راهنمایان گردشگری دوره آزمایشی سازمان WFTGA را گذراندند

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش یکی از موسسات گردشگری خصوصی در ایران پشتیبان برگزاری این دوره آموزشی شد و به تمامی راهنمایان گردشگری ایران فراخوانی برای شرکت در این دوره آموزشی اظهار داشت. از میان آنها حدود 150 نفر در آزمون اولیه شرکت کردند اما بعضی از آنها حتی زبان انگلیسی نمی دانستند بنابراین از حضور در این دوره منع شدند. در دوره بعد که یک آزمون عملی بود نیز تعدادی دیگر از افراد نتوانستند به مرحله بعد راه پیدا نمایند تا اینکه در نهایت 25 نفر از راهنمایان پیروز به حضور در دوره آموزشی پیشرفته شدند.

راهنمایان گردشگری دوره آزمایشی سازمان WFTGA را گذراندند

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برای برگزاری این دوره آموزشی موسسه خصوصی گردشگری ایوار حدود 8 هزار یورو پرداخت کرد تا بتواند این دوره را در ایران به صورت رایگان برگزار کند بنابراین هیچ یک از راهنمایان شرکت نماینده هزینه ای بابت یادگیری نپرداختند تا اینکه شب گذشته یکم دیماه در یک نشست خبری ایوانا چروویا دکترای تربیت نیروی انسانی در گردشگری و یکی از 12 مدرس برتر سازمان جهانی راهنمایان گردشگری به تشریح این دوره آموزشی پرداخت و گفت: تمام شیوه های آموزشی دوره های راهنمایان به سیستم خاص همان کشور بستگی دارد به عنوان مثال اتحادیه اروپا استاندارد خاص خود را دارد اما در اروپا نیز تمام آن استانداردها را استفاده نمی نمایند آنچه که در این کشورها آموزش داده می گردد اول از همه اطلاعات پایه ای راجع به جغرافیا و تاریخ است. دومین بخش مربوط به اطلاعات محلی و بومی می گردد و بعد از آن دوره های آموزشی کاربردی و علمی برگزار خواهد شد و مدت زمان دوره های آموزشی در کشورها متفاوت است. در یونان این دوره دانشگاهی است که 2.5 تا 3 سال طول می کشد در اسکاتلند نیز این دوره آموزشی 2 ساله با همکاری دانشگاه و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اجرا می گردد اما در کشوری مثل صربستان هیچ دوره آموزشی وجود ندارد.

چروویا ادامه داد: در بعضی از کشورها باید راهنمای گردشگری باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشد اما در بعضی از کشورها این الزام وجود ندارد در هر حال باید یک راهنما روابط عمومی خوبی داشته باشد و همیشه آماده یادگیری موارد جدید باشد. این دو موضوع مهمترین ویژگی های راهنماهاست.

وی اضافه نمود: اگر هر راهنمای گردشگری کارت این دوره آموزشی را داشته باشد به این معناست که استاندارد سازمان جهانی راهنمای گردشگری را می داند.

مدرس برتر سازمان جهانی راهنمایان گردشگری همچنین در پاسخ به اینکه در مدت زمان حضورش در ایران از چه مکان های تاریخی ایران دیدن نموده است گفت: از آنجایی که سه روز از 7 روز این دوره آموزشی عملی بود توانستم از موزه ملی ایران کاخ گلستان، موزه جواهران دیدن کنم قرار است فردا نیز بخش های دیگری از تهران را ببینم.

وی درباره جشن راهنمایان گردشگری که هر سال اسفندماه در ایران برگزار می گردد گفت: در کشورهای دیگر جشن راهنمایان گردشگری بسیار کوچکتر از آنچه که در ایران است، برگزار می گردد چون جشنی که هر سال راهنمایان گردشگری برگزار می نمایند دارای سمینار، کارگاه آموزشی بوده و تمام راهنمایان با هم به یک منطقه گردشگری سفر می نمایند اما در کشورهای دیگر این سمینار در ابعاد کوچکتری برگزار می گردد.

چروویا ادامه داد: من بسیاری از افراد می شناسم که به ایران آمده و نکات مثبتی از ایران را دیده اند.

همچنین گفت: راهنمایان گردشگری ایران فاصله زیادی با استانداردهای جهانی WFTGA ندارند. آنها همیشه آماده یادگیری معلومات بیشتری هستند.

دوره آموزشی راهنمایان گردشگری 7 روز بود و نمایندگان WFTGA بر روی تکنیک های فنی آموزش راهنمایان تاکید داشتند. به عنوان مثال یک راهنمای گردشگری چطور باید با مسافران رفتار کند و یا در طول جهت چه وظیفه ای دارد به همین علت راهنمایان از موزه ملی، کاخ گلستان، موزه جواهرات، موزه هنرهای معاصر، موزه فرش، جهت بین موزه ملی و کاخ گلستان را به همراه نمایندگان سازمان جهانی WFTGA طی نموده اند تا به صورت عملی نیز با خصوصیت یک راهنمای گردشگری حرفه ای آشنا شوند از سوی دیگر افراد شرکت نماینده در این دوره می توانند دوره آموزشی پیشرفته تری را ببینند تا بتوانند به عنوان مدرس به نمایندگی از WFTGA در ایران سطح سواد، معلومات و حرفه ای بودن راهنمایان گردشگری را بالا ببرند اما این موضوع بستگی به صرف هزینه ای دیگر و دعوت دوباره از نمایندگان سازمان و پشتیبانی دیگری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 565

به "راهنمایان گردشگری دوره آزمایشی سازمان WFTGA را گذراندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری دوره آزمایشی سازمان WFTGA را گذراندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید