بختیاری زاده: ویلموتس پایه گذار تیمی است که به نیمه نهایی جام جهانی رسید، باید از الگوی پیروز فوتبال بلژیک استفاده کنیم

به گزارش افق بسطام، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است ویلموتس می تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران باشد.

بختیاری زاده: ویلموتس پایه گذار تیمی است که به نیمه نهایی جام جهانی رسید، باید از الگوی پیروز فوتبال بلژیک استفاده کنیم

سهراب بختیاری زاده بازیکن سابق تیم ملی و مربی فعلی تیم امید در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره حضور مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی ایران گفت: من هم به وسیله رسانه ها این خبر را شنیدم و نمی دانم تا چه حدی صحت دارد اما به عقیده من بعد از کی روش فدراسیون ما باید به دنبال مربی بزرگی باشد که بتواند تاثیر مثبتی روی فوتبال ما بگذارد. مربی ای که تجربه حضور در تیم های بزرگ را داشته باشد و به نیمکت تیم ما وزن بدهد.

وی درباره ویلموتس گفت: تا جایی که به یاد می آورم او بازیکن بسیار خوب و خوش فکری بود و در دوره مربیگری هم سابقه راهنمایی تیم ملی بلژیک را دارد. به نوعی باید او را پایه گذار همین تیمی بدانیم که در جام 2018 به مرحله نیمه نهایی رسید و سوم جهان شد. بسیاری از بازیکنان این تیم شاگرد ویلموتس بودند و این تجربه کوچکی نیست. او همچنین دو بار بهترین مربی سال فوتبال بلژیک شده و همه اینها نشان می دهد گزینه ای است که می تواند برای کشور ما تاثیرگذار باشد.

مربی تیم فوتبال امید اضافه نمود: سبک بازی تیم بلژیک در زمان ویلموتس هوشمندانه بود. در واقع بازی خودشان را به حریف تحمیل می کردند در زمان مناسب به تیم مقابل ضربه میزدند و به خواسته خودشان می رسیدند. فوتبال رو به جلو و منظم خوبی را بازی می کردند و به طور کلی تفکرات هجومی این مربی در سبک بازی تیمش به خوبی دیده می گردد. همه اینها نکات مثبتی است به شرط آنکه حمایت لازم صورت بگیرد و ابزارها را در اختیارش بگذاریم.

بختیاری زاده گفت: شرایط فوتبال ما با اروپا و کشوری مثل بلژیک متفاوت است اما عقیده دارم اصول و قواعد فوتبال یا به طور کلی زبان فوتبال در همه جای جهان یکی است. پیشرفت و توسعه فوتبال بلژیک در این سال ها یک الگوی بسیار مفید و مناسب است. باید کوشش کنیم تا فلسفه و تفکر حرفه ای فوتبال بلژیک از همین طریق به فوتبال ما منتقل گردد. باید از این نمونه و الگوی پیروز استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 78

به "بختیاری زاده: ویلموتس پایه گذار تیمی است که به نیمه نهایی جام جهانی رسید، باید از الگوی پیروز فوتبال بلژیک استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بختیاری زاده: ویلموتس پایه گذار تیمی است که به نیمه نهایی جام جهانی رسید، باید از الگوی پیروز فوتبال بلژیک استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید