کاهش 10 درجه ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت که سامانه بارشی تازه وارد کشور می گردد و کاهش دما تا 10 درجه در نوار شمالی پیش بینی شده است.

کاهش 10 درجه ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از امروز تا پنجشنبه (27 تا 29 مهر) در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

فردا و پنجشنبه (28 و 29 مهر) با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش 5 تا 10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان های ساحلی خزر و شمال شرق رخ می دهد و دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

فردا و پنجشنبه (28 و 29 مهر) در بخش هایی از استان های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش مورد انتظار است و طی این مدت در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان های واقع در نوار شمالی کشور بارش برف رخ خواهد داد.

روز آدینه (30 مهر) در بعضی نقاط استان های واقع در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد بعلاوه روز شنبه (1 آبان) با ورود سامانه بارشی تازه به کشور در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر و استان های قزوین، البرز و تهران بارش رخ خواهد داد.

روزهای پنجشنبه و آدینه (29 و 30 مهر) وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل رخ خواهد داد بنابراین خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه ها پیش بینی می گردد بعلاوه خلیج فارس نیز تا خاتمه هفته جاری مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (28 مهر) قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (29 مهر) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (27 و 28 مهر) اهواز با بالاترین دمای 35 و 34 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 17 و 9 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1685

به "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در نوار شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درجه ای دمای هوا در نوار شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید