اولین گوشی 5G ایرانی معرفی گردید: جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3

به گزارش افق بسطام، شرکت ایرانی GLX به طور ناگهانی از یک گوشی پرچم دار 5G به نام جنرال لوکس شاهین 3 رونمایی کرد. پیش فروش این گوشی 5G با قیمت 6 میلیون و 990 هزار تومان شروع شده است.

اولین گوشی 5G ایرانی معرفی گردید: جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3

در حالی که گوشی های فایوجی دارند بازار موبایل را تسخیر می نمایند و به جریان اصلی بازار تبدیل شدند؛ شرکت جی ال ایکس هم تصمیم گرفته است یک گوشی پرچم دار با تعیینات نسبتا خوب ولی قیمت مناسب برای استفاده از اینترنت فایوجی روانه بازار موبایل ایران کند.

گوشی جنرال لوکس شاهین 3 از یک صفحه 6.57 اینچی آمولد با رزولوشن +FHD برخوردار بوده و به تراشه 6 نانومتری Dimensity 810 مجهز شده است. برای این گوشی 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای داخلی در نظر گرفته شده است و با سیستم عامل اندروید 11 و باتری 4200 میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی روانه بازار می گردد.

لازم به ذکر است که پردازنده مرکزی مدیاتک دیمنسیتی 810 را روی گوشی های ارزشمندی نطیر پوکو M4 Pro شاهد بودیم و یک پردازنده نسبتا قابل قبول در دنیای موبایل است. این پردازنده 8 هسته ای است و از پس همه کارهای روزانه یک کاربر برخواهد آمد.

جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3 همچون دیگر اسمارت فون های امروزی، از یک سیستم دوربین چندگانه در بدنه پشتی سود می برد. این سیستم دوربین دارای 4 لنز است که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 5 مگاپیکلسی، دوربین فوتولنز 2 مگاپیکسلی و دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی است. همین طور، یک دوربین سلفی دو گانه 16 مگاپیکسلی در پنل جلویی این گوشی نصب شده است. دوربین اصلی سلفی 16 مگاپیکسلی ولی دوربین دوم یک سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی است.

جی ال ایکس اعلام نموده است این گوشی را با بدنه ای از جنس پلی کربنات (پلاستیک فشرده) با روکش چرم ساخته و مجهز به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و حسگر تشخیص چهره است.

گفته می گردد شرکت جی ال ایکس در جعبه این گوشی، هندزفری و کابل شارژر را قرار می دهد ولی هنوز تعیین نیست که آیا آداپتور شارژ سریع به کاربران داده خواهد شد یا خیر. بعضی سایت ها نوشتند که جی ال ایکس یک شارژر 30 واتی به کاربران می دهد. این گوشی جک هدفون ندارد و هدفون داخل جعبه نیز به وسیله درگاه USB-C به گوشی متصل می گردد.

به گفته جی ال ایکس، پیش خرید گوشی جنرال لوکس شاهین 3 با قیمت 6 میلیون و 990 هزار تومان شروع شده است و البته 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به این مبلغ اضافه خواهد شد. افرادی که قصد پیش خرید این گوشی را دارند؛ باید مبلغ 50 هزار تومان در هنگام ثبت درخواست پیش خرید؛ بپردازند تا در زمان عرضه به بازار، جزو اولین نفرات دریافت نماینده این گوشی باشند.

روی کاغذ، تعیینات و سخت افزار گوشی جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3 رضایت بخش و قابل قبول است ولی باید در عمل دید این گوشی چقدر کارایی دارد و ماژول هایی مانند دوربین چقدر با کیفیت هستند. قیمت این گوشی نیز با توجه به پشتیبانی از اینترنت 5G در بازار ایران، خوش قیمت محسوب می گردد.

البته، نباید غافل بود که در این محدوده قیمتی، گوشی های 5G خوش ساختی از شرکت های شیائومی، سامسونگ و برندهای دیگر یافت می گردد و کار برای شرکت جی ال ایکس در رقابت با آن ها سخت است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1756

به "اولین گوشی 5G ایرانی معرفی گردید: جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی 5G ایرانی معرفی گردید: جی ال ایکس جنرال لوکس شاهین 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید