افزایش 46 درصدی ورود پناهندگان به اروپا به وسیله ترکیه

به گزارش افق بسطام، یک روزنامه آلمانی در گزارشی به افزایش 46درصدی هجوم پناهندگان به اروپا به وسیله ترکیه در امسال میلادی و اوضاع فاجعه بار آن ها در اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان پرداخت.

افزایش 46 درصدی ورود پناهندگان به اروپا به وسیله ترکیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، بر اساس یک گزارش محرمانه اتحادیه اروپا، شمار پناهندگانی که از ترکیه به اروپا می آیند در امسال میلادی به شدت افزایش پیدا نموده است.

بر این اساس از ژانویه تا اواسط دسامبر امسال بیش از 70هزار مهاجر از ترکیه به اتحادیه اروپا آمده اند که حاکی از یک افزایش حدود 46درصدی نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته است که در این دوره زمانی تعداد آنها 47847 نفر بود.

روزنامه دی ولت آلمان این گزارش را با استناد به یک گزارش محرمانه جدید اتحادیه اروپا درباره شرایط پناهندگان در اروپا نوشته است.

بیشترین پناهندگانی که از ترکیه به اروپا آمده اند در یونان (68هزار نفر) و بعد از آن ایتالیا (1803 نفر)، بلغارستان (197 نفر) و قبرس (261 نفر) اقامت نموده اند.

این مسئله قابل توجه است که شمار چشمگیری از این پناهندگانی که به یونان آمده اند دیگر سوری نیستند بلکه از کشور افغانستان هستند. سهم پناهندگان افغان (30 درصد) و پناهندگان سوری 14 درصد و بعد از آن هم پناهندگان پاکستانی 9.5درصد و عراقی با 8درصد و ترک 5درصد بوده است.

بر اساس این گزارش اردوگا ه های پذیرش پناهندگان در یونان به شدت پر شده است. در حالی که این اردوگاه ها تنها 8530 نفر ظرفیت دارند، اما بیش از 40هزار نفر در این اردوگاه ها زندگی می نمایند. حدود 5200 پناهنده نوجوان بدون همراه هم در حال حاضر در یونان اقامت دارند که اکثر آنها در شرایط دراماتیکی به سر می برند. در میان این پناهندگان کمبود شدید غذا، دارو، لباس و پزشک وجود دارد.

در این شرایط معین نیست که ترکیه تا چه میزان به توافق پناهندگان با اتحادیه اروپا که در ماه مارس سال 2016 منعقد شد پایبند است.

بر اساس این گزارش گارد ساحلی یونان چند روز پیش به بروکسل اطلاع داد که ترکیه چندین هفته است که در بسیاری موارد در اجرای این توافق همکاری نمی کند.

آنکارا بر اساس توافق منعقدشده با بروکسل موظف است از سفر پناهندگان از افغانستان، سوریه و پاکستان در جهت اتحادیه اروپا جلوگیری کند؛ بر این اساس پناهندگانی که به صورت غیرقانونی و با وجود ممانعت ترکیه به جزایر یونان رسیدند باید به ترکیه باز گردانده شوند.

ترکیه هم در مقابل تا به حال حدود 6 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا برای حمایت از پناهندگان پول دریافت نموده است.

اواخر هفته گذشته بود که وزیر اروپایی ترکیه یاری های پناهندگی بیشتر را از اتحادیه اروپا درخواست کرد.

وی اظهار داشته بود: تا زمانی که این بحران ادامه دارد ما باید با هم همکاری کنیم، اما این 6میلیارد یورو این مسئله را حل نمی کند.

این گزارش محرمانه اروپا همچنین به شرایط اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان پرداخت و نوشت: در مرکز پذیرش پناهندگان و شناسایی (RIC) در جزیره لروس یونان بیش از 2 ماه است که هیچ دکتری وجود ندارد و این مسئله شکستی برای فرآیند پناهندگی در این منطقه است.

همچنین در این گزارش به وقوع خشونت و درگیری بین پناهندگان در بعضی اردوگاه ها که به زخمی شدن تعداد زیادی از آن ها منجر شده، اشاره شده است.

همچنین در یکی از اردوگاه های جزیره لسبوس یونان یک جوان 27 ساله همراه با سه کودک خردسالش در یک کانتینر مرده پیدا شدند.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان با توجه به شرایط فاجعه بار و دراماتیک پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان از آلمان خواسته است پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

نخست وزیر یونان گفته است که ما باید معاهده دوبلین را تغییر دهیم.

هفته نامه اشپیگل روز پنج شنبه با همکاری یک گروه تحقیقاتی فیلمی را منتشر کرد که برای اولین بار اخراج های غیرقانونی پناهندگان موسوم به پوش بک (Pushback) در مرزهای بین ترکیه و یونان را نشان می داد که این مسئله انتقادهای فراوانی را از طرف سازمان های حقوق بشری و سیاستمداران به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 471

به "افزایش 46 درصدی ورود پناهندگان به اروپا به وسیله ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 46 درصدی ورود پناهندگان به اروپا به وسیله ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید