تور ارزان برزیل: جلوه های هنر شهری ایرانی در برزیل به نمایش گذاشته شد

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران- مجموعه ای از تصاویر نقاشی های دیواری و مجسمه های شهر تهران تحت اسم هنر شهری طی مراسمی در برازیلیا گشایش یافته است.

تور ارزان برزیل: جلوه های هنر شهری ایرانی در برزیل به نمایش گذاشته شد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این برنامه با حضور نمایندگان کنگره برزیل، سفرای خارجی مقیم، مقامات دولت فدرال و هم مسئولین مرکز در محل موزه هنر برازیلیا برگزار گردید و طی آن حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران و هم دبیر فرهنگ برازیلیا سخنانی در مورد این مجموعه هنری ایراد کردند.

سفیر ایران در برزیل با اشاره به بازگشت تدریجی زندگی عادی در برزیل و دوران پسا کرونا، این نمایشگاه هنری را فرصتی مغتنم و گامی برای از سرگیری تبادلات فرهنگی بین ایران و برزیل دانست.

وی با اشاره به این که روزانه 15 میلیون نفر در تهران در معرض تصاویر و آثار هنری نصب شده در این شهر هستند، این مجموعه را نمونه کوچکی از جلوه صد ها اثر هنری تهران دانست.

قریبی با اشاره به تاریخ هفت هزار ساله تمدن ایران و دستاورد های آن برای تمدن بشری که پس از ورود اسلام بصورت گسترده تداوم داشته است، ایران را آوردگاه فرهنگ، هنر، ادبیات و سنت های اجتماعی ریشه دار دانسته که با زندگی روزمره مردم عجین بوده و موجب همزیستی ایرانیان با گرایش های مختلف شده است.

وی همزمانی روز دنیای صلح و افتتاح این نمایشگاه را به فال نیک گرفته و این رویداد را گام نخست برای ادامه فعالیت های فرهنگی هنری سفارت ایران در برزیل دانست و اضافه نمود: هنر زبان ارتباط دنیای است که همه ما را به هم متصل می نماید. همه ملت های دنیا، اعم از قدیم یا تازه، از شمال یا جنوب، شرق یا غرب، گنجینه هایی دارند که می توانند به خوبی برای غنی سازی زندگی امروز بشر بکار گرفته شوند.

رودریگز دبیر فرهنگ مرکز برزیل هم ضمن تشکر و تاکید بر توسعه روابط فرهنگی فیمابین اظهار کرد که خوشبختانه ما در برزیل در دوران پساکرونا شاهد اولین فعالیت حضوری یک سفارت خارجی در برازیلیا هستیم که با چنین کیفیتی برگزار می گردد.

این رویداد فرهنگی و هنری تا خاتمه اکتبر امسال برای بازدید عموم علاقه مندان در شهر برازیلیا به صورت رایگان دایر می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1634

به "تور ارزان برزیل: جلوه های هنر شهری ایرانی در برزیل به نمایش گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: جلوه های هنر شهری ایرانی در برزیل به نمایش گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید