برگزاری کارگاه از ایده تا فیلم در شیراز

به گزارش افق بسطام، به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، کارگاه آموزشی از ایده تا فیلم در شیراز برگزار گردید.

برگزاری کارگاه از ایده تا فیلم در شیراز

کارگاه 2 روزه از ایده تا فیلم به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و به همت پردیس هنر و اندیشه انقلاب اسلامی در قالب مدرسه فیلم سازی شمیم در شیراز برگزار و طی آن علاوه بر طرح مباحث تئوریک، اجرای عملی پروژه و تمرین موضوعات طرح شده، انجام شد.

هادی مقدم دوست، مدرس این کارگاه 2 روزه در مورد این کارگاه، جوانی هنرجویان شرکت نماینده در این کارگاه را از محاسن آن دانست و اطمینان داد که در آینده این افراد فیلم های خوبی را فراوری خواهند کرد.

این نویسنده و کارگردان گفت: این هنرجویان علیرغم جوانی بسیار بااستعدادند و ذهنی آماده برای پذیرش موضوعات هنری داشته و تمرین ها را خیلی خوب و با خلاقیت بالا انجام داده و مجموعه و گروهی امیدوارنماینده ساخته اند.

نویسنده بی پولی و شرایط سفید گفت: دوره های فراگیری یا ورزیده شدن در کار هنری نیاز به زمان های طولانی دارد و این ارتباط ها در زمان های طولانی به وجود می آید استاد و شاگرد به طور مستمر با هم در ارتباطند و مجموعه و استاد باعث می شوند هنرجو پس از طی این دوره طولانی در کار خویش ورزیده شوند.

او با اشاره به اینکه دردوره های کوتاه مدت یا کارگاه ها موردی این ارتباط اصلا شکل نمی گیرد، اضافه نمود: تجربه نشان داده وقتی ارتباط بین مجموعه آموزشی و هنرجو طولانی مدت باشد این گروه از هنرجویان به موفقیت نزدیکتر خواهند بود چرا که وقتی دو طرف رابطه شان جدی گردد و مسایل یکدیگر را در طول زمان شناسایی و حل نمایند دوره های ثمربخش تر خواهند بود.

مقدم دوست با اشاره به ظهور نسل های مختلف و انقطاع بین این دوره ها خصوصا در استان ها، گفت: منقطع بودن طبیعی است. نسلی می آید و دوره ای مستمر کار نموده و حرکت جدی شان شکل می گیرد و تا دوره بعدی بیایند زمانی فاصله می افتد. در هنر هر سال یک دوره نیست و طبیعی است هر چند سال یکبار در منطقه ای دوره ای نو بیایند آن دوره ای که ما فکر می کنیم حرکت منقطع شده، در حقیقت دوره پرورش نسل بعدی است.

او پیرامون محور فعالیت های حوزه هنری فارس در سند تحول سه ساله با عنوان هنر عرفانی و روایت هنری عرفان انقلاب اسلامی و پرورش سینماگر برای تبیین مفاهیم عرفانی، گفت: دو موضوع سینما و مضامین درون سینما باید در جهت آموزش و زیست هنری بایستی با هم اتفاق بیفتد نمی توان این ها را نوبتی آموخت.

نویسنده و کارگردان هیهات و سربه مهر ادامه داد: نمی توان گفت در یک دوره فرد سینما را بیاموزد و سپس ممارست در یک مضامین مشخص و مخصوص را تجربه کند. بچه ها باید خودشان اهل آن مضامین باشند و در عین اینکه یک زیست معنوی دارند و معارف و باور های معنوی کسب می نمایند آموزش هنری هم ببینند تا ان شاءا... نتیجه بخش باشد، اما نمی توان این دو را نوبتی آموخت.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1971

به "برگزاری کارگاه از ایده تا فیلم در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه از ایده تا فیلم در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید