بوم گردی در قطب جنوب

به گزارش افق بسطام، در اینجا شما را با اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب آشنا می کنیم.

بوم گردی در قطب جنوب
قطب جنوب با 1.5 برابر مساحت ایالات متحده، پنجمین قاره بزرگ دنیا و آخرین بیابان بزرگ این سیاره است که برای اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب مناسب است. منطقه آن متعلق به هیچ ملتی نیست، اما هفت کشور ادعای ارضی را مطرح می نمایند. کلیه فعالیت های انسانی در قطب جنوب طبق پروتکل محیط زیست پیمان قطب جنوب انجام می گردد. این پروتکل در سال 1991 منعقد شده است که هدف آن محافظت از زیست بوم شنماینده قطب جنوب و مشخص قاره و جزایر اطراف آن به عنوان یک ذخیره طبیعی است. در نتیجه، تمام فعالیت های توریستی در قطب جنوب را می توان اکوتوریسم در نظر گرفت زیرا بازدید نمایندگان باید در طول تعطیلات خود از دستورالعمل های سختگیرانه پیروی نمایند.

پیش زمینه اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوباکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب به همگان توصیه می گردد. نخستین بازدیدهای توریستی از دهه 1950 میلادی شروع شد، هنگامی که کشتی هایی از شیلی و آرژانتین، مسافران را به جزایر شتلند جنوبی بردند. از آن موقع، این تعداد افزایش یافته است و در سال 2010-2011، در مجموع تقریبا 34000 گردشگر از این قاره بازدید کردند. اولین بازدید نمایندگان بشر، از جمله اکتشافگران و نهنگداران، حیوانات زنده را کشتند اما بازدید نمایندگان امروزی برای محافظت از محیط زیست بسیار دقیق تر هستند.

جهتهای رفت و برگشت در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوباکثر کشتی ها از منطقه شبه جزیره قطب جنوب که به وسیله دریا قابل دسترسی است، بازدید می نمایند و برخی اوقات در جورجیا جنوبی و جزایر فالکلند در جهت تماس می گیرند. در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب محبوب ترین مقصد جزیره elephant است، جایی که 22 مرد از سفر استقامتی سر ارنست شاکلتون برای 135 روز در سال 1915 محاصره شدند. این جزیره در واقع یک آتشفشان خفته است و در نتیجه می توانید در آب گرم شده از نظر حرارتی غسل کنید. جاذبه اصلی دیگر پنگوئن های مقیم جزیره است. این مجموعه چندین کارخانه با بیش از 50،000 جفت پنگوئن چینی استرپ در هر یک از آنها دارد.

مقدمات اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوبتقریباً 200 گونه غیربومی که اکنون در قطب جنوب زندگی می نمایند به وسیله انسان به این قاره آورده شده اند. انجمن بین المللی اپراتورهای تور قطب جنوب تأکید می نماید نقش آماده سازی دقیق در پایین نگه داشتن این تعداد را بازی می نماید.در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب تمام لباس ها و وسایلی را که قصد دارید با خود بیاورید از جمله مواردی مانند سه پایه دوربین و کوله پشتی، برای نشانه های خاک یا سایر مواد آلی را آنالیز کنید. همه چیز را کاملاً تمیز کنید. این سطح از پاکیزگی را در حین بازدید خود با رعایت روشهای کنترل آلودگی راهنمای سفر خود حفظ کنید. این امر به ویژه در صورت بازدید از بیش از یک منطقه از قطب جنوب بسیار مهم است.

دستورالعمل ها و هشدارها در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوبمراقبت در طول سفر شما به کاهش تأثیر شما در محیط قطب جنوب یاری خواهد نمود و انجمن بین المللی اپراتورهای تور قطب جنوب دستورالعمل های مشخصی را برای بازدید نمایندگان وضع می نماید. از پیاده روی روی پوشش گیاهی مانند خزه و گلسنگ خودداری کنید. به همین علت باید به جهتهای پیاده روی شده بپیوندید. در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب اگر با حیوانات وحشی روبرو هستید، فاصله خود را حفظ کنید و به آرامی حرکت کنید. این امر به ویژه در صورتی که حیوانات در حال پرورش و ماسه زنی هستند بسیار مهم است زیرا در طی این نقاط در چرخه زندگی آسیب پذیر هستند.

تهدیدات محیط زیست در اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوبدر اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب تعداد گردشگران از تعداد برنامه های ملی 46469 نفر بیشتر است و این تعداد در مقابل 4000 نفر در ایستگاه های تحقیقاتی در فصل اوج سال 2007/2008 و از اواسط 30،000 تا 30 هزار سال گذشته است. در آن موقع (2008) این امر باعث شد تا تعداد محدودیت های گردشگر محدود گردد زیرا این رقم در سال گذشته (2006/2007) 14٪ افزایش داشت و اکنون دوباره در فصل 2016-2017 نزدیک شده است. کشتی های بسیار بزرگ (500 مسافر +) اکنون به قطب جنوب نمی فرایند، اینها تعداد زیادی از گردشگران را به خود اختصاص می داد. آنها تمایل به ایجاد هیچگونه فرود را نداشتند و فقط یک مسافرت زودگذر از 2 یا 3 روز دیگر را برای سفر گسترده تر انجام می دادند. این کشتی های بزرگ نگرانی بزرگی داشتند زیرا حادثه ای که ناشی از ریزش روغن یا سوخت از روی آنها بود، بسیار مهم بود. هر نوع نجات یا تخلیه نیز به علت وجود این امر بسیار سخت بود. تحقیقات نو نشان می دهد که گردشگران محیط زیست که به قطب جنوب سفر می نمایند به گرم شدن کره زمین افزوده اند که قلاب های قطبی را ذوب می نماید.

محبوبیت اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب قطب جنوب اخیراً با بیش از 40،000 منظره، از جمله 7000 نفر از انگلیس که هر ساله وارد این منطقه می شوند به یک مقصد محبوب اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب تبدیل شده است. بیشترین سفرها با کشتی های کروز برای تماشا کلاه های یخی و حیات وحش مانند پنگوئن ها است. اما این هراس وجود دارد که هجوم گردشگران محیط زیست باعث آلودگی وحشتناک از سوخت و زباله های کشتی و بعلاوه ایجاد مزاحمت در حیات وحش در یکی از آخرین منظره ها بکر برجای مانده از زمین گردد. محقق هلندی، ماچیل لامرز، که به سفارش سازمان تحقیقات علمی هلند برای آنالیز تأثیرات زیست محیطی افزایش گردشگری در منطقه قطبی، مأمور شد، گفت که حتی می تواند باعث گرم شدن کره زمین گردد. وی گفت: بازتماشامایندگان از زمین های پوشیده از برف با اقدامات خود، نه تنها منطقه قطب جنوب، بلکه سایر نقاط دنیا را نیز به خطر می اندازند. 40،000 گردشگر دنیاگرد که هر ساله از قطب جنوب بازدید می نمایند باعث انتشار گازهای گلخانه ای بزرگ می شوند. اکوتوریسم و بوم گردی در قطب جنوب یک صنعت رونق در قطب جنوب است. در حدود 20 سال قبل، فقط چند صد گردشگر به سمت قطب جنوب حرکت می کردند، اما بیش از 40،000 روح کنجکاو در زمستان گذشته به جنوبی ترین نقطه روی زمین سفر کردند. در حال حاضر یک سفر دو هفته ای به قطب جنوب حدود 3500 پوند هزینه دارد. آقای لامرز گفت فواید گردشگری قطب جنوب باید با تأثیرات زیست محیطی متعادل گردد. وی گفت: در حالی که بوم گردی مزایای بسیاری برای قطب جنوب دارد، افزایش هجوم باعث آلودگی وحشتناک می گردد.

وی گفت: محیط محلی تحت فشار است، کشتی های بیشتر و بزرگتری به آنجا می فرایند، گردشگران دائماً در پی سخت تر، سریعتر، بیشتر هستند و در واقع کسی نیست که بتواند همه این موارد را در جهت درست نگه دارد.

قطب جنوب به وسیله یک کنسرسیوم بین المللی از کشورها اداره می گردد، اما هیچ کس واقعاً مسئولیتی در این زمینه ندارد. هیچ سیاستی برای محدودیت های گردشگری وجود ندارد. انجمن بین المللی اپراتورهای تور قطب جنوب پروتکل های ایمنی زیستی سخت را برای دور نگه داشتن دانه ها و حشرات وضع نموده است و قول احترام به محیط زیست را داده است.

منبع: www.eturbonews.com

منبع: راسخون
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1777

به "بوم گردی در قطب جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی در قطب جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید