راهنمای سفر به بارسلونا

به گزارش افق بسطام، راهنمای مسافرتی به بارسلونا | Travel Guide To Barcelona

بارسلونا، از جمله شهرهایی است که در زمینه گردشگری معروفیت دنیای دارد. این شهر مهمترین بندر کشور اسپانیاست و در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته است. در هر گوشه شهر بارسلونا می توانید برترین آثار هنری و معماری دنیا را پیدا کنید، بناهای تاریخی که به وسیله برترین و معروف ترین معماران دنیا ساخته شده اند. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و بعلاوه رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به بارسلونا میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به این شهر مجذوب کننده اسپانیایی را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به بارسلونا همراه باشید.

راهنمای سفر به بارسلونا

موقعیت جغرافیایی بارسلون

شهر بارسلون در شمال شرقی شبه جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. مساحت این شهر 101 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن طبق آمار سرشماری که در سال 2015 صورت گرفته 1604555 نفر است. این شهر به وسیله رشته کوه های کلسرولا محصور شده و رودخانه یوبرگات در جنوب غربی و رودخانه بسوس در شمال آن جریان دارد. تیبیدابو با 512 متر ارتفاع بلندترین کوه کلسرولا است که از بالای آن می توان بخش قابل توجهی از شهر را مشاهده کرد.

مختصری از تاریخ بارسلون

قدمت شهر بارسلون به قرن اول میلادی بر می گردد، این شهر یعنی بارسلون به وسیله اقوام کارتاژ پایه گذاری شد و در دوران فتح اندلس، بازسلون نیز شاهد فتوحات مسلمانان بود. مسلمانان این شهر را برشلونه یا برشنونه نامیدند، که برگرفته از نام لاتین بارسینونا بود. در آن دوران این شهر به خاطر فراوانی گندم، حبوبات و عسل در جهان معروف بود و از سواحل آن مروارید به دست می آمد به همین علت محل تاخت و تاز یونانیان شده بود. در قرون وسطی نام شهر بارسلون به بارسلونا تغییر کرد که این نام را یونانیان بر این محل گذاشتند.

اطلاعات کلی شهر بارسلون در اسپانیا

زبان رسمی: اسپانیایی، کاتالان

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 220 ولت

کد کشور: +34

اختلاف ساعت با تهران: 2 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

شماره های اضطراری:

پلیس، اورژانس و آتش نشانی: 112

فرودگاه بین المللی: فرودگاه ال پرات (El Prat)

آب و هوای شهر بارسلونا

شهر بارسلونا، با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، به طور کلی از آب و هوای مدیترانه ای بهره می برد. زمستان های این شهر ملایم و مرطوب بوده و تابستان هایی گرم و خشکی را نیز دارا می باشد. با اینکه این شهر دارای هر 4 فصل است، اما مدت زمان فصل ها یکسان نیست. تابستان از ماه خرداد تا آبان (نیمی از سال) طول می کشد، زمستان ها به مدت 3 ماه (دی، بهمن و اسفند) ادامه دارند و بهار و پاییز هر کدام 1 ماه (اردیبهشت و آذر) در شهر اسپانیا مهمان هستند.

برترین زمان سفر به شهر بارسلونا در اسپانیا

با شرایط آب و هوایی که در شهر بارسلونا برقرار است، و در بالا به آن اشاره نمودیم برترین زمان برای سفر بهار و پاییز است. بعلاوه ماه های می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) و اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) از لحاظ آب و هوا و همین طور جمعیت، برترین ماه ها برای سفر به اسپانیا هستند.

هزینه اقامت در بارسلونا

هتل های شهر بارسلونا با توجه به این که خارج از شهر قرار دارند اما هزینه نسبتا بالایی برای هر شب اقامت دریافت می نمایند، از همین رو این بودجه شما است که نحوه اقامتتان را در این شهر مشخص می نماید. این نکته را باید بدانید که اگر پول زیادی برای هتل های هزینه می کنید در عوض از سرویس دهی خوبی هم بهره می برید. در ادامه مطلب راهنمای سفر به بارسلونا ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و بعلاوه چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ 19 بهمن 96 بوده است).

هتل های دو ستاره 150,000 تا 440,000 تومان

هتل های سه ستاره 480,000 تا 680,000 تومان

هتل های چهار ستاره 500,000 تا 800,000 تومان

هتل های پنج ستاره 1,000,000 تا 2,500,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر بارسلون

  • هتل سراس (Hotel The Serras)

هتل 5 ستاره سراس یکی از برترین هتل های شهر بارسلوناست، از امکانات این هتل می توان به استخر، باشگاه ورزشی، اتاق کسب و کار رستورانی مجلل، تراسی رو به شهر نیز اشاره نمود. حتما اقامت رویایی را در این هتل تجربه خواهید کرد.

شماره تلفن: 0034931691868

وب سایت: hoteltheserrasbarcelona.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Carrer de la Plata، 9، 08002 Barcelona، Spain

  • هتل ABaC Barcelona

یکی از برترین هتل های 5 ستاره این شهر می باشد. تمامی اتاق ها دارای امکانات رفاهی مورد احتیاج مسافران می باشند و به اضافه رستورانی مجلل، اینترنت رایگان، خشکشویی و … اگر چند اقامت در این هتل هزینه بالایی دارد، اما در عوض خاطره ای دلچسب از بارسلونا را برایتان به جا می گذارد.

شماره تلفن: 0034933196600

وب سایت: abacbarcelona.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Av. del Tibidabo، 1، 08022 Barcelona، Spain

  • هتل قصر ای ال (EL Palace Hotel)

یکی از هتل های لوکس و 5 ستاره شهر بارسلونا که منتخب عده زیادی از گردشگران بوده است. از امکانات این هتل می توان به استخر، رستوران، باشگاه بدنسازی، مرکز ماساژ ، رم سرویس، اتاق بیزینس، اتاق دیدار، اتاق مهمانی، خشک شویی، زمین تنیس و ترانسفر فرودگاه اشاره نمود.

شماره تلفن: 0034935101130

وب سایت: hotelpalacebarcelona.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Gran Via de les Corts Catalanes، 668

هزینه خورد و خوراک در بارسلونا

در شهر بارسلونا اسپانیا، برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 40 یورو پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در بارسلونا تقریبا مقرون به صرفه تر است و مبلغ 7 یورو می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 1,14 یورو بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به بارسلونا می خواهیم چند رستوران در این شهر اسپانیایی را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر بارسلون

  • رستوران لا فوندا (La Fonda)

از رستوران های خوب و معروف شهر بارسلونا لافوندا است. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران عالی است و بعلاوه قیمت های مناسبی دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای اسپانیایی، مدیترانه ای و آسیایی را تست کنید.

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Carrer dels Escudellers، 10

  • رستوران مونتیل (Restaurant Montiel)

دیگر رستوران خوب این شهر مونتیل است. در این رستوران هم شما می توانید انواع غذاهای مدیرانه ای و اسپانیایی را میل کنید.

وب سایت: www.grupmontiel.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Calle Flassaders 19

  • رستوران آرومه (Restaurante Arume)

رستوران آرومه را هم می توانید در برای تست برترین غذاهای اسپانیایی امتحان کنید.

شماره تلفن: 0034933154872

وب سایت: www.arumerestaurant.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Carrer Botella، 13، 08001 Barcelona، Spain

  • رستوران لاسارت (Restaurante Lasarte)

رستوران لاسارت با توجه به کیفیت غذایی که دارد، قیمت های بالاتری نسبت به بقیه رستوران های این شهر دارد. پس اگر می خواهید به یکی از لوکس ترین رستوران های این شهر بروید لاسارت همان رستوران است.

شماره تلفن: 0034934453242

وب سایت: www.restaurantlasarte.com

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Carrer de Mallorca، 259، 08008 Barcelona، Spain

هزینه حمل و نقل در شهر بارسلونا

سیستم حمل و نقل شهری در بارسلونا شامل اتوبوس، مترو، تاکسی، توک توک(ریشکا اتوماتیک) و دوچرخه و تورهای اسکوتر می گردد.

برای رزرو تورهای دوچرخه سواری در شهر بارسلونا می توانید با مراجعه به سایت های این مجموعه ها توری که با شرایط شما مساعدتر است را انتخاب کنید.

www.barcelonaebiketours.com | www.barcelonaciclotour.com | www.bornbikebarcelona.com

اگر هم می خواهید در شهر بارسلونا بیشتر بمانید و گشت و گذار بیشتری نمایید، می توانید با اجاره اتومبیل سفر مجذوب کننده تری را تجربه کنید، اما ضروری است بدانید که باید گواهینامه داشته باشید. برای اجاره اتومبیل کمپانی های متعددی وجود دارد، که یکی از آنها سایت www.cheap-auto-rentals.com است، که شهر مقصدتان را انتخاب می کنید و می تونید اتومبیل تان را اجاره نمایید.

هزینه بلیط تک سفره 2 یورو

هزینه بلیط ماهانه 50 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 2.50 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.10 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 21 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.25 یورو

جاذبه های تماشای در شهر بارسلون

  • پارک پورتا ونتورا (Port Aventura)

پارک پورتا ونتورا در امتداد کوستا براوا (ساحل خشن) و کوستا دورادا (ساحل طلایی) در جنوب بارسلونا قرار گرفته است، که واقعا تفریح های شگفت انگیز و مهیجی ارائه می دهد. اینجا به وسیله دهکده های مدیترانه ای و آرام محصور شده است و سالانه 4 میلیون نفر از این پارک تماشا می نمایند.

شماره تلفن: 0034902202220

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Extrarradio Crt، 1، 43840 Salou، Tarragona، Spain

دهکده پوبله اسپانیول (Poble Espanyol)

موزه طبیعی پوبله یکی از پرطرفدارترین مکان های گردشگری بارسلون، بشمار می رود. این موزه در واقع دهکده ای با 117 ساختمان و کوچه و خیابان و نماد فرهنگ ها و سنت های مختلف کشور اسپانیاست.

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia، 9-27، 08038 Barcelona، Spain

  • ساختمان کازامیلا (Casa Mila)

این ساختمان آخرین کار گاودی، معمار معروف کاتالونیایی، است. این ساختمان جزء تماشای ترین بناهای تاریخی شهر بارسلونا می باشد و در میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. تماشای این ساختمون و بقیه آثار این معمار همواره برای گردشگر ها مجذوب کننده بوده است.

شماره تلفن: 0034902202138

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Casa Milà، Provença، 261-265، 08008 Barcelona، Spain

  • سواحل بارسلونا (Barcelona Beaches)

شاید بتوان گفت برترین ساحل شهری جهان در بارسلونا واقع شده است. سواحلی بسیار زیبا و آرامش بخش که می تواند برترین قسمت سفر شما باشد. وجود غریق نجات در همه نقاط این ساحل به شما این امکان رو میدهد که با خیال راحت از شنا در مدیترانه لذت ببرید.ب ه جرات می توان گفت که بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی است که با فضای شاد و سرزنده خود اغلب گردشگر ها و گردشگران تورهای مسافرتی را به خود جذب می نماید.

آدرس: اسپانیا - بارسلونا

  • مسجد کوردوبا (Cordoba Mosque)

مسجد کوردوبا یا همون مسجد جامع اندلس، که در حال حاضر یک کلیسای جامع است، یکی از معماری های تلفیقی اسلام و مسیحیت هست، کلیسای جامع بزرگی که در اندلس در استان کوردوبا واقع شده است، زمانی یک مسجد و محلی برای عبادت مسلمان ها بوده است.

شماره تلفن: 0034957470512

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Mezquita-catedral de Córdoba، 14003 Córdoba، Spain

  • موزه باشگاه فوتبال بارسلونا (Barcelona FC Museum)

موزه باشگاه فوتبال بارسلونا یکی از جاذبه های گردشگری این شهرِ است که در 24 سپتامبر سال 1984 میلادی افتتاح شد.. آثاری که در این موزه نگهداری می گردد از حدود 100 سال پیش تا امروز رو شامل است. در این موزه شاهد انواع کاپ ها، توپ ها، کفش ها و لباس های بازیکن های مختلف این تیم در طول تاریخ هستید.

شماره تلفن: 0034902189900

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Travessera de les Corts، 73، 08028 Barcelona، Spain

  • کلیسای جامع بارسلونا (Laseu Cathedra)

کلیسای جامع بارسلونا در قلب باری گوتیک، که منطقه گوتیک بارسلونا است واقع شده است. نمای خارجی گوتیک در سرانجام قرن 19 تکمیل شد. این کلیسا یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر بارسلونا هست.

شماره تلفن: 0034933151554

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Arzobispado de Barcelona، Carrer del Bisbe، 5، 08002 Barcelona، Spain

  • کلیسای ساگراد فامیلیا (Sagrada Familia)

از مشهورترین تماشای های شهر بارسلون بی شک کلیسای معروف ساگرادا فامیلیا یا خانوادهٔ مقدس است. این کلیسا بزرگ ترین اثر آنتونیو گائودی معمار معروف اسپانیایی است. او کار بر روی این بنا رو در سال 1884 میلادی شروع کرد و تا زمان مرگش در 1926 دست از اون برنداشت

شماره تلفن: 0034932080414

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Carrer de la Marina، 253، 08013 Barcelona، Spain

مراکز خرید در شهر بارسلونا

  • مرکز خرید ال کورت آنگلز (El Corte Ingles)

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Centro Comercial Meridiana، Avinguda Meridiana، 350-358

  • مرکز خرید لایس آرناس (Las Arenas Shopping Mall)

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Placa dEspanya

  • مرکز خرید مگنوم (Maremagnum)

آدرس: اسپانیا - بارسلونا Moll dEspanya، 5

جشنواره های شهر بارسلونا

  • روز سنت خوردی : روزی شبیه به ولنتاین است که در 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار می گردد.
  • جشنواره سونار: این جشنواره یکی از جشن های موسیقی شهر بارسلوناست. که چند روز در ماه ژوئن (تیر) برگزار می گردد.
  • فستیوال مرسه زمان برگزاری آخرین هفته تابستان

بایدها و نبایدها در شهر بارسلونا

  • مراقب جیب برها در بارسلونا باشید، این شهر بر خلاف بیشتر شهرهای اروپایی کمی نا امن است.
  • سعی کنید برای تهیه بلیط از سایت های آنلاین آنها بهره ببرید، زیرا این شهر بسیار گردشگر پذیر و صف ها طولانی برای تهیه بلیط های جاذبه های تماشای در این شهر برپاست.
  • احتیاجی به دادن انعام به کارکنان رستوران ها و هتل در این شهر نمی باشد.
  • برای کسب اطلاعات لازم درباره اخذ ویزای اسپانیا می توانید را مطالعه نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1886

به "راهنمای سفر به بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید