خبرنگاران گام آخر اجرای طرح قطار حومه ای ورامین

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- با شروع عملیات احداث پل روگذر موسوم بر قاسم آباد بر روی راه آهن سراسری تهران - مشهد و حذف آخرین ایستگاه سوزن بانی در محدوده شهرستان ورامین، آخرین گام در تکمیل طرح قطار حومه ای تهران - ورامین - پیشوا برداشته شد.

خبرنگاران گام آخر اجرای طرح قطار حومه ای ورامین

به گزارش خبرنگاران، چهارشنبه 17 مرداد سال 86 بود که با حضور مسوولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسوولان محلی، کلنگ احداث مترو ورامین به زمین خورد.

یکی از مطالبات مهم مردم جنوب شرق استان تهران، راه اندازی مترو و دسترسی آسان به شبکه قطار شهری پایتخت بود که در دور نخست سفر دولت نهم به شهرستان ورامین اجرای آن به تصویب رسید و 17 مرداد سال 86 کلنگ اجرای آن با تبلیغات فراوان و نمایش قطاری شیک و مجلل به زمین زده شد.

اجرای این پروژه ابتدا در اختیار شرکت راه آهن نهاده شد ولی اعتراض مسئولان ورامین و پیگیری های آنان باعث شد تا این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار گردد ولی این امر نیز نتوانست از مسائل اجرای آن به طور کامل بکاهد.

برگزاری جلسات متعدد هماهنگی مسوولان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با مسئولان مترو تهران به این امر منجر شد که اجرای این طرح ملی طی سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام گردد.

تأخیر در اجرای طرح و سنگ اندازی بعضی از مسئولان باعث شد تا بار دیگر اجرای این طرح به شرکت راه آهن واگذار شد و مقرر شد که این طرح در حاشیه راه آهن سراسری تهران - مشهد اجرا گردد.

راه آهن سراسری تهران - مشهد در جهت عبور از شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا، با جهتهای ورودی روستاهای جنوبی این سه شهرستان برخوردار می نماید که از دیرباز، با استقرار ایستگاه سوزنبانی، در هنگام عبور قطار، جهت عبور خودروها مسدود می شد و در بعضی ایستگاه ها هر از چندگاهی به دلیل خطای انسانی، قطار با خودروهای عبوری برخورد می کرد.

راه آهن سراسری تهران - مشهد در شهرستان قرچک جهت روستاهای محمدآباد، ولی آباد، داودآباد و پوئینک جنوبی، در شهرستان ورامین جهت روستاهای باغخواص، موسی آباد، محور اصلی تهران - ورامین، شهرک باغ صالح، بلوار امام رضا(ع)، روستای محمدآباد و روستای قلعه بلند و در شهرستان پیشوا جهت روستای قلعه سین، روستای کهنک و جهت روستای سلمان آباد را قطع می نماید.

طی سال های گذشته و با همت دولت تدبیر و امید با اجرای زیرگذر باغخواص، زیرگذر 15 خرداد، باغ صالح و پل روگذر امام رضا(ع) معارضان اجرای این طرح در محدوده شهرستان ورامین برطرف شده بود و با شروع عملیات اجرایی 2 زیرگذر در ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد قرچک گام های اساسی در برطرف معارضان در این 2 تقاطع برطرف شد.

در محدوده شهرستان پیشوا نیز پل روگذر روستای قلعه سین و ورودی روستای محمدآباد عرب ها در حال اجراست و با نصب عرشه های پل، تا سرانجام دولت تدبیر و امید، این 2 جهت نیز زیر ترافیک می رود.

آخرین معارض اجرای قطار حومه ای تهران - ورامین - پیشوا، پل روگذر موسوم به قاسم آباد است که به دلیل واقع شدن در جهت اصلی، وجود کانال درجه یک انتقال آب و کمربندی جنوبی ورامین، اجرای آن با تأخیر روبرو شد که از روز گذشته و با برطرف مسائل اجرایی، عملیات احداث آن شروع شد تا آخرین گام برای تکمیل این طرح مهم برداشته گردد.

دولت به تمام تعهدات خود در حوزه راه آهن عمل کرد

فرماندار ورامین به خبرنگار خبرنگاران گفت: با اجرا و تکمیل پل قاسم آباد، دولت به تمام تعهدات خود در حوزه راه آهن عمل کرد و جهت برای افتتاح کامل قطار حومه ای پیشوا - ورامین - قرچک - تهران هموار می گردد.

حسین کاغذلو اضافه نمود: دسترسی آسان ساکنان حاشیه راه آهن به مناطق مسکونی و تردد ایمن و کم هزینه به تهران، یکی از خواسته های مهم مردم دشت ورامین است که با تکمیل زیرگذرها، روگذرها و خط چهارم قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار محقق می گردد.

وی گفت: با اجرای 2 خط قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار در حاشیه ریل تهران - مشهد و بر اساس دستورالعمل های شرکت راه آهن، تردد خودروها از ریل باید به صورت زیرگذر و یا روگذر صورت گیرد که این مهم با اجرای 2 پروژه پل روگذر امام رضا(ع) و زیر گذر 15 خرداد شهرستان ورامین با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان انجام شد.

کاغذلو اضافه نمود: با اجرای پل روگذر امام رضا(ع)، تردد عابران به سمت دیگر راه آهن با مسائلی همراه شده بود که برای برطرف این مشکل، سال گذشته عملیات احداث زیرگذر ویژه تردد عابران، زیر خط گرم تهران - مشهد اجرا و مورد بهره برداری قرار گفت.

وی اظهار کرد: پس از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان ورامین و اختصاص اعتبار 270 میلیارد تومان، زمینه لازم برای تحقق یکی دیگر از وعده های مسئولان شهرستان در احداث زیرگذر باغ صالح ورامین در یک اقدام جهادی و طی 10 روز کاری در دستور کار نهاده شد و با بهره برداری از آن، بخشی از مسائل تردد مردم در این بخش از ورامین برطرف شد.

فرماندار ورامین از احداث پل روگذر جاده روستایی قاسم آباد به عنوان دیگر پروژه مهم شرکت راه آهن در این شهرستان یاد کرد و اضافه نمود: دولت با وجود تمامی محدودیت های منابع اقتصادی، اجرای این پروژه مهم را در دستور کار قرار داد و هم اکنون ستون های 2 طرف پل احداث شده است.

کاغذلو گفت: اجرای این پروژه با معارضانی از جمله امور آب و تعدادی از مالکان جهت روبرو شده بود که با همکاری مسئولان استانی و همراهی شهروندان این مسائل برطرف و با شروع عملیات اجرایی، به زودی این طرح تکمیبل و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

تغییر در جهت عبور خودروها

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: با شروع عملیات پل روگذر قاسم آباد، جهت تردد خودروهای عبوری به سمت روستاهای جنوبی و محور قم - گرمسار تغییر پیدا نموده است.

سرهنگ داود عبدالملکی اضافه نمود: باتوجه به انجام عملیات عمرانی احداث روگذر قاسم آباد جهت حدفاصل بلوار 9 دی به صندلی سی ان جی، این جهت تا اطلاع ثانوی تعطیل و تردد خودروها به 100 متر بالاتر و در 2 جهت رفت و برگشت شهرک گاز منتقل شده است.

وی گفت: جهت جدید فقط قابل تردد برای خودورهای سواری و وانت بارها است وکامیون ها و اتوبوس ها تا بازگشایی جهت، باید از از کمربندی شاقتصادی (شهدای پرواز) استفاده نمایند.

عبدالملکی گفت: باتوجه به مسدود بودن این جهت، شهروندان برای دسترسی به روستای احمدآباد وسط (کوزه گران) می توانند از جهت منتهی به قشلاق امرآباد استفاده نمایند.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1344

به "خبرنگاران گام آخر اجرای طرح قطار حومه ای ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گام آخر اجرای طرح قطار حومه ای ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید