خبرنگاران رتبه نخست تناژ حمل بار در قم به مصالح ساختمانی تعلق گرفت

به گزارش افق بسطام، قم - خبرنگاران - معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: از ابتدای امسال تا سرانجام مهرماه، مواد معدنی و مصالح ساختمانی با اختصاص 37 درصدی تناژ بار حمل شده در سطح راههای استان، در صندلی نخست نهاده شد.

خبرنگاران رتبه نخست تناژ حمل بار در قم به مصالح ساختمانی تعلق گرفت

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، حمید سالاری در جلسه ای با حضور فعالان عرصه حمل مواد معدنی گفت: راه ها سرمایه های ملی هر کشورند که صیانت از آن ها گرچه وظیفه ای همگانی است اما نقش خادمان عرصه حمل ونقل، بخصوص رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی در این میان بیشتر از دیگر آحاد مردم است .

وی توضیح داد : حمل بار با اضافه تناژ، علاوه بر آنکه موجب برهم زدن تعادل وسیله نقلیه و ایجاد مشکل در کنترل آن می گردد خسارات جدی به جسم راه وارد می نماید.

وی اضافه کرد: با توجه به پاره ای تخلفات انجام شده درخصوص افزایش تناژ بار، تمامی واحدهای تولیدی معادن شن و ماسه، آهک، پودر سنگ و مصالح ساختمانی ملزم به اجرای قانون صدور بارنامه و قید تناژ در آن هستند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل و همکاری خوب پلیس راه و راهداری و حمل ونقل جاده ای اشاره نمود و گفت: تشدید نظارت و کنترل شبانه روزی ناوگان عمومی، بخصوص ناوگان حمل بار، جهت جلوگیری از افزایش تناژ در دستور کار قرار گرفته است .

وی بهره مندی از دوربین های نظارتی و سامانه های توزین درحال حرکت جهت کنترل تناژ بار در سطح راههای برون شهری را در راستای سامان بخشی شرایط حمل ونقل بار دانست و تاکید نمود: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های مرتبط، درصورت استمرار فرایند تخلفات اضافه تناژ ، نسبت به صدور و اعمال قوانینی همچون عدم تمدید پروانه فعالیت، جرائم نقدی، منع توسعه و برداشت اقدام می گردد.

سالاری از ملزومات حمل بارهای فله(پودر سنگ ، سیمان و غیره) را استفاده از چادر دانست و گفت: انتشار مصالح فله در سطح راه، علاوه بر آسیب های جدی به جسم راه ، موجب بروز حوادث دل خراشی می گردد که جبران آن ها غیرممکن است.

وی در پایان ضمن درخواست از تمامی رانندگان بخش حمل ونقل عمومی جهت رعایت همه جانبه مقررات ترافیکی، عنوان نمود: تغییر رفتار ترافیکی متناسب با استانداردهای بین المللی ، موجب پویایی و رونق در بخش حمل ونقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون شهری می گردد .

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1115

به "خبرنگاران رتبه نخست تناژ حمل بار در قم به مصالح ساختمانی تعلق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رتبه نخست تناژ حمل بار در قم به مصالح ساختمانی تعلق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید