ادامه رایزنی های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله ملاقات کرد

به گزارش افق بسطام، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از رایزنی هایش در دوحه با ورود به کابل با رئیس شورای عالی مصالحه این کشور ملاقات کرد.

ادامه رایزنی های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله ملاقات کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از ورود به کابل با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه این کشور ملاقات کرد.

منابعی به تلویزیون یک گفته اند که خلیلزاد صبح امروز وارد کابل شده است و درباره گفت گو با فرایند صلح افغانستان به ملاقات عبدالله رفته است.

نماینده آمریکا در حالی بار دیگر وارد کابل شده است که پیش تر در دوحه با بعضی مقامات خارجی و تیم های مذاکره دولت افغانستان و طالبان ملاقات و گفت وگو کرد.

خلیلزاد از اسفندماه سال گذشته پس از ارائه پیشنهاد دولت انتقالی با سران و سیاسیون افغان رایزنی هایش را در قطر، پاکستان و ترکیه افزایش داد.

براساس این طرح، یک کنفرانس بین المللی به رهبری سازمان ملل و با مشارکت کشورهای منطقه در ماه آوریل در ترکیه برگزار می گردد که قرار است طی آن درباره استقرار دولت انتقالی، نقش طالبان و اپوزیسیون دولت در دولت آینده افغانستان توافق گردد.

رایزنی خلیلزاد با مقامات ترکیه در آستانه نشست استانبول برای افغانستان

خلیلزاد: در کابل درباره گزینه های مختلف برای پیشبرد صلح صحبت کردم

نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در حالی با عبدالله ملاقات نموده است که روابطش با اشرف غنی در پی ارائه طرح دولت انتقالی به سردی گراییده است.

خلیلزاد اواسط دی ماه سال گذشته و پس از سفر به پاکستان وارد کابل شد اما با گذشت چند روز و ملاقات با مقامات افغان، نتوانست با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات کند.

به گفته منابع، خلیلزاد برای رایزنی درباره دور دوم مذاکرات قصد ملاقات با رئیس جمهور افغانستان را داشت اما اشرف غنی از آن خودداری کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1403

به "ادامه رایزنی های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رایزنی های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید