این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه ها زندگی می کند و در کیسه ای 500 دلاری می خوابد

به گزارش افق بسطام، سریال بهتره با ساول تماس بگیری یا Better Call Saul را به یاد دارید. در این سریال برادر ساول گودمن به صورت بیمارگونه ای از امواج الکترومغناطیسی می ترسید. تا حدی که کار وکالت را به کنار گذاشته بود و در خانه اش اصل موبایل و تلویزیون و حتی یخچال هم نداشت و ملاقات کنندگان او مجبور بودند که موبایل ها او را در صندوق پست بیرون خانه بگذارند و داخل نیاورند.

این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه ها زندگی می کند و در کیسه ای 500 دلاری می خوابد

روزی گلادول (Rosi Gladwell) هفتاده ساله هم اعتقاد دارد نسبت به اشعه های الکترومغناطیسی حساسیت دارد و اگر در برابر پرتوهای اینترنت وای فای قرار بگیرد؛ احساس ضعف، تنگی نفس و خارش در صورت خواهد کرد. وی تا کنون هزاران پوند صرف محافظت از خود در برابر وای فای هزینه کرده است.

او در کیسه خوابی 400 پوندی دراز می کشد که از جنس نقره و مس بافته شده است و همانند یک ورقه فلزی محافظ عمل می کند تا پرتوهای رادیویی بازتابانده شوند و به بدن او نرسند. هنگام خواب، خودش را در این کیسه خواب چنان می پیچاند که هیچ بخشی از بدنش بیرون نیست تا در تماس با امواج رادیویی باشد.

همچنین، یک ردیاب اشعه دستی 200 پوندی دارد تا در هر محلی سریعا بتواند امواج رادیویی را شناسایی کند.

وی در یک گفت وگو با خبرنگاران می گوید از آینده وحشت زده ام. فعلا پیروز شدم با بخت و اقبال زیاد یک خانه در حومه شهر پیدا کنم که فرکانس های الکترونیکی بسیار ضعیفی دارد یا اصلا به آن جا نمی رسند. در این خانه پنهان شدم تا از این امواج در امان بمانم.

این پیرزن می گوید اگر 5G به شهرشان بیاید؛ معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارش است و این واقعا یک مسئله بسیار خطرناک است.

روزی گلادول می گوید از هنگامی که متوجه شده نسبت به پرتوهای الکترومغناطیسی حساسیت دارد؛ صدها پوند خرج کرده و انواع تجهیزات محافظتی و مقابله ای با این امواج را خریداری کرده است. همچنین، غالب اوقات در خانه هایی ییلاقی و روستایی کوه های اسپانیا زندگی می کند.

این خانم در طول کل مدت سفر 30 ساعته اش با کشتی به کشور اسپانیا در کیسه خواب فلزی مخصوص اش پیچیده بوده؛ در حالی که همسرش هم همراه او است.

دردسرهای حساسیت به امواج رادیویی

او 6 سال پیش وقتی به مدت 10 دقیقه گوشی تلفن همراه و وای فای خانه اش را خاموش کرد؛ متوجه شد به حساسیت EMF دچار شده است. او می گوید: در آن زمان هر کسی که می شنید حساسیت EMF دارم؛ تعجب می کرد یا باور نمی کرد و برایشان خیلی عجیب بود ولی الان دیگر این گونه نیست.

او می گوید اصلا نمی تواند وارد یک شهر بزرگ شود زیرا سیگنال ها در آن جا قوی تر هستند. اگر به کافی شاپ برود؛ سعی می کند بیرون از کافه بنشیند و اگر برای شام به رستوران برود؛ دستگاه اندازه گیری اشعه های رادیویی را با خودش می برد تا تصمیم بگیرد می تواند در این رستوران غذا بخورد یا خیر!

اگر روزی گلادول به مدت طولانی در معرض اشعه های الکترومغناطیسی باشد؛ مجبور می شود دو روز کامل در خانه حبس شود و از هر وسیله الکترونیکی که چنین اشعه هایی دارند (مانند تلویزیون) دوری کند. تقریبا همه چیز در خانه اش باید خاموش باشد تا دوباره حالش بهتر شود.

این خانم لیدر گروهی به نام Electromagnetic Field Awareness Totnes است که درباره میدان های مغناطیسی در زندگی روزمره آگاهی می دهند. آن ها دور هم جمع می شوند و فیلم ها یا مستندات آشنایی با اثرات اشعه های الکترومغناطیسی را بررسی می کنند.

دانشمندان می گویند حدود 4 درصد مردم به حساسیت EMF دچار هستند و نباید دست کم گرفته شوند. خود خانم روزی گلادول می گوید غالب مردم در شهرهای بزرگ احساس خستگی و استرس دارند که می تواند از اثرات امواج رادیویی باشد.

حساسیت به امواج الکترومغناطیسی هنوز از دید سازمان بهداشت جهانی، یک تشخیص ثابت شده نیست.

اما برخی از تحقیقات با تعداد مورد محدود تا حدی موضوع را به رسمیت شناخته اند. جدول زیر شاید تا حدی مفید باشد:

همان طور که در جدول بالا می بینید در تقسیم بندی یک و دو، علایم ایجاد شده پذیرفته شده اند. (با یک مطالعه دو سو کور) اما این تقسیم بندی، گروه 3 و 4 هم دارد که در آنها افراد فوبی و هذیان درک امواج و آسیب و گزند ناشی از آن را دارند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 299

به "این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه ها زندگی می کند و در کیسه ای 500 دلاری می خوابد" امتیاز دهید

1 کاربر به "این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه ها زندگی می کند و در کیسه ای 500 دلاری می خوابد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این زن به خاطر حساسیت به وای فای و امواج رادیویی در کوه ها زندگی می کند و در کیسه ای 500 دلاری می خوابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید