خبرنگاران استفاده از جوهر نانوی ایرانی در فراوری موکت و روسری

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- یک شرکت فعال در زمینه نانو، جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی ذرات نانومتری را به فراوری صنعتی رساند و این دستاورد مورد استفاده صنعت نساجی داخل کشور ازجمله موکت و روسری نهاده شد.

خبرنگاران استفاده از جوهر نانوی ایرانی در فراوری موکت و روسری

به گزارش روز دوشنبه ستاد ویژه توسعه فناری نانو، سید محمد موسوی فرد عضو هیات مدیره این شرکت در مورد محصول جدید گفت: این جوهرها در حوزه های مختلف کاربرد دارد که ما در حال حاضر روی صنعت منسوجات متمرکز شده ایم.

وی اضافه کرد: این جوهرها از 2 بخش اصلی حلال و ماده رنگ زا تشکیل شده اند که حلال آن آب بوده که این موضوع موجب شده تا این رنگ زیست سازگار باشد.

این فعال در عرصه دانش بنیان یادآور شد: ماهیت نانویی این محصول نیز در بخش مواد رنگ زا است، این نانوجوهر در چاپگرها و پلاترهای عظیم صنعتی نیز قابل استفاده بوده و عملکرد آن به گونه ای است که می توان این جوهر را روی کاغذ و همچنین به صورت مستقیم روی محصول موردنظر چاپ کرد.

موسوی فرد گفت: این نانوجوهرها به 2 شرکت فراورینماینده موکت عرضه شده، از آنجایی که این نانوجوهرها داخل بافت موکت نفوذ می نمایند، طرح های ایجاد شده با این نانوجوهرها دوام بسیار زیادی داشته وتا سالیان طولانی طرح روی موکت باقی می ماند،

وی ادامه داد: جوهرهای معمولی روی سطح موکت قرار می گیرند که به مرور از سطح جدا شده و طرح از روی موکت پاک می گردد، همچنین چند شرکت فراوری نماینده روسری نیز به دنبال استفاده از این نانوجوهرها هستند که در فاز مذاکره با آنها قرار داریم و امیدواریم به زودی با این شرکت ها به توافق برسیم.

موسوی فرد اظهارداشت: این محصول درحال حاضر با ظرفیت 80 کیلوگرم در ماه فراوری و به فروش می رسد هرچند که با ماشین آلاتی که خریداری نموده ایم و احتمالا تا دو ماه آینده وارد کارخانه شوند، ظرفیت فراوری ما 2 برابر می گردد.

عضو هیات مدیره این شرکت درباره بازار صادراتی این نانوجوهرها اضافه کرد: فعلا احتیاج زیادی در بازار داخل کشور وجود دارد و به دنبال تامین آن هستیم، به محض افزایش ظرفیت فراوری می توانیم وارد بازار صادراتی نیز شویم، از آنجایی که کیفیت محصولات ما از نانوجوهرهای چینی بسیار بهتر است و در منطقه نیز فراورینماینده ای برای این نانوجوهرها نداریم.

وی تاکید نمود: بازار منطقه برای این محصول مهیا است و امیدواریم بتوانیم به سرعت وارد این بازارها شویم.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1390

به "خبرنگاران استفاده از جوهر نانوی ایرانی در فراوری موکت و روسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از جوهر نانوی ایرانی در فراوری موکت و روسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید