تهیه کننده فاینال فانتزی: اینترنت 5G کنسول های بازی را از بین خواهد برد

به گزارش افق بسطام، صحبت درباره سرویس های ابری و جایگزینی آن ها با کنسول های خانگی از مدت ها پیش در جریان بوده است. نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه کننده و کارگردان فاینال فانتزی14، در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که اینترنت 5G می تواند زمینه سازی برای این موضوع و جذب توجه مخاطبان به آن باشد.

تهیه کننده فاینال فانتزی: اینترنت 5G کنسول های بازی را از بین خواهد برد

بر اساس گزارش و مصاحبه جدید Financial Times که با یکی از شاخص ترین چهره های سال های اخیر مجموعه بازی های فاینال فانتزی انجام شده است، نائوکی یوشیدا که بیشتر برای نقش عمده اش در احیای فاینال فانتزی 14 و همچنین تهیه کنندگی فاینال فانتزی 16 شناخته می شود، در آن سخنان جالبی را به زبان آورده است. او عقیده دارد که بالا رفتن سرعت اینترنت در درازمدت توجه بازار اصلی را از کنسول ها دور خواهد کرد.

نائوکی یوشیدا می گوید: وقتی فناوری 5G به یک استاندارد دنیای تبدیل شود، قطعا زمانی خواهد رسید که بتوان تصاویر را روی هر دستگاهی انتقال و نمایش داد. در آن شرایط بازیکنان می توانند از تجربه باکیفیت بازی های ویدیویی روی هر دستگاهی لذت ببرند و تجربه آن ها به سخت افزار یا تلویزیون و مانیتور وابسته نخواهد بود. ما قطعا به سوی این راستا حرکت خواهیم کرد و فکر نمی کنم که ویروس کرونا این تغییر جهت را آهسته کرده باشد.

یوشیدا در ادامه صحبت های خود می گوید: با کنسول های خانگی، شما باید جلوی تلویزیون بنشینید و دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید که سخت افزار بالا بیاید. ممکن است همین فرآیند برای عده ای وقت گیر باشد. البته با بیشتر ماندن در خانه، فرصت بیشتری برای روشن کردن دستگاه وجود خواهد داشت.

در اینکه روزبه روز حضور سرویس های ابری پررنگ تر می شوند و می توانند در آینده این صنعت نقش اساسی را ایفا کنند، شکی وجود ندارد اما دو مسأله وجود دارد. اول اینکه باید ببینیم در آینده نقش کنسول های خانگی چه خواهد شد چرا که به نظر نمی رسد به زودی شاهد عقب نشینی آن ها باشیم و بالاخره این کنسول ها علاقه مندان خود را خواهند داشت. نکته دوم اینکه سرعت بالا و زیرساخت های کامل برای ایجاد شرایطی که بتوان بازی های ویدیویی را از طریق این سرویس ها انجام داد، در سراسر دنیا در چه زمانی رخ خواهد داد. این موضوع هم به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت در بخش زیادی از دنیا رخ دهد.

البته، نائوکی یوشیدا به احتمال زیاد با شناختی که از بازار فعلی کنسول ها در ژاپن دارد، احتمالا شرایط را به خوبی با آن بازار مقایسه کرده است. شرایط این دو نسل اخیر نشان می دهد که علاقه به کنسول های خانگی در ژاپن کمتر شده و به جز کنسول نینتندو سوییچ که البته یک کنسول هیبریدی است، دیگر کنسول های خانگی آن موفقیت همیشگی را نداشته اند. شاید بازار ژاپن بیش از بسیاری از نقاط دنیا در حال حاضر پذیرای سرویس های ابری باشد.

با این حال، شرایط بازار دنیای نشان می دهد که در حال حاضر بسیاری از نقاط دنیا هنوز توانایی پذیرفتن سرویس های ابری به جای کنسول های خانگی را ندارند و حتی آمار فروش کنسول ها در دنیا هم چنین چیزی را تصدیق می کند. کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 توانسته بهترین افتتاحیه را در آمریکا تجربه کند و در بازه چند ماه اول عرضه و در مقایسه با کنسول های پیشین پرفروش ترین کنسول تاریخ آمریکا شود. حتی مایکروسافت هم اعلام کرده که فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس/ اس بسیار موفقیت آمیز بوده است.

شرکت های زیادی در حال حاضر روی سرویس های ابری سرمایه گذاری کرده اند. مایکروسافت، آمازون با سرویس لونا و گوگل هم با استیدیا از شرکت هایی هستند که به صورت واضح علاقه خود را به این امر نشان داده اند. به نظر می رسد که مایکروسافت با ترکیب سرویس ایکس کلاود و گیم پس قصد دارد بخش قابل توجهی از سیاست های آینده مرتبط با بخش بازی های ویدیویی خود را از این طریق پیش ببرد و در این راستا توانسته هیجان مخاطبان را هم برانگیزد.

از آن سو، سونی هم در سال 2012 شرکت گایکای (Gaikai) را تصاحب کرد و از همان زمان نشان داد که در درازمدت برنامه هایی را در این زمینه در نظر گرفته است. سرویس PlayStation Now یکی از سرویس های مهم سونی است که در حال حاضر از سرویس های ابری استفاده می کند و بازیکنان از طریق آن می توانند بعضی از بازی های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 2 را تجربه کنند. جیم رایان، مدیر پلی استیشن، به تازگی درباره سیاست های این شرکت در این باب اعلام کرده که سونی روی سرویسی کار می کند که منحصر به این شرکت باشد. این نشان می دهد که عزم شرکت ها برای ورود در این عرصه جدی است اما مشخصا برای عادی و همه گیر شدن سرویس های ابری به زمان قابل توجهی نیاز خواهد بود.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1513

به "تهیه کننده فاینال فانتزی: اینترنت 5G کنسول های بازی را از بین خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کننده فاینال فانتزی: اینترنت 5G کنسول های بازی را از بین خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید