بهترین مکان های تماشای هنر خیابانی گرافیتی

به گزارش افق بسطام، گرافیتی امروزه پایش را فراتر از اشکال و طرح های بدون معنا و مفهوم گذاشته و هر اثر در این حوزه هنری حاوی پیامی است که بسته به شهر یا کشوری که در آن کشیده شده این پیام در دل طرح ها پنهان شده است.

بهترین مکان های تماشای هنر خیابانی گرافیتی

تعدادی از کشورهای قاره اروپا در حال حاضر نمایشگاه شاهکارهای این هنر هستند، هر چند کشورها و شهرهای دیگری هم در سرتاسر دنیا وجود دارند که گرافیتی در آنها اهمیت زیادی دارد و آثار زیادی در خیابان هایشان به چشم می خورد.

لندن، انگلیس

لندن را می توان خانه برخی از مشهورترین هنرمندان گرافیتی دانست. در خیابان های این شهر می توان به راحتی شاهد کارهای هنری خارق العاده بود. منطقه شوردیچ در این شهر مرکز این هنر است و برخی از شرکت ها تورهای پیاده روی و دوچرخه سواری برای بازدید از آثار ثبت شده برگزار می کنند.

لیما، پرو

با اینکه برخی از نقش های دیواری این شهر در سال 2015 از بین رفتند، لیما هنوز هم خانه برخی از آثار حیرت آور گرافیتی است. بسیاری از آثار هنری و شهری لیما که با نام چیچا شناخته می شوند، منعکس کننده میراث فرهنگی قوی این شهر هستند. هنرمندانی چون الوت توپاک از دیوارهای شهر به عنوان بومی برای ثبت مباحث اجتماعی و سیاسی در قالب گرافیتی استفاده کرده است.

لوس آنجلس، کالیفرنیا

به هر سوی لوس آنجلس که بروید می توانید آثار هنری از این قبیل را به راحتی مشاهده کنید. این شهر دارای 1600 اثر هنری دیواری است که شامل مجموعه گالری روباز شاندلر هم می شود. دیوار بزرگ لوس آنجلس هم در واقع یک تابلوی هنری طویل بوده که آثار هنرمندان متفاوتی را در خود جای داده است.

نیویورک سیتی، نیویورک

برای بازدیدکنندگان به علت تعدد بیش از حد، تماشای تمام آثار ممکن نخواهد بود، اما می توان بهترین هایشان را در بروکلین و بوشوک کالکتیو یا پروژه لیسا در ایتالیای کوچک (منطقه ای در منهتن) تماشا کرد یا با قدم زدن در بووری در پی شاهکارهای مخفی بود.

مسکو، روسیه

در سال های اخیر مسکو به مرکز هنرهای خیابانی تبدیل شده است. هنرمندی با نام مستعار P183 که از آن به عنوان بنکسی روسی یاد می کنند، چندین اثر بحث برانگیز در خیابان های مسکو طراحی کرده است.

لیسبون، پرتغال

دیوارنگارهای لیسبون اغلب عجیب و غریب به نظر می رسند و بیشتر روی تمام یک ساختمان کشیده شده اند و برخی از آنها جز بهترین های دنیا هستند. پروژه کرونو نام یک حرکت بزرگ در لیسبون است که به واسطه آن هنرمندان بزرگ گرافیتی دور هم جمع می شوند تا با یکدیگر تعداد مخاطبان هنر خیابانی لیزبون را بیش تر کنند و تنوع بخشند.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

ووداستاک نام یک منطقه در کیپ تاون است که مردم را برای تماشای آثار خیابانی هنرمندان بین المللی به سمت خود می کشد. بسیاری از این نقاشی ها حاوی پیام های اجتماعی هستند یا اینکه بر تخریب محیط زیست و راه های حفظ آن تمرکز دارند.

میامی، فلوریدا

خارج از شهر، روی دیوارهای وینوود، مجموعه ای از دیوارنگارها وجود دارد که این منطقه را تبدیل به یک موزه روباز کرده است.

برایتون، انگلیس

دیوارهای برایتون بوم نقاشان معروفی چون بنکسی و دیگر هنرمندان هستند. سنت ژرژ میوز یکی از مناطقی است که باید برای تماشای گرافیتی های زیبایش حتما به آن سر بزنید.

ملبورن، استرالیا

تورهای هنرهای خیابانی در ملبورن از طریق خود هنرمندان برگزار می شود و در طول تور توضیحاتی در رابطه با گرافیتی و به طور کل هنر خیابانی داده می شود. اخیرا ملبورن به خاطر میزبانی از هنرمندان خیابانی از سرتاسر دنیا و آموزش هنر خیابانی به جوانان معروفیت پیدا کرده است.

برلین، آلمان

برلین غیر از اینکه مرکز آلمان است، مرکز هنر به ویژه هنر خیابانی نیز محسوب می شود. بهترین جا برای آغاز تور خیابانی، دیوار بزرگ برلین است که با وجود هنر ثبت شده روی آن در حال حاضر به نام گالری شرقی معروف شده است. آثار 118 هنرمند، این قسمت از دیوار را به موزه ای بین المللی با مضمون آزادی تبدیل کرده است.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1774

به "بهترین مکان های تماشای هنر خیابانی گرافیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان های تماشای هنر خیابانی گرافیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید