تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران : امسال تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی با حذف فرآیندهای سنتی و توسعه خدمات الکترونیکی به طور کاملاً الکترونیکی انجام گرفته است.

تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس، در چهل و پنجمین نشست هیأت ماده 9 آئین نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی که با حضور نمایندگان 5 دستگاه شامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری برگزار شد، گزارش اقدامات و تحولات ساختاری و فرآیندی اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه شد.

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست گفت: در سال جاری تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی بدون تشکیل پفراینده فیزیکی و به طور کاملاً الکترونیکی انجام گرفته است.

اقبال با بیان اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل فرایند تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی گفت: سازمان ثبت با نگاهی ویژه به مأموریت های پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، ضمن ارائه وب سرویس های مختلف به دستگاه های اجرایی و ارتقا خدمات الکترونیکی، گام های مؤثری جهت توسعه این خدمات برداشته است و به زودی با بارگذاری خدمات حوزه اشخاص حقوقی در پورتال سازمان ثبت، تمامی خدمات این حوزه از این طریق ارائه خواهد شد.

اعضای هیأت ماده 9 پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی هم در این نشست با بیان اهمیت مأموریت های این پایگاه جهت شفاف سازی و مقابله با فساد که منشأ بسیاری از تحولات دیگر همچون به روز شدن اطلاعات ساختاری دستگاه های اجرایی کشور خواهد شد، همچنین از نگاه نهادینه و اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بویژه در تشکیل اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی تشکر و قدردانی کردند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1581

به "تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید