خبرنگاران فیورنتینای متفاوت در انتظار طرفداران ویولا؛ انقلابِ بنفش

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- تیم فوتبال فیورنتینا برای فصل بعد احتمال تغییرات زیادی را در ترکیب خود خواهد داشت و چند بازیکن مهم از فلورانس خواهند رفت.

خبرنگاران فیورنتینای متفاوت در انتظار طرفداران ویولا؛ انقلابِ بنفش

شب گذشته(یکشنبه) فصل 2020-2019 رقابت های سری آ ایتالیا به اتمام رسید و تیم فیورنتینا در نهایت به عنوان دهمی دست پیدا کرد. بنفش ها در آخرین گام با نتیجه سه بر یک از سد تیم قعرنشین اسپال گذشتند و فصل را با برد به اتمام رساندند.

ویولا در حالی به رده دهمی قناعت کرد که در این فصل با حضور مالک متمول آمریکا-ایتالیایی اش یعنی روکو کومیسو به دنبال سهمیه اروپایی بود اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و فیورنتینا خیلی زود از کسب سهمیه ناامید شد و اگر درخشش هفته های انتهای این تیم نبود باید آنها را دوباره در رده ای مانند فصل پیش می دیدیم.

فیورنتینا نسبت به فصل قبل 6 رده صعود داشت اما با این وجود پس از همان فصل بدترین عنوان خود را در هشت فصل اخیر به ثبت رساند. تیم پرطرفدار منطقه توسکانی در 9 ملاقات انتهای تنها یک شکست برابر رم داشت که آن هم با اشتباهات داوری همراه شد و همین مساله باعث شد تا باشگاه در تصمیمی عجیب و دور از انتظار، قرارداد پپه یاکینی را برای یک فصل دیگر به عنوان سرمربی تمدید کند.

یاکینی در اواسط فصل به جای وینچنزو مونتلا راهنمایی فیورنتینا را به عهده گرفت. مونتلا که یک دوره طلایی را در آرتیمیو فرانکی پشت سر گذاشته بود، در دومین دوره حضورش نتوانست انتظارات را برآورده کند و شکست چهار بر یک مقابل رم باعث شد تا از کار برکنار گردد. انتخاب یاکینی در همان زمان هم چندان به مذاق طرفداران خوش نیامد اما این سرمربی به کارش ادامه داد و خاتمه قراردادش تا فصل بعد تمدید شد. کومیسو بعد از بازی برابر اسپال این قضیه را تایید کرد و شایعه عجیب انتخاب ده روسی به عنوان سرمربی تیم را رد کرد.

فیورنتینا برای فصل بعد احتمالا با تغییرات زیادی روبرو می گردد. این تیم مانند همواره بازیکنان جوان و باکیفیت خوبی را به فوتبال ایتالیا و اروپا شناسانده و حالا این جوان ها به دنبال تغییر فضا و حضور در تیمی هستند که در قاره سبز بتوانند برای کسب جام رقابت نمایند. مهمترین بازیکن در این بین فدریکو کیه زا هست. ستاره ویولا و بازیکن تیم ملی ایتالیا که فصل را به خوبی به انتها رساند و با 11 گل بهترین گلزن تیم شد مانند فصل قبل قصد جدایی دارد و این بار باشگاه قرار نیست جلوی او را بگیرد. رییس باشگاه اعلام نموده او را به قیمت، خواهد فروخت.

به جز کیه زا در خط دفاعی نیز 2 بازیکن ممکن است فلورانس را ترک نمایند. نیکولا میلنکوویچ صربستانی مورد توجه بیشتر تیم های عظیم اروپایی است و نگه داشتن او در فیورنتینا کار بسیار دشواری خواهد بود. جرمن پتزلا، کاپیتان 29 ساله و آرژانتینی فیورنتینا دیگر بازیکنی است که ممکن است پیراهن بنفش را از تن دربیاورد. پتزلا فصل قبل هم از میلان پیشنهاد داشت اما ترجیح داد در فلورانس بماند. حالا بازهم چند پیشنهاد جالب به مدیربرنامه های او رسیده و خیلی احتمال دارد که شاهد جدایی این بازیکن ملی پوش باشیم چرا که سن و سال او به گونه ای است که شاید دیگر چنین پیشنهادهای جذابی برایش در راه نباشد. البته پتزلا می تواند با ماندن در جمع بنفش ها همچنان بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد و به یکی از عظیمترین بازیکنان تیم در سال های آینده نزد طرفداران تبدیل گردد.

گائتانو کاستروویلی، بارتلومی دراگوفسکی و دوشان ولاهوویچ سه بازیکن دیگر تیم فیورنتینا هستند که با توجه به عملکرد و سن و سالشان مشتری هایی خواهند داشت. کاستروویلی خصوصا در زمان مونتلا درخشش خاصی داشت و حتی به تیم ملی ایتالیا هم دعوت شد. دراگوفسکی در درون دروازه ویولا نمایش کم نقصی داشت و جزو استعدادهای عظیم دروازه بانی به حساب می آید. ولاهوویچ نیز با وجود نمایش پرنوسانش از پتانسیل بالایی برخوردار است و شاید برای بیشتر به میدان رفتن، قرض هم داده گردد.

در کنار این بازیکنان مهم نفرات دیگری هم هستند که شاید دیگر باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با آنها نداشته باشد و همین مساله گواه بر این قضیه است که فیورنتینای فصل بعد را با تغییرات زیادی ببینیم. تغییراتی خواسته و ناخواسته که چهره بنفش ها را دگرگون می نماید. با این وجود فرانک ریبری فرانسوی که در فصل اول حضورش در فلورانس علی رغم مصدومیت ها و محرومیت های فراوانش عملکرد درخشانی داشت جزو وزنه های تیم در فصل بعد خواهد بود. ریبری رابطه بسیار خوبی با یاکینی دارد و البته به وضوح از باشگاه خواسته تا تیم را تقویت نمایند و اگر شرایط آنطوری که او می خواهد پیش نرود شاید یک تصمیم غیرمنتظره رخ بدهد که طرفداران فیورنتینا اصلا دوست ندارند.

کومیسو به دنبال این است تا برای فصل بعد یکی 2 بازیکن اسم و رسم دار دیگر را به فلورانس بیاورد تا توجهات به این تیم بیش از پیش گردد. از طرفی فیورنتینا جزو باشگاه های جوان فوتبال ایتالیا به حساب می آید و حضور بازیکنان باتجربه می تواند تا حدی توازن را در ترکیب ویولا به وجود بیاورد. حال باید دید قهرمان 2 دوره لیگ ایتالیا و همچنین فاتح 6 کوپا ایتالیا در فصل آینده چه رتبه ای را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 969

به "خبرنگاران فیورنتینای متفاوت در انتظار طرفداران ویولا؛ انقلابِ بنفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فیورنتینای متفاوت در انتظار طرفداران ویولا؛ انقلابِ بنفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید