امشب تصمیم سرنوشت ساز برای والیبال ایران

به گزارش افق بسطام، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال درباره مشکل صدور ویزا برای اعضای تیم ملی ایران و سفر به کشور آمریکا در هفته سوم لیگ ملت ها گفت: در آبان و آذر ماه سال گذشته که سیدبندی لیگ ملت ها اعلام شد، نگرانی خودمان را رسماً به فدراسیون جهانی اعلام کردیم که آمریکا پایبند به خیلی از چارچوب های بین المللی نیست. نه برای ما بلکه برای رشته های دیگر هم همینطور است.

امشب تصمیم سرنوشت ساز برای والیبال ایران

وی اضافه کرد: به فدراسیون دنیای گفتیم درست است چند بار در آمریکا بازی نموده ایم، ولی این دوره نگرانی هایی داریم که صدور ویزا ما را دچار مشکل نمایند. گفتیم اگر قرار است در این گروه باشیم تضمین صدور ویزا بدهند. فدراسیون دنیای گفت نگران نباشید و ما تمام سعی خود را می کنیم و با خیال راحت به کارتان مشغول باشید.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید نمود: فرایند دریافت ویزا را از اسفند شروع کردیم. اول گفتیم برای رفتن به دبی راحت تریم که گفتند آنکارا. بعد از اتفاقات ترکیه گفتند یک جای دیگر برویم و سپس بازهم کار صدور ویزا را به آنکارا منتقل کردند. در نهایت گفتند برخی از بازیکنان ما امکان اخذ ویزا ندارند و یا ریجکت شده اند. در فهرست اولیه یکسری از ملی پوشان ریجکت شدند که گفتیم بازیکنان اصلی ما هستند.

داورزنی در ادامه در مورد تصمیم گیری برای هفته سوم و مصوبه فدراسیون دنیای والیبال گفت: این الان در اختیار ما است که چه تصمیمی بگیریم. پاسپورت ها در حال حاضر در سفارت آمریکا در آنکارا است.

آیا اگر به مسابقات هفته سوم به آمریکا نرویم مسئله ای پیش می آید؟ داورزنی در پاسخ به این سئوال توضیح داد: نمی توانیم نرویم. گفتیم ویزا را برای همه بازیکنان یک جا می خواهیم. در فرایندی که تعریف نموده بودند ما را با مشکل روبرو می کرد. مثلاً برای امین اسماعیل نژاد مجدداً درخواست وقت سفارت کردیم. فدراسیون دنیای و کمیته بین المللی المپیک از آمریکا درخواست کرد مجدداً با این ها (بازیکنانی که از سوی آمریکا ریجکت شدند) مصاحبه بگردد. گفتند هماهنگ می کنیم در سفارتمان در ارمنستان این کار انجام گردد، ولی برخی از بچه ها را ریجکت کردند. به فدراسیون دنیای گفتیم چطور یک تیم می تواند ناقص برود؟

رئیس فدراسیون والیبال که با برنامه استادیوم مصاحبه می کرد، در مورد علت ریجکت شدن درخواست ویزا برای برخی از اعضای تیم ملی گفت: خود سفارت آمریکا فرایندی دارد. مسئله ای که برای امین و آرمان صالحی و مسافر ایجاد کردند گفتند مشکل خدمت سربازی دارند. امین اسفندماه خدمتش تمام شد و بحث محل خدمتشان بود. علت برخی ها را هم هنوز حتی به فدراسیون دنیای نگفته اند و فرایند امنیتی دارد. امروز قول دادند ویزای بازیکنان و کادر فنی منهای چند نفری که ریجکت شدند را صادر می نمایند.

وی درباره تدابیر فدراسیون دنیای والیبال در صورت سفر ایران به آمریکا با فهرست ناقص اظهار کرد: اگر قرار است با تیم ناقص در هفته سوم حاضر بشویم در رنکینگ پایین می رویم. به فدراسیون دنیای گفتیم اگر قرار است با بازیکنان اصلی به آمریکا نرویم شرایط بدتری در رنکینگ خواهیم داشت. هیات رئیسه دنیای مصوب کرد اگر آمریکا ویزای کادر فنی و بازیکنان را صادر نکند، می تواند رنکینگ ایران در دنیا فریز بگردد. برای رقبا هم فریز می گردد. این تصمیم هیات رئیسه بود، چون عدم شرکت ما کل سیستم مسابقات را به هم می ریخت.

به گفته داورزنی، امشب بعد از اینکه تکلیف تعدادی از بازیکنان و کادر فنی تعیین شد، فدراسیون ایران تصمیم می گیرد که از این مصوبه استفاده کند یا نه. رئیس فدراسیون ایران گفت: اگر از این مصوبه استفاده کنیم، حتی در صورت پیروزی در آمریکا امتیاز نمی گیریم. اگر هم ببازیم، امتیاز منفی نخواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: شاید از مصوبه استفاده نکنیم و دو بازی ببریم و امتیاز مثبت بگیریم. آرمان صالحی را نداریم و فقط حضرت پور به عنوان لیبرو در تیم است. وادی را هم ریجکت کردند. باید ویزای علی رمضانی صادر بگردد. از این طرف قهرمانی جوانان دنیا را هم در پیش داریم. ترکیب هفته سوم به شکلی است که گذاشته ایم امشب با عطایی شرایط را آنالیز کنیم.

داورزنی بعلاوه با دفاع از عملکرد کادر فنی تیم ملی والیبال، گفت: هدف ما رفع کردن نقاط ضعف است نه برکناری عطایی.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1402 بروزرسانی: 9 تیر 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2084

به "امشب تصمیم سرنوشت ساز برای والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب تصمیم سرنوشت ساز برای والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید