برترین ساعت های هوشمند Wear OS؛ دنیایی از امکانات روی دست شما

به گزارش افق بسطام، ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS گوگل، با گوشی های هوشمندی که جدیدترین نسخه از سیستم عامل های اندروید و iOS را اجرا می نمایند، سازگاری دارند. این روزها بسیاری از ساعت های هوشمند موجود در بازار به سیستم عامل Wear OS متکی شده اند تا ضمن بهره گیری از تخصص گوگل در فراوری سیستم عامل های پیروز، تجربه کاربری بسیار پیشرفته ای نظیر قابلیت نصب اپ های مختلف، پاسخگویی به پیغام ها، تماس ها و جدیدترین قابلیت های سلامتی و ورزشی را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. اگر شما قصد خرید ساعت هوشمند با این سیستم عامل را دارید، در راهنمای خرید برترین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS موجود در بازار همراه خبرنگاران باشید.

برترین ساعت های هوشمند Wear OS؛ دنیایی از امکانات روی دست شما

گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ

متکی شدن گجت های پوشیدنی سامسونگ به سیستم عامل Wear OS گوگل، نتایج بسیار خوبی را برای محصولات این غول کره ای رقم زده و در همین زمینه گلکسی واچ 6 کلاسیک نیز یکی از برترین ساعت های هوشمند Wear OS نو بازار به شمار می رود که قابلیت های پیشرفته ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این ساعت هوشمند پرچم دار سامسونگ که کمتر از یک ماه از زمان عرضه آن به بازار می گذرد، بار دیگر حاشیه فیزیکی چرخان را به ساعت های هوشمند این شرکت برگردانده که هواداران بسیار زیادی نیز دارد. با چرخاندن این حاشیه فیزیکی کاربران به سادگی به منوها و برنامه های ساعت دسترسی پیدا خواهند کرد تا حس و حال کلاسیک این ساعت هوشمند به طور کامل به آن ها القا گردد.

این ساعت مجهز به بدنه فولادی ضدزنگ و شیشه کریستال یاقوت کبود است که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها دارد و بعلاوه باید به وزن حدود 59 گرمی آن اشاره کنیم که در استفاده های طولانی مدت به هیچ عنوان برای کاربران آزاردهنده نخواهد بود.

نسخه 47 میلی متری گلکسی واچ 6 کلاسیک سامسونگ از یک نمایشگر 1.5 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد که قادر است محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 480 در 480 پیکسل و تراکم پیکسلی 372 پیکسل بر اینچ برای کاربران به نمایش می گذارد. این موضوع در خصوص نمایشگر 1.3 اینچی مدل 43 میلی متری این ساعت به رزولوشن 432 در 432 پیکسل می رسد.

حداکثر روشنایی نمایشگر این ساعت هوشمند پیشرفته به 2000 نیت افزایش پیدا نموده تا کاربران در زیر نور شدید آفتاب نیز مسئله ای برای کار کردن با آن نداشته باشند. سامسونگ در این سری سراغ تراشه اگزینوس W930 رفته که یک پردازنده دو هسته ای است و به همراه 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، قادر است اپ های مختلف را با سرعت بسیار بالایی اجرا کند.

بعلاوه سیستم عامل Wear OS 4.0 و رابط کاربری One UI Watch 5.1 که برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده، امکانات بسیار پیشرفته ای را در دسترس کاربران قرار می دهند. از لحاظ امکانات سلامتی و ورزشی، گلکسی واچ 6 کلاسیک بسیار غنی است و از بیش از 90 حالت پایش ردیابی تمرینات ورزشی پشتیبانی می نماید که اطلاعات بسیار مفیدی نظیر مدت زمان تمرین، ضربان قلب و کالری مصرفی را به صورت یک گزارش جامع ارائه می دهد.

سنسور BioActive گلکسی واچ 6 کلاسیک گزارش های دقیقی را در خصوص تراکم ماهیچه های اسکلتی، متابولیسم، درصد آب و درصد چربی بدن به کاربران نشان می دهد و در بخش ردیابی خواب نیز این ساعت نسبت به نسل قبلی اش، عملکرد بهبودیافته تری دارد. این ساعت قابلیت های پیشرفته ای نظیر سنسور مقدار گیری فشار خون و نوار قلب نیز دارد که با یک سری ترفتندها می توان آن ها را در ایران فعال کرد.

گلکسی واچ 6 کلاسیک از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار پشتیبانی می نماید. در نهایت باید به باتری 425 میلی آمپر ساعتی برای مدل بزرگ تر و یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی برای مدل کوچک تر این ساعت هوشمند پیشرفته سامسونگ اشاره کنیم که در حالت عادی تا یک و نیم روز شما را در انجام دادن کارهایتان همراهی می نماید اما در صورت استفاده سنگین این مقدار به حدود یک روز کاهش پیدا خواهد نمود.

تیک واچ پرو 5 موبوی

شرکت چینی موبوی که گجت های پوشیدنی بسیار باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد، حدود یک ماه پیش از تیک واچ پرو 5 با یک سری قابلیت های مجذوب نماینده رونمایی کرد که آن را به یکی از برترین ساعت های هوشمند Wear OS بازار مبدل نموده است.

تیک واچ پرو 5 موبوی مجهز به یک نمایشگر با طراحی دایره ای شکل به ابعاد 1.43 اینچی از جنس AMOLED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن 466 در 466 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. بعلاوه نباید تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ این ساعت را از قلم انداخت.

ساعت هوشمند نو موبوی از محافظ کورنینگ گوریلا گلس با خاصیت ضد اثر انگشت بهره می برد و در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها مقاومت خوبی دارد. انرژی تیک واچ پرو 5 از جانب یک باتری 628 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که تنها در عرض 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ خواهد شد. برای دوام بیشتر عمر باتری، حالتی به نام Essential Mode در این ساعت وجود دارد که عمر باتری را تا 45 روز افزایش می دهد. در حالت ذخیره انرژی هوشمند نیز ساعت قادر خواهد بود تا 80 ساعت کاربر را همراهی کند.

این ساعت هوشمند از فناوری فست شارژ هم پشتیبانی می نماید و تنها در عرض 30 دقیقه به مقدار 65 درصد شارژ می گردد. موبوی به عنوان قلب تپنده این ساعت هوشمند پیشرفته از تراشه قدرتمند اسنپدراگون W5 پلاس نسل یک بهره برده که در مقایسه با نسل های قبل، از لحاظ عملکرد پردازشی پیشرفت بسیار خوبی به شمار میرود و تا دو برابر قوی تر از تراشه اسنپدراگون Wear 4100 است.

سیستم عامل Wear OS 3 نیز قابلیت های نرم افزاری بسیار خوبی را در اختیار کاربران این ساعت هوشمند قرار می دهد. کاربران نباید دغدغه ای از بابت مقاومت ساعت هوشمند تیک واچ پرو 5 موبوی داشته باشند، چرا که این ساعت از قاب آلومینیومی و گواهی MIL-STD-810G بهره می برد.

بعلاوه این گجت پوشیدنی تا عمق 50 متری نیز مقاوم است و برای شناگرانی که در آب های کم عمق شنا می نمایند، گزینه ایده آلی به شمار می رود. از لحاظ قابلیت های سلامتی و ورزشی، این ساعت هوشمند چیزی کم ندارد و امکاناتی نظیر مدیریت مقدار استرس، پایشگر ضربان قلب، کنترل مقدار اکسیژن خون و پایشگر را ارائه می دهد. این ساعت بعلاوه از صد حالت ورزشی مختلف نیز پشتیبانی می نماید.

به لطف دارای بودن اسپیکر و میکروفون، کاربران امکان برقراری تماس را نیز با این ساعت هوشمند خواهند داشت. این ساعت هوشمند مجهز به تمامی قابلیت های سیستم عامل WearOS مانند سازگاری کامل با Google Maps، Google Wallet و اپلیکیشن های ثالث است و از 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز پشتیبانی می نماید.

پیکسل واچ گوگل

اگرچه حدود یک سال از زمان عرضه اولین ساعت هوشمند گوگل یعنی پیکسل واچ به بازار می گذرد و در آستانه رونمایی از نسل دوم این ساعت هستیم، اما این گجت پوشیدنی پیشرفته هواداران زیادی پیدا نموده و یکی از برترین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS به شمار میرود.

ساعت هوشمند پیکسل واچ از طراحی ساده و دایره ای شکل بهره می برد و بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ در رنگ های مشکی، طلایی یا نقره ای مات دارد. دکمه چرخان این ساعت هوشمند بسیار شبیه به دکمه ساعت های معمولی است و به ویژه اگر واچ فیس های کلاسیک را برای آن انتخاب کنید، ممکن است با ساعت معمولی اشتباه گرفته گردد.

این ساعت هوشمند پرقابلیت مجهز به نمایشگر 1.2 اینچی از جنس OLED است که رزولوشن تصویر 450 در 450 را به کاربران ارائه می دهد و از حداکثر روشنایی خروجی 1000 نیت پشتیبانی می نماید. این نرخ از روشنایی اگرچه برای استفاده از ساعت در زیر نور آفتاب کافی است، اما در مقابل سایر رقبای خود عملاً حرفی برای گفتن ندارد.

در سمت راست پیکسل واچ گوگل شاهد یک دکمه چرخان هستیم که برای تعامل با رابط کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه گوریلا گلس 5 کورنینگ 3D به عنوان محافظ نمایشگر این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده که مقاومت خوبی در برابر ضربات از خود نشان می دهد.

گوگل از پردازنده اگزینوس 9110 به عنوان مغز متفکر این ساعت هوشمند استفاده نموده که یک تراشه 10 نانومتری قدیمی است، اما با این حال عملکرد پردازشی مناسبی را به کاربران ارائه می دهد. در کنار این تراشه، باید به 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز اشاره کنیم.

سیستم عامل Wear OS 3.5 روی این ساعت هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده و از لحاظ امکانات نرم افزاری، کاربران چیزی کم نخواهند داشت. ساعت هوشمند گوگل قابلیت تماس اضطراری SOS و ویژگی تشخیص سقوط نیز دارد که می تواند در صورت عدم پاسخگویی کاربر پس از تصادف، با مخاطبین اضطراری تماس بگیرد.

پایش ضربان قلب، تجزیه و تحلیل سطح اکسیژن خون (در بازارهای قابل دسترس) و ردیابی خواب از جمله امکانات سلامتی این ساعت هوشمند گوگل به شمار می رود. سنسور ECG پیکسل واچ بعلاوه قادر به نظارت روی ریتم قلب کاربران است و قابلیت تشخیص علائم بیماری های جدی قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی را نیز دارد.

این ساعت هوشمند یک باتری 294 میلی آمپر ساعتی دارد و با یک بار شارژ حدود 24 ساعت همراه شما خواهد بود. البته اگر از قابلیت های سلامتی ورزشی این ساعت بهره ببرید، این مقدار کاهش پیدا می نماید. قابلیت شارژ سریع در این ساعت هوشمند تعبیه شده و در عرض 80 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

اگرچه نسل نو ساعت های هوشمند پرچم دار سامسونگ یعنی سری گلکسی واچ 6 روانه بازار شده، اما گلکسی واچ 5 پرو به عنوان گجت پوشیدنی جان سخت غول کره ای توانسته رضایت بیش از 94 درصد خریدارانش در خبرنگاران را به دست آورد و به عنوان یکی از برترین ساعت های هوشمند Wear OS بازار، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ مجهز به نمایشگر 1.36 اینچی Super AMOLED است که از وضوح تصویر 450 در 450 پیکسل و تراکم پیکسلی 321 پیکسل بر هر اینچ پشتیبانی می نماید. ابعاد این گجت پوشیدنی 45.4 در 45.4 در 10.5 میلی متر است و وزن 46.5 گرمی نیز دارد، بنابراین در استفاده های طولانی مدت برای کاربران به ویژه ورزشکاران، آزاردهنده نخواهد بود.

بدنه این ساعت هوشمند از جنس تیتانیوم ساخته شده تا در برابر ضربات احتمالی و شرایط آب وهوایی سخت مقاومت بسیار خوبی را نشان دهد. بعلاوه این ساعت هوشمند از استاندارد ضد آب 5ATM و ضد گرد وغبار IP68 نیز پشتیبانی می نماید. سامسونگ برای این ساعت جان سخت خود یک باتری 572 میلی آمپر ساعتی به عنوان تأمین نماینده انرژی در نظر گرفته که قادر است تا بیش از 2 روز در استفاده معمولی، کاربران را همراهی کند.

این ساعت هوشمند پرچم دار از تراشه 5 نانومتری اگزینوس W920 به عنوان قلب تپنده بهره می برد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 نیز در کنار آن به انجام وظیفه می پردازد. بعلاوه باید به 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز اشاره کنیم. سیستم عامل WearOS 3.5 روی این ساعت هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده که با قابلیت های بسیار خوبش، تجربه تعاملی مناسبی را برای کاربران به همراه می آورد.

طیف وسیعی از سنسورهای کارآمد در این ساعت هوشمند تعبیه شده که از جمله مهم ترین آن می توان به سنسور ضربان قلب و دمای پوست اشاره نمود. بعلاوه بیش از 90 حالت ورزشی مختلف از جمله دویدن، پیاده روی، شنا کردن، دوچرخه سواری و… هم در دسترس قرار دارند که از آن ها می توان برای رصد فعالیت های ورزشی با دقتی بالا بهره برد.

ساعت هوشمند فسیل Gen 6

برند آمریکایی فسیل که یکی از قدیمی ترین ها در زمینه فراوری ساعت های هوشمند به شمار می رود، همیشه انتخاب اول کاربران خاص پسند بوده است و این موضوع به خوبی در موضوع ساعت هوشمند فسیل Gen 6 نیز صدق می نماید.

فسیل Gen 6، به عنوان یکی از برترین ساعت های هوشمند Wear OS این برند در سال 1400 در دو مدل 42 و 44 میلی متری وارد بازار شد و علی رغم طراحی مشابه با نسل گذشته اش، از لحاظ پردازشی به لطف پردازنده قدرتمندش عملکرد بی نقصی را ارائه می دهد.

فسیل Gen 6 المان های طراحی ساعت هوشمند کلاسیک و پیشرفته را با هم ترکیب نموده و از نمایشگر 1.28 اینچی لمسی با تراکم پیکسل 326 پیکسل بر اینچ پشتیبانی می نماید. تراشه اسنپدراگون +Wear 4100 به عنوان مغز متفکر این ساعت هوشمند فسیل به انجام وظیفه می پردازد که 1 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی نیز آن را همراهی می نمایند.

به لطف بهره گیری از تراشه نو، سنسورهای سلامتی این ساعت هوشمند بهبود چشمگیری پیدا نموده اند که به عنوان نمونه می توان به سنسور سنجش ضربان قلب نو به همراه سنسور SpO2 اشاره نمود. استفاده از پردازنده اسنپدراگون کوالکام باعث شده تا 25 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی گردد و عمر باتری بسیار بالایی داشته باشد.

سیستم عامل Wear OS 3 به عنوان رابط کاربری پیش فرض روی این ساعت هوشمند نصب شده که قابلیت نرم افزاری بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد. باتری این ساعت هوشمند فسیل قادر است تا 24 ساعت دوام بیاورد، اما اگر از یک سری از امکانات استفاده نکنید، مقدار شارژدهی آن به چند روز نیز خواهد رسید.

فسیل Gen 6 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید که 80 درصد ظرفیت باتری را در مدت 30 دقیقه شارژ می نماید. بنابراین می توان با مدت کوتاهی شارژ، برای ساعت ها از آن استفاده کرد. بعلاوه به لطف تعبیه شدن اسپیکر و میکروفون روی این ساعت، کاربران امکان برقراری تماس را نیز خواهند داشت.

گلکسی واچ 6 سامسونگ

گلکسی واچ 6 سامسونگ، به عنوان یکی از نخستین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS 4 گوگل، هم از لحاظ نرم افزاری و هم سخت افزاری حرف های زیادی برای گفتن در بین رقبای سرسختش دارد.

سیستم عامل Wear OS 4 گلگسی واچ 6 بر اساس سیستم عامل اندروید 13 طراحی شده و به لطف بهینه سازی های خوبی که روی آن انجام شده، کاربران را بدون کوچک ترین لگ وباگی به طیف گسترده ای از قابلیت های مجذوب نماینده متصل می نماید. سامسونگ با رابط کاربری One UI 5.1 خود، قابلیت ها و امکانات نرم افزاری متعددی را به این ساعت هوشمند اضافه نموده که از جمله آن ها می توان به واچ فیس های نوتر و اپلیکیشن های مجذوب نماینده تر اشاره نمود.

گلکسی واچ 6 سامسونگ حدود 33 گرم وزن دارد که نسبت به واچ 6 کلاسیک سبک تر است و انتخاب ایده آلی برای کاربران با مچ دست ظریف به شمار می رود. این ساعت هوشمند که یکی از برترین ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS است، از لحاظ مشخصات سخت افزاری تفاوتی با نسخه کلاسیک این سری ندارد.

ساعت هوشمند گارمین ونو 2 پلاس

گارمین یکی از برندهای آمریکایی مطرح و محبوب جهانی در زمینه فراوری ساعت های هوشمند بوده که محصولات با امکانات پیشرفته ای دارد و از جمله آن ها می توان به گارمین ونو 2 پلاس اشاره نمود.

ساعت هوشمند گارمین ونو 2 پلاس که جزو برترین ساعت های هوشمند Wear OS بازار به شمار می رود، مجهز به یک نمایشگر دایره ای شکل AMOLED با ابعاد 1.3 اینچی است که از قابلیت های بسیار خوبی نظیر رزولوشن تصویر 416 در 416 پیکسل بهره می برد و با پشتیبانی از رفرش ریت 60 هرتزی، اسکرول بسیار روانی را به کاربران ارائه می دهد.

جنس بدنه این ساعت از استیل ضدزنگ ساخته شده تا در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها مقاومت خوبی از خود نشان دهد. بعلاوه برای محافظت بیشتر از نمایشگر، محافظ گوریلا گلس 3 نیز روی صفحه نمایش این گجت پوشیدنی قرار گرفته است. ونو 2 پلاس، اولین ساعت هوشمند شرکت گارمین است که به لطف تعبیه شدن میکروفون و اسپیکر روی بدنه، قابلیت مکالمه را در دسترس کاربران قرار می دهد.

این ساعت هوشمند بعلاوه قابلیت برقراری ارتباط با دستیارهای صوتی گوگل، سیری و بیکسبی را دارد و بدنه آن تا عمق 50 متری سطح آب نیز مقاوم است. تغییرات ضربان قلب، اکسیژن خون و استرس کاربران به وسیله سنسورهای پیشرفته این ساعت به صورت دقیق به آن ها گزارش می گردد و امکانات ورزشی بسیار خوبی نظیر حالت ویژه کوه نوردی را نیز برای آن ها به همراه می آورد.

ساعت هوشمند گارمین ونو 2 پلاس از 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و به صورت اتوماتیک به ردیابی تمرینات ورزشی کاربران می پردازد. این محصول بعلاوه با یک بار شارژ کامل قادر است تا 9 روز کاربران را در انجام دادن کارهایشان همراهی کند و در صورت استفاده از حالت ذخیره انرژی، این مقدار به 10 روز افزایش پیدا می نماید. اما اگر از GPS بهره ببرید، شارژدهی این ساعت تا 8 ساعت کاهش می یابد.

برترین ساعت های هوشمند Wear OS؛ سخن پایانی

در چند سال اخیر با پیشرفت قابل ملاحظه صنعت گوشی های هوشمند، شرکت های زیادی به بهبود و افزایش قابلیت های ساعت های هوشمند خود روی آوردند و تعداد ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. در راهنمای خرید برترین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS موجود در بازار گجت های پوشیدنی، به معرفی و آنالیز 6 محصول بسیار مجذوب نماینده و پیشرفته از برندهای مختلف پرداختیم تا با در نظر علایق و سلایق خود برترین گزینه ممکن را برای خرید انتخاب کنید.

آیا شما تجربه استفاده از ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS گوگل را دارید؟ به نظر شما بهره گیری کدام برند با سیستم عامل Wear OS گوگل، ساعت های هوشمند مجذوب نماینده تری را روانه بازار نموده است؟ لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2112

به "برترین ساعت های هوشمند Wear OS؛ دنیایی از امکانات روی دست شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ساعت های هوشمند Wear OS؛ دنیایی از امکانات روی دست شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید