اپلیکیشن های روسی پیش فرض آیفون می شوند، اپل از روسیه اطاعت کرد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، براساس قانونی که از دیروز اجرایی شده، از هم اکنون آیفون هایی که در روسیه فروخته می شوند، فهرستی از اپلیکیشن های روسی را هنگام تنظیم دستگاه نشان می دهند.

اپلیکیشن های روسی پیش فرض آیفون می شوند، اپل از روسیه اطاعت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اقدام در حقیقت بخشی از فرایند تنظیم دستگاه است که پس از انتخاب گزینه هایی مانند App Analytics نمایش داده می گردد.

در متن مربوط به فهرست اپلیکیشن های مذکور آمده است: برای هم خوانی با ملزومات قانونی روسیه، اپلیکیشن های موجود برای دانلود نمایش داده می گردد.

پس از آن فهرستی از چند اپلیکیشن از جمله اپ های مختلف یاندکس، اپ ایمیل Mail.ru، سرویس پخش زنده ویدئو OK Live و شبکه اجتماعی روسی VK نمایش داده می گردد. کاربر می تواند هر کدام از آنها را به دلخواه روی دستگاهش نصب کند.

این اقدام در راستای هم خوانی با قانون جدید روسیه صورت گرفته که در سال 2019 میلادی تصویب شد. براساس قانون مذکور تولیدنمایندگان باید نرم افزارهای روسی را به طور پیش فرض روی دستگاه هایی نصب نمایند که در این کشور فروخته می شوند. قانون مذکور شامل موبایل، تب لت، تلویزیون های هوشمند، لپ تاپ و رایانه های رومیزی می گردد.

طبق گزارش رویترز، قانون مذکور بخشی از کوشش دولت روسیه برای کاهش اتکا به شرکت های خارجی است.

ماه گذشته اپل خاطرنشان کرد از قانون مذکور پیروی می نماید و به همین دلیل به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن های روسی را هنگام تنظیم دستگاه هایشان نصب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1382

به "اپلیکیشن های روسی پیش فرض آیفون می شوند، اپل از روسیه اطاعت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های روسی پیش فرض آیفون می شوند، اپل از روسیه اطاعت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید