برج ماین؛از نمادهای مهم شهر فرانکفورت، تصاویر

به گزارش افق بسطام، برج ماین فرانکفورت با ارتفاع 200 متری، یکی از نمادهای مهم شهر به حساب می آید و از بیشتر نقاط شهر قابل مشاهده است. بازدید از این بنای مدرن و لوکس برای کسانی که بلیط هواپیما فرانکفورت خریده اند، بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

برج ماین؛از نمادهای مهم شهر فرانکفورت، تصاویر

برج ماین با ارتفاع 200 متری در 56 طبقه ساخته شده و در جوار رودخانه ماین واقع شده است. نام برج نیز به دلیل قرار گرفتنش در کنار رودخانه ماین، چنین نامیده شده است. در صورت بازدید از برج ماین فرانکفورت می توانید از طریق آسانسور به ارتفاع 190 متری بروید و منظره زیبایی از تمام شهر را تماشا کنید. برج ماین در هنگام شب با نورپردازی ها و جلوه های مدرن خودنمایی کرده و بسیار دیدنی و زیبا می شود.

لازم است بدانید در روزهای بارانی وبرفی و همچنین در صورت وزش باد یا هرگونه شرایط نامناسب جوی برج ماین تعطیل می شود.

معماری و بنای برج ماین

برج ماین از دو ساختمان بلند و متصل به هم تشکیل یافته است. ساختمان اول با ارتفاع 170 متر به شکل مکعب است. ساختمان دوم نیز 199 متر ارتفاع دارد و به شکل استوانه است. حدود 62 هزار متر مربع از هر دو ساختمان برج ماین را فضای اداری تشکیل داده و حدود 2550 پنجره در ساخت آن به کار رفته است.

امور برج ماین توسط حدودا 2000 نفر نیروی فعال اداره می شود و هر دو ساختمان متصل به هم برج ماین روی هم رفته 1090 پله دارند. ابهت و عظمت معماری برج ماین چنین نشان می دهد که وزن تخمین زده شده آن از برج ایفل پاریس که اسکلت فلزی دارد، بیشتر است. همانطور که پیشتر ذکر شد، یک آسانسور مخصوص در برج ماین وجود دارد که بازدید کنندگان را به آخرین طبقه برج هدایت می کند و چشم انداز پانورامیک بسیار زیبا از شهر را مقابل چشمانشان قرار می دهد. در این طبقه تمام شهر فرانکفورت را زیر پاهایتان احساس خواهید کرد. بنابراین، عکاسی از این منظره فوق العاده را از دست ندهید.

تاریخچه برج ماین

برج ماین در جوار رودخانه ماین واقع شده و کاربری اداری- تجاری دارد. ساخت این برج از سال 1994 شروع شد و پس از سه سال اتمام یافت. پایان در سال 1997 برج ماین افتتاح شد.

مبلغی حدود 600.000.000 مارک آلمان برای ساخت این برج عظیم و مدرن هزینه شده و کامرز بانک شهر فرانکفورت مالک آن است. کل بنا از 56 طبقه تشکیل یافته و سقف برج 258 متر ارتفاع دارد. هر طبقه برج حدود 109 متر مربع مساحت دارد. طراح برج ماین معمار معروف نورمن فاستر و مهندس پروژه گروه اروپ بود.

امروزه، برج ماین علاوه بر جایگاه ویژه اقتصادی اش هم تنها نماد مدرن شهر است و هم قدرت اقتصادی و صنعتی فرانکفورت را به رخ همگان می کشد. همچنین، برج ماین توانسته با فراهم کردن جاذبه های توریستی در قطب گردشگری آلمان نیز قدم بگذارد و گردشگران زیادی را به سمت خود روانه کند.

برج ماین فرانکفورت با نام های برج اصلی و برج کامرزبانک نیز شناخته می شود. این برج به سبک مدرن و بسیار لوکس و باشکوه ساخته شده است. همانطور که پیشتر گفتیم، این برج از دو ساختمان بلند مکعبی و استوانه ای شکل تشکیل یافته و ساختمانی که بلندتر است، نمای شیشه ای دارد و به یکی از قطب های گردشگری فرانکفورت تبدیل شده است. زیرا تمامی گردشگرانی که برای بازدید از برج ماین می آیند، دوست دارند با نمای شیشه ای برج ماین عکس بگیرند. همچنین، در طبقه اول برج عکس تمامی گروه های هنری چون گروه هِلابا که در هنرهای معاصر فعال است، نصب شده است.

این گروه ها در برج ماین فعالیت می کنند. حتی تصویری به روی موزائیک نقاشی شده که متعلق به هنرمند معاصر استفن هابر است و گتم های فرانکفورت نام دارد. این تصویر بی نظیر در برج ماین خودنمایی می کند و توجه بازدیدکنندگان را به سمت خود می کشاند.

رستوران برج ماین

رستوران مشهور برج ماین در طبقه 53 م واقع شده است. این رستوران در ارتفاع 187 متری برج واقع شده است و برای صرف غذا در آن باید از قبل میز رزرو کرد. بی شک، صرف غذا در این ارتفاع از برج ماین و آن هم مقابل چشم انداز بسیار زیبای شهر بسیار متفاوت و شگفت انگیز خواهد بود. اما اگر بخواهید برای قدم زدن یا صرف یک نوشیدنی به رستوران برج ماین بروید، نیازی به رزرواسیون نیست. رستوران همه روزه از ساعت 5:30 عصر تا 1 نیمه شب باز است و روهای آخر هفته یعنی جمعه و شنبه تا 2 نیمه شب فعالیت می کند. روزهای یکشنبه رستوران تعطیل است.

ویژگی های مهم برج ماین

برج ماین فرانکفورت یکی از بلندترین برج های اروپا است و تا سال 2005 به عنوان بلندترین برج قاره سبز شناخته می شد. تا این که در همین سال در شهر مسکوی روسیه برج کاخ تریومف ساخته شد و برج ماین را به رتبه دوم سقط کرد. برج ماین برج مدرن و لوکس است و در آن از تکنولوژی های فوق العاده استفاده می شود که به نظرتان جالب خواهند آمد.

برای مثال، برج ماین از طریق سیستم کامپیوتری هوشمند تمام سیستم های کنترل محیط داخلی و بسیاری از امور برج را کنترل می کند. همچنین، از طریق این سیستم خنک کننده ها و جریان آب سرد ساختمان از لوله های سقف نظارت می شوند. بدین ترتیب با باز و بسته کردن رادیاتورهای کنار پنجره سیستم گرمایشی نیز مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.

سیستم تهویه برج ماین

علاوه بر تکنولوژی گرمایشی و سرمایشی در برج ماین، یک تکنولوژی سیستم تهویه مطبوع نیز وجود دارد. این سیستم جریانات ناشی از هوای گرم و سرد برج و تهویه طبیعی را کنترل می کند. بدین گونه که وقتی هوای برج مطبوع است، سیستم گرمایشی یا خنک کننده به طور اتوماتیک متوقف می شود و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود.

در این زمان در هر اتاق چراغ سبز روشن می شود که نشان از مطبوع بودن هوا است. جالب است بدانید با خاموش بودن سیستم و روشن شدن چراغ ها به طور اتوماتیک قفل پنجره ها باز می شود و کارمندان می توانند پنجره های برج را حتی در بالاترین طبقات در صورت نیاز باز کنند.

سیستم حضور و غیاب برج ماین

سیستم حضور و غیاب نیز یکی دیگر از سیستم های تکنولوژیک برج ماین است. این سیستم تمامی اطلاعات مربوط به کارکنان اداری برج را با به روزترین تکنولوژی کنترل می کند. برج ماین یک دکل 300 متری دارد که 121 هزار متر مربع مساحت را به خود اختصاص داده و خارج از ارتفاع برج و طبقه 56 برج واقع شده است. تکنولوژی هایی که در برج ماین به کار گرفته می شوند، در کل اروپا خاص ترین و جدیدترین هستند و در کمتر شهری استفاده می شوند.

چگونه به برج ماین برویم؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به فرانکفورت دارید اما اطلاعات کافی از این شهر مانند تل فن های ضروری، غذاها و فستیوال های این شهر ندارید حتما به مقاله راهنمای سفر به فرانکفورت سر بزنید. برج ماین فرانکفورت در قلب اقتصادی و تجاری شهر واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. اگر در سفر به فرانکفورت تور رزرو کرده باشید، تور شما را به بازدید از برج ماین خواهد برد. در غیر این صورت می توانید با استفاده از قطار شهری به بازدید از برج ماین بروید.

به خاطر بسپارید که بازدید از لابی و سالن ورودی برج رایگان است اما بازدید از آخرین طبقه برج برای تماشای منظره پانورامیک شهر مشمول هزینه است. برج ماین همه روزه باز است و تنها در صورت پیش آمدن شرایط خاص یا اوضاع نامناسب جوی تعطیل می شود.

در نزدیکی برج ماین از کدام جاذبه های دیگر می توان بازدید کرد؟

خانه موزه گوته: 750 متر

خانه اپرا: 1 کیلومتر

کلیسای سنت پل: 1 کیلومتر

موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت: 1 کیلومتر

کلیسای فرانکفورت: 1.7 کیلومتر

موزه تاریخ فرانکفورت: 1.9 کیلومتر

موزه اشتادل: 2.4 کیلومتر

در نزدیکی برج ماین چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Hilton Frankfurt City Centre فاصله: 700 متر

هتل Hotel Motel One Frankfurt-Römer فاصله: 1 کیلومتر

هتل Hilton Garden Inn Frankfurt City Centre فاصله: 1.1 کیلومتر

هتل Comfort Hotel Frankfurt Central Station فاصله: 1.4 کیلومتر

هتل ibis Styles Frankfurt City فاصله: 1.5 کیلومتر

در نزدیکی برج ماین چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارد؟

رستوران Kabuki فاصله: 1.1 کیلومتر

رستوران Machiavelli فاصله: 1.3 کیلومتر

رستوران IIMORI Patisserie فاصله: 1.4 کیلومتر

رستوران Ariston Restaurant فاصله: 1.9 کیلومتر

رستوران Lava Grill Restaurant فاصله: 2.3 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1007

به "برج ماین؛از نمادهای مهم شهر فرانکفورت، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج ماین؛از نمادهای مهم شهر فرانکفورت، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید