262 مقاله به همایش بین المللی بچه ها استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی ارسال شده است

به گزارش افق بسطام، دبیر همایش بین المللی بچه ها استثنایی گفت: 262 مقاله از داخل کشور و از کشور های دیگری مانند آلمان و ترکیه ارسال شده که از این تعداد 186 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

262 مقاله به همایش بین المللی بچه ها استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی ارسال شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، همایش بین المللی بچه ها استثنایی با رویکرد های نوین در روانشناسی، آموزشی و توانبخشی بچه ها استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه آنلاین این همایش گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در مهر ماه 1357 فعالیت های خود را با پذیرش حدود 30 نفر دانشجو آغاز نموده و هفته آینده این دانشگاه وارد چهل و سومین سال فعالیت خود خواهد شد.

حبیبی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین به رتبه بندی تایمز 2021 دانشگاه های برتر جهان باکسب رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور وارد شد که در سال 2021 تعداد 47 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 1527 دانشگاه برتر جهان نهاده شده است که دانشگاه محقق اردبیلی به شایستگی در رتبه بندی جهانی در بازه 800-601 جهانی و در بین دانشگاه های جامع کشور به همراه دانشگاه های کردستان، تبریز، شهید بهشتی و یاسوج رتبه سوم، در بین دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفتم و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه یازدهم را کسب نموده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رشد علمی دانشگاه محقق اردبیلی 58 درصد است در حالی که میانگین رشد علمی کشور 13 درصد است، توضیح داد: کسب موفقیت های ملی و بین المللی این دانشگاه مرهون زحمات همکاران در ادوار مختلف دانشگاه است.

وی گفت: برگزاری همایش های علمی در سطح ملی و بین المللی علاوه بر تاثیرگذاری در توسعه علوم موجب ترغیب پژوهشگران و اساتید برای انجام کار های پژوهشی و علمی می گردد.

محمد نریمانی، رئیس همایش بین المللی بچه ها استثنایی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی باعث اثرگذاری در گسترش علوم انسانی در کشور و فراملی می گردد، توضیح داد: مجوز برگزاری بین المللی این همایش در سال 1397 از هیات امنای دانشگاه دریافت شد و این همایش قرار بود به صورت حضوری در اسفند 98 برگزار گردد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به شهریور ماه موکول شد و این همایش به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برای همایش بین المللی بچه ها استثنایی 262 مقاله از داخل کشور و از کشور های دیگری مانند آلمان و ترکیه ارسال شده بود، ادامه داد: 186 مقاله مورد پذیرش نهاده شد که 32 مقاله به صورت سخنرانی در سه پنل ارائه شده و بقیه به صورت پوستر یا در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

نریمانی افزود: روانشناسی و رویکرد های آموزشی نوین در بچه ها استثنایی، روانشناسی و بچه ها کم توان ذهنی، روانشناسی و بچه ها با مسائل شنوایی، روانشناسی و بچه ها با مسائل بینایی، روانشناسی و بچه ها با ناتوانی یادگیری خاص، روانشناسی و بچه ها بیش فعال و کمبود توجه، روانشناسی و بچه ها اوتیسم، روانشناسی و بچه ها تیز هوش، روانشناسی و بچه ها با معلولیت چندگانه، روانشناسی و بچه ها با اختلالات رفتاری- هیجانی، روانشناسی و بچه ها با اختلالات ارتباطی، روانشناسی و آموزش بچه ها استثنایی در مدارس عادی (آموزش تلفیقی)، توانبخشی بچه ها کم توان ذهنی، توانبخشی بچه ها با مسائل بینایی، توانبخشی بچه ها با مسائل شنوایی، توانبخشی بچه ها با معلولیت چندگانه و شدید، توانبخشی (کار درمانی) بچه ها استثنایی با معلولیت های حرکتی، توانبخشی (گفتار درمانی) بچه ها استثنایی و توانبخشی افراد با مسائل روانی - هیجانی و عاطفی محور های این همایش هستند.

غلامعلی افروز، دبیر علمی همایش بین المللی بچه ها استثنایی و رئیس انجمن بچه ها استثنایی ایران هم که به صورت آنلاین در همایش حضور داشت، گفت: فلسفه خلقت بر زوجیت و تفاوت های فردی راسخ است و هیچ دو انسانی مشابه هم نیستند.

وی با بیان اینکه خداوند همه آفریده ها را در کمال زیبایی آفریده است، توضیح داد: اگر بعضی انسان ها دچار آسیب می شوند باید دنبال علل و ریشه ها باشیم.

افروز ادامه داد: وقتی تفاوت ها معنادار شوند، بحث بچه ها استثنایی آغاز می گردد و یکی از شاخصه های نظام های آموزشی جهان بچه ها استثنایی هستند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تفاوت ها دو نوع برون فردی و درون فردی است و معلمان و مربیان باید به تفاوت های درون فردی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1036

به "262 مقاله به همایش بین المللی بچه ها استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی ارسال شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "262 مقاله به همایش بین المللی بچه ها استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی ارسال شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید