حمله مخفیانه به جواد نکونام با خارجی ها!

به گزارش افق بسطام، وقتی جواد نکونام به عنوان سرمربی تازه استقلال انتخاب شد، صراحتاً تاکید نمود تیمش را با استفاده از چند بازیکن خارجی حتماً تقویت خواهد نمود و از کادر مدیریتی باشگاه خواست زمینه برای تحقق چنین امری را برایش فراهم نمایند ولی تا به امروز نه تنها شرایط برای جذب شدن نفرات خارجی فراهم نشده بلکه استقلال از این بابت اتفاقاً ضربات بزرگی را هم متحمل شده است. اتفاقاتی که طی 24 ساعت گذشته هم به باشگاه لطمه زد و هیچ بعید نیست در روزهای آینده جواد نکونام دوباره از این بابت عصبانی گردد و مصاحبه کند.

حمله مخفیانه به جواد نکونام با خارجی ها!

هدر رفتن زحمات و مذاکرات

استقلال در اواخر تیر ماه به طور جدی دنبال جذب چند بازیکن خارجی بود و با آنها مذاکراتی را هم انجام داد اما کار عملاً به بن بست خورد. 2 هافبک اروپایی و یک دروازه بان خارجی از جمله نفراتی بودند که قرار بود استقلالی شوند اما همگی سر از تیم های دیگر درآوردند تا مذاکره با آنها هیچ حاصلی برای آبی پوشان تهرانی نداشته باشد.

جدایی رافائل

جواد نکونام در هفته اول سرمربیگری خودش با یک شوک خارجی دیگر نیز روبرو شد. رافائل سیلوا مدافع برزیلی و بی حاشیه آبی پوشان به واسطه عدم دریافت مطالبات خود قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کرد و مدعی شد چون باشگاه استقلال به تعهدات خود عمل ننموده دیگر حاضر نیست در این تیم حضور پیدا کند.

رفتن دو نفر در 24 ساعت

ضربه بزرگ دیگری که استقلال و جواد نکونام از بابت خارجی ها متحمل شدند در همین 24 ساعت گذشته بود. روبرتو تورس هافبک اسپانیایی مد نظر جواد نکونام دقیقاً همانطور که سرمربی استقلال گفته بود، با وجود مذاکرات طولانی با این باشگاه در نهایت سر از گل گهر سیرجان درآورد! از طرف دیگر، عمرو ورده فوتبالیست مصری مد نظر جواد نکونام هم که حاشیه های فراوانی ایجاد نموده بود در نهایت تصمیم گرفت فوتبال خود را در تیمی غیر از استقلال دنبال کند و این یعنی پابرجا ماندن همان مشکل قبلی برای جواد نکونام.

بلاتکلیفی بلانکو

اگرچه مدیران استقلال مدعی اند گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی مورد تایید نکونام قرار گرفته و به جمع آبی پوشان اضافه می گردد ولی عدم حضور این بازیکن در تهران بر اندازه شایعات و ابهامات تا حد بسیار زیادی افزوده است. اگر بلانکو هم با استقلالی ها به توافق نرسیده و در ادامه لیگ برتر پیراهن آبی را بر تن نکند، پروژه جذب خارجی ها در این باشگاه به معنای واقعی کلمه شکست خورده است.

تتازه نظر

واقعیت امر این است که اصلاً نباید در این رابطه بازیکنان خارجی را مقصر بدانیم چون همه می دانند آنها برای کسب عایدی از کشورشان خارج می شوند و دلیلی ندارد منتظر استقلال یا هر تیم دیگری بمانند. انها هر کجا که منافعشان بهتر تامین گردد می روند و این مشکل باشگاه استقلال است که هنوز نتوانسته بازیکن تازه جذب کند. البته علی خطیر به واسطه اشراف به زبان انگلیسی و آشنایی با حقوق بین الملل قطعاً قواعد مذاکره و جذب مهره های خارجی را خوب می داند اما این دانش باید در روزهای آینده حتماً جنبه عملی به خود بگیرد. در واقع الان ناکامی استقلال در جذب بازیکنان خارجی به یک تاکتیک مخفیانه و ناخواسته برای حمله به جوادنکونام بدل شده است. سناریویی که البته مدیران استقلال کارگردان آن نیستند و خودشان هم از این شرایط ناراحتند اما ناخواسته در این چاله عمیق افتاده اند و در کوشش هستند تا خودشان و نکونام را از آن خارج نمایند.

منبع:خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2110

به "حمله مخفیانه به جواد نکونام با خارجی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله مخفیانه به جواد نکونام با خارجی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید