برترین مقاصد گردشگری در آسیا در بهار ، آسیاگردی در بهار

به گزارش افق بسطام، اگر برای سفر به آسیا در اواخر بهار (ماه می) برنامه ریزی می کنید، در این ماه موارد بهتر و عالی تری برای انتخاب وجود دارد؛ اما با این وجود بهتر است با دقت برنامه ریزی کنید. شهرهای اصلی در آسیای جنوب شرقی مانند بانکوک و سایگون (هوشی مین)، مقاصد گردشگری در آسیا، در این وقت از سال بسیار گرم هستند و ممکن است بارندگی در این شهر ها خیلی زیاد باشد. خوشبختانه ماه می (آخرین ماه بهار) برای بازدید از ژاپن، چین یا کره جنوبی بسیار مناسب و آب و هوای این کشور ها ایده آل برای گردشگری در آسیا است. بنابراین اگر بتوانید این کشورها را ترکیب کنید و از چند تای آنها بازدید کنید، سفر به آسیای فوق العاده ای خواهید داشت. بعضی بخش های هندوستان نیز هنوز آب و هوای خوبی دارند و برای سفر کردن مناسب هستند. در این مطلب خبرنگاران به معرفی برترین مقاصد گردشگری قاره آسیا در ماه می (آخرین ماه بهار) می پردازیم؛ با ما همراه باشید :

برترین مقاصد گردشگری در آسیا در بهار ، آسیاگردی در بهار

سفر به آسیا: بالی، اندونزی

بالی یکی از مقاصد توریستی در آسیا است که مورد توجه همگان واقع شده است. در حالی که بیشتر بخش های جنوب شرقی قاره آسیا در معرض گرما و رطوبت طاقت فرسای ماه می قرار دارند، بالی آب و هوایی خنک و خشک دارد. از آنجایی که این جزیره در جنوب خط استوا واقع شده است، ماه می در واقع ماه پاییزی آن به شمار می رود (به علت برعکس بودن فصل ها در نیم کره جنوبی زمین) و برخلاف سایر ماه های سال که گرما و رطوبت زیادی آن را احاطه می نماید، آب و هوای آن در این ماه ایده آل است. ماه می یکی از برترین ماه ها برای بازدید از این جزیره است؛ چرا که علاوه بر خوب بودن آب و هوا، هنوز توریستان زیادی به این منطقه نیامده اند و اینجا را شلوغ نکرده اند. قیمت هتل های بالی در ماه می بسیار مناسب است؛ زیرا ماه می، ماه پر توریست این جزیره نیست و پرواز ها به این جزیره نیز تقریبا مقرون به صرفه هستند. سواحل محبوب Kuta Beach/Legian/Seminyak امروزه آنقدر شلوغ شده اند که آنها را به شما پیشنهاد نمی کنیم؛ مگر این که روز ها به موج سواری بروید و شب ها را به میهمانی و خوشگذرانی بپردازید. اما منطقه لوینا Lovina در شمال جزیره، همچنان به بالی گذشته شباهت دارد و نسبت به سایر بخش ها کمی مقرون به صرفه تر هم هست.

سفر به آسیا: توکیو، ژاپن

توکیو، از دیگر مقاصد توریستی در آسیا، زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد؛ بنابراین بازدید از این شهر در ماه می، برترین کار ممکن است. ممکن است هوا کمی بارانی باشد که البته در تمامی طول سال اینچنین است. ضمن این که سیستم تخلیه آب باران در این شهر فوق العاده است. قیمت هتل ها نیز در ماه می بسیار مناسب است، زیرا هنوز فصل تابستان و شلوغی توریستان نرسیده است. بیشتر بازدید نمایندگان از ژاپن، تمرکز خود را روی شهر توکیو می گذارند که البته قابل درک است؛ زیرا این شهر فوق العاده بزرگ است و چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارد؛ اما اگر علاقمند باشید می توانید از طریق قطار های پر سرعت از توکیو به کیوتو و اوساکا که بسیار زیبا و جالب و البته کمی مقرون به صرفه تر هستند بروید.

سفر به آسیا: سئول، کره جنوبی

سئول نیز مانند توکیو آب و هوای خوبی در فصل های بهار و پاییز دارد؛ بنابراین اگر در ماه می سفر به آسیا داشتید، به این شهر سفر کنید، با یکی از برترین آب و هوا ها در سال روبرو می شوید. این شهر بزرگ آنپنان پر از توریست نیست. اما با این وجود، در آن چیز های بسیاری برای دیدن و فعالیت های جالب زیادی برای انجام دادن وجود دارند. شهر سئول دارای بعضی از محبوب ترین غذاهای آسیایی می باشد و قیمت ها در این شهر منطقی و مناسب هستند. بعضی توریستان سفر خود را از سئول شروع می نمایند و سپس از طریق قطار یا هواپیما به جاهای دیگر این شبه جزیره سفر می نمایند که ایده بسیار خوبی است. زیرا مرکز معمولا شلوغ است و سایر نقاط کشور دارای منظره ها و منظره های زیبایی هستند. پرواز ها به سمت سئول معمولا مقرون به صرفه هستند و اگر شما از کشور های غربی (آمریکا یا کانادا) به این شهر سفر می کنید، می تواند شروع خوبی برای سفر آسیایی شما باشد.

سفر به آسیا: لوآنگ پرابانگ، لائوس

بعد از ظهر های ماه می در شهر لوآنگ پرابانگ، یکی از مقاصد توریستی در آسیا، گرم هستند؛ اما این شهر به میزان شهر های بزرگ تر این کشور گرم نیست؛ زیرا این شهر در امتداد یک رودخانه وسیع قرار گرفته است و بخش های مختلف آن پراکنده از هم هستند و در یک جا متمرکز نشده اند. شب های ماه می در این شهر به میزان کافی خنک هستند که تلافی گرمای روز را بنمایند و بازار های شبانه این شهر آنقدر عالی هستند که چند ساعتی را بعد از غروب آفتاب در آنها بگذرانید.در سفر به آسیا، رسیدن به لوآنگ پرابانگ آسان نیست. زیرا این شهر دارای یک فرودگاه بزرگ و پرواز های مقرون به صرفه نیست. در نتیجه بسیاری از بازدید نمایندگان، کسانی هستند که در سفر به دور تایلند و ویتنام به سر می برند و سری هم به این شهر می زنند. اگر بتوانید به این شهر سفر کنید، یکی از جالب ترین بخش های سفرتان خواهد بود.

سفر به آسیا: کوآلالامپور، مالزی

از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در آسیای شرقی، شهر کوآلالامپور تقریبا هر روز از سال بسیار گرم است و در بیشتر ماه های سال ، امکان بارش باران سنگین بعد از ظهر وجود دارد. اما با این وجود ارزش بازدید کردن دارد. این شهر یک شهر مدرن و بسیار ثروتمند با سیستم حمل و نقل عمومی عالی و مسیر های پیاده روی با امکانات تهویه مطبوع و خنک نماینده می باشد. هتل های کوآلالامپور در مقایسه با استاندارد های آسیایی مقرون به صرفه هستند و با یک سوم مبلغی که در کشور همسایه، سنگاپور، می توانید اتاقی در یک هتل 4 ستاره داشته باشید، در این شهر می توانید برای یک اتاق دار یک هتل 4 ستاره بپردازید. پرواز کردن به کوآلالامپور نیز بسیار ساده است؛ زیرا یک فرودگاه بزرگ و پر رفت و آمد دارد و یکی از اصلی ترین نقاط مرکزی رفت و آمد در آسیا محسوب می گردد.

سفر به آسیا: سنگاپور

سنگاپور، از دیگر مقاصد توریستی در آسیای شرقی، خیلی با کوآلالامپور فاصله ندارد و در نتیجه، آب و هوا و الگوی بارشی یکسانی دارد. هر دو این شهر ها ترکیب جالبی از فرهنگ چینی، هندی و مالایی را بهمراه غذاهای خوش طعم از هر کدام این فرهنگ ها ارائه می نمایند. قیمت هتل ها و سایر چیزها در سنگاپور، نسبت به کوآلالامپور، کمی بالاتر است؛ اما این شهر فوق مدرن ارزش بازدید کردن را دارد. حال که صحبت از غذا شد، باید گفت که سنگاپور بخاطر مراکز دستفروشی اش که در آنها غذای عالی با قیمت بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسد بسیار مشهور است. اگر بودجه کمی داشته باشید، بازدید از سنگاپور آسان است. کافیست یک مسافرخانه مناسب پیدا کنید و از رفتن به رستوران ها و بار های گران قیمت منطقه تجاری خودداری کنید.

سفر به آسیا: بانکوک ، تایلند

ممکن است بعضی بگویند که بانکوک نباید در لیست برترین مقاصد توریستی در آسیا در ماه باشد؛ چرا که بسیار گرم و مرطوب است و امکان بارش باران در آن زیاد است. اما بارش باران در این شهر کمتر از 30 دقیقه طول می کشد و شهر پر از مراکز خرید دارای دستگاه های تهویه و خنک نماینده هوا است که باعث می شوند هر روز از سال در این شهر خوشایند باشد. پروازها به بانکوک معمولا در مقایسه با سایر مقاصد توریستی این منطقه مناسب هستند. هتل ها و مسافر خانه های بانکوک نیز قیمت های مناسب و کیفیت های خوبی دارند. از آنجایی که در ماه می، نسبت به ماه های بعدی توریست کمتری وجود دارد، شما می توانید با همان مبلغی که یکی دو ماه قبل یا بعد در یک هتل دو ستاره یا سه ستاره اقامت می کنید، یک اتاق در یک هتل چهار ستاره بگیرید.

سفر به آسیا: شیانگ می ، تایلند

شهر دوم کشور تایلند در ماه می، روز های گرمی دارد؛ اما شب های آن خنک هستند و گرمای روز را جبران می نمایند. شیانگ می نیز یک شهر دیگر با بازار های شبانه محبوب است و بیشتر مردم محلی بخاطر گرمای روز، صبر می نمایند تا آفتاب غروب کند و سپس برای خرید کردن و رفت و آمد و دور هم جمع شدن از خانه بیرون می آیند. شیانگ می یکی از مقرون به صرفه ترین شهر ها برای اقامت در هتل و مسافرخانه است و هزینه اقامت آنچنان پایین است که ابتدا ممکن است شک کنید که عدد ها اشتباه چاپ شده اند. این شهر برای ولخرجی کردن عالی به نظر می رسد؛ چرا که با همان مبلغی که در توکیو یا سنگاپور می توانید یک تختخواب در یک مسافرخانه کرایه کنید می توانید در این شهر یک اتاق در یک هتل سه ستاره خیلی خوب بگیرید.

سفر به آسیا: سیم ریپ ، کامبوج

دمای هوا در روز های شهر سیم ریپ بسیار بالاست؛ بخصوص که با رطوبت بالا نیز ترکیب می گردد. شب ها نیز آنقدر که ما انتظار داریم خنک تر نیستند. اما با این وجود، اگر در نزدیکی این شهر هستید، بهتر است حتما از آن بازدید کنید. حداقلش این است که روزهای بسیار طولانی برای لذت بردن از دیدنی معابد آنگکور وات دارید که علت اصلی شما برای بازدید از این منطقه هستند. سیم ریپ نسبت به سایر شهر های موجود در این لیست کوچک تر و بعلاوه خوشایند تر است. سعی کنید در طول روز، از آفتاب دوری کنید و شب ها به بازار های شبانه، رستوران ها و بار های این شهر بروید. هتل های این شهر نیز بسیار مقرون به صرفه و عالی هستند.

سفر به آسیا: هانوی، ویتنام

جالب است که این شهر از محبوب ترین مقاصد توریستی در آسیا است، شهر هانوی است که در ماه می بارانی است؛ اما شهر بزرگی است که در آن پیدا کردن پناهگاه در باران و طوفان بسیار آسان به نظر می رسد. بعلاوه دمای هوا در این منطقه جنوب شرقی آسیا خوب است. بنابراین اگر در حال سفر در ویتنام یا منطقه ها اطراف هستید، ارزش آن را دارد که از این شهر نیز بازدید کنید. علت دیگری که این شهر را پیشنهاد می کنیم این است که هانوی همواره در صدر یا نزدیک به صدر لیست برترین و مقرون به صرفه ترین شهر های آسیایی برای توریستانی که با کوله پشتی سفر می نمایند قرار گرفته است. هتل های این شهر کیفیت بسیار عالی دارند و با مبلغی که ارائه می کنید، بیشتر از آن چیزی که انتظار دارید امکانات و خدمات دریافت خواهید کرد.

سفر به آسیا: هو شی مین، ویتنام

بیشتر کسانی که به توریستی در آسیا و ویتنام می آیند، از هانوئی به سمت شمال یا از سایگون (نام محلی هوشی مین) به سمت جنوب می روند و از قطار استفاده می نمایند. نقطه جالبی که بین این دو شهر وجود دارد، روستای دوست داشتنی هویی آن است. پس حتما سعی کنید چند روزی در این روستا بمانید. شهر هو شی مین از هانوئی گرم تر و در عین حال پراکنده تر (غیر متمرکز تر) است. اما چیز های زیادی برای دیدن و فعالیت های بسیاری برای انجام دادن در آن وجود دارد. غذا در سایگون فوق العاده است؛ البته اگر از غذای ویتنامی خوشتان بیاید و قیمت هتل ها نیز عالی هستند.

سفر به آسیا: جزیره بوراکای ، فیلیپین

در حالی که بعضی از سواحل و جزایر جنوب شرقی آسیا در ماه می بسیار گرم و تا حدی بارانی می شوند، آب و هوای جزیره بوراکای در فیلیپین، در برترین حالت ممکن قرار گرفته است. شما ممکن است چند روز در هفته با بارش باران مفصل بعد از ظهر روبرو شوید؛ اما هنوز در ماه می، فصل بارانی این جزیره شروع نشده است. جزیره بوراکای یکی از دوست داشتنی ترین نواحی ساحلی آسیا می باشد که برای توریستان قدیمی تر، یادآور زمانی است که هنوز هتل های زنجیره ای و فروشگاه ها به فوکت و سایر جاهای توریستی هجوم نیاورده بودند. هتل های این ناحیه خیلی مقرون به صرفه نیستند. اما برترین نکته در خصوص آنها این است که در ساحل یا در فاصله بسیار نزدیک به آن قرار دارند که این بسیار ارزشمند است.

سفر به آسیا: ماله ، مالدیو

علت اصلی سفر کردن به مالدیو، بازدید از یکی از جزایر خصوصی و مراکز تفریحی اقامتی آن است و اگر بتوانید از عهده مخارج آن بربیایید، مطمئنا در یکی از مراکز تفریحی اقامتی آبی مالدیو اقامت خواهید کرد. شما می توانید با صرف مبلغ 100 دلار آمریکا در شب، یک اتاق داشته باشید. اما ویلاهای آبی از شبی 300 دلار به بالا هزینه برمی دارند. مقرون به صرفه ترین مرکز تفریحی اقامتی این منطقه در جزیره میرو قرار گرفته است که هزینه اقامت شامل هزینه غذا و نوشیدنی نیز می گردد.

سفر به آسیا: پوکارا ، نپال

کاتماندو، مرکز شلوغ کشور نپال است؛ اما نقطه اصلی توریستی این کشور پوکارا می باشد. شهری کوچک و پر آرامش در کنار دریاچه ای در کوهپایه های کوه های بزرگ منطقه. این شهر، احتمالا مرکز جنگل نوردی و کوه نوردی آسیا به شمار می رود و به طور کل، جای بسیار خوشایندی برای وقت گذرانی است؛ چرا که فضای آن بسیار محبت آمیز و قیمت ها بسیار مقرون به صرفه هستند. آب و هوای پوکارا در ماه می فوق العاده است. بنابراین یکی از برترین زمان های سال برای بازدید از این شهر به شمار می رود. هتل ها به طور فوق العاده ای مقرون به صرفه هستند. غذا نیز مقرون به صرفه است. اما تور های جنگل نوردی و کوه نوردی در کوه های این منطقه مقرون به صرفه نیستند و باید برای شرکت در آنها، از قبل برنامه ریزی و ثبت نام کنید.

سفر به آسیا: گوآ ، هندوستان

فصل اصلی سفر به گوآ از ماه دسامبر تا ماه می است؛ بنابراین ماه می آخرین ماهی است که می توانید از سواحل پرآرامش و فوق العاده این جزیره لذت ببرید. از ماه بعدی یعنی ژوئن، فصل بارش های بی وقفه باران شروع می گردد و آنقدر باران می بارد که حتی گاهی به سیل تبدیل می گردد. از آنجایی که ماه می آخرین ماه فصل توریستی در این ناحیه است، جمعیت توریستان کم و قیمت ها از همواره مقرون به صرفه تر است. بعضی بخش های هندوستان در این ماه بسیار گرم هستند، اما گوآ یکی از بخش هایی است که هنوز خوب است. اگر در این ماه، قصد سفر به بخش های دیگر هندوستان را دارید، بهتر است با دقت برنامه ریزی کنید.

سفر به آسیا: بمبئی ، هندوستان

بخش دیگری از هند که در ماه می، آب و هوای خوبی دارد، شهر بمبئی است که در آن بسیاری از پرواز های بین المللی از اروپا و سایر نقاط دنیا بر زمین می نشینند. این شهر بزرگ، مانند دهلی یک شهر توریستی محسوب نمی گردد؛ اما چیز های زیادی برای دیدن و فعالیت های بسیاری برای انجام دادن در این شهر وجود دارند. بعد از این ماه، آنقدر جمعیت در این شهر جمع می گردد که شما در این شهر نخواهید ماند. هتل های شهر بمبئی، گران ترین هتل های کشور هند هستند؛ اما همچنان در مقایسه با استاندارد های دنیای، هزینه مناسبی طلب می نمایند.

سفر به آسیا: پکن، چین

مشهور ترین شهر های کشور چین در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم هستند. بنابراین ماه می برترین و ایده آل ترین ماه برای انجام یک سفر به دور کشور چین از جمله بازدید از شهر پکن می باشد. این شهر بزرگ بسیار پراکنده است و ترافیک آن خوب نیست. بنابراین به تنهایی سفر کردن در این شهر اصلا آسان نیست. اگر قصد اصلی شما این است که از شهر ممنوعه و دیوار بزرگ چین دیدن کنید، بهتر است با یک تور به این کشور سفر کنید. پرواز ها به بیجنیگ تقریبا مقرون به صرفه هستند. اما مطلع باشید که تقریبا مردم تمامی کشور ها می بایست یک ویزای مسافرتی داشته باشند و این کار احتیاج به زمان بیشتر و کاغذ بازی زیادتری نسبت به سایر نقاط دنیا دارد. هتل های این شهر نسبت به هتل های سایر شهر های چین گران هستند، اما در مقایسه با استاندارد های بین المللی مقرون به صرفه محسوب می شوند.

سفر به آسیا: شانگهای، چین

شهر شانگهای، مرکز توریستی بین المللی دیگر کشور چین محسوب می گردد؛ بنابراین تور های به این کشور اغلب از پکن شروع می شوند و در شانگهای انتها می یابند؛ و یا برعکس. باز هم یادآوری می کنیم که سفر کردن به چین با تور های مسافرتی بسیار مناسبت تر و به صرفه تر از سفر مستقل به این کشور است. برخلاف پکن، شهر شانگهای مرکز فشرده تری دارد و زبان انگلیسی در آن بیشتر صحبت می گردد. پیشنهاد ما این است که زمان کمتری را در پکن بگذرانید و سعی کنید مدت بیشتری در شهر شانگهای اقامت کنید. هتل های این شهر نیز در مقایسه با هتل ها در سایر نقاط چین گران هستند؛ اما همچنان امکان پیدا کردن هتل هایی با منظره خوب و قیمت مناسب وجود دارد.

سفر به آسیا: شی آن، چین

سومین شهر چین از نظر تعداد توریست خارجی، شهر شی آن می باشد. این شهر به طور ویژه بخاطر لشگر مشهور جنگندگان تررا کوتا (مجسمه های سربازان شی آن) مشهور است. ممکن است تصور کنید که شی آن شهر کوچکی است؛ اما این شهر دارای 9 میلیون جمعیت درون شهر و اطراف آن است. جنگندگان تررا کوتا یکی از جاذبه های مهم کشور چین هستند که می بایست حتما حتی یک بار هم که شده در زندگیتان آنها را ببینید؛ اما اگر بخواهیم روراست باشیم، شهر شی آن چیز فوق العاده دیگری برای عرضه کردن ندارد. اگر خیلی به دیدن این سربازان اهمیتی نمی دهید، بهتر است به جای آن به گویلین بروید تا تپه های مشهور کارست را در کناره رود لی دیدن کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2011

به "برترین مقاصد گردشگری در آسیا در بهار ، آسیاگردی در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری در آسیا در بهار ، آسیاگردی در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید