حملات پهپادی و موشکی یمن به آرامکو و فرودگاه نجران

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات مشترک پهپادی و موشکی یمن برای هدف قرار دادن شرکت آرامکو و فرودگاه نجران اطلاع داد.

حملات پهپادی و موشکی یمن به آرامکو و فرودگاه نجران

به گزارش ایرنا از المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز در یک نشست خبری گفت که در این عملیات از 12 فروند موشک بالستیک استفاده شده است.

وی اضافه کرد: تاسیسات آرامکو، فرودگاه نجران و دیگر اهدف مهم عربستان با موشک های بالستیک بدر، سعیر و پهپادهای قاصف k2 هدف قرار گرفتند.

یحیی سریع تأکید کرد که این حملات پهپادی و موشکی یمن در واکنش به ادامه حملات متجاوزان و ادامه محاصره یمن انجام گرفت.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در 6 فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف تقریباً 5 سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

عربستان پس از 6 سال از شروع جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه های زیادی را به اقتصادش تحمیل نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1467

به "حملات پهپادی و موشکی یمن به آرامکو و فرودگاه نجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات پهپادی و موشکی یمن به آرامکو و فرودگاه نجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید