تور ارمنستان ارزان: چگونه سفر کم هزینه به ارمنستان داشته باشیم؟

به گزارش افق بسطام، همه چیز درباره سفر کم هزینه به ارمنستان

ارمنستان از آن دسته مقصدهای خارجی برای گردشگران مخصوصا از نوع ایرانیش است که نه تنها به خاطر جاذبه های بسیار زیبایش مورد توجه است بلکه مقصدی مقرون به صرفه برای مسافران نیز محسوب می گردد. در کشور عجایب و زیبایی که مردمی بسیار نجیب و مهمان نواز دارد چه چیزی بهتر از این می تواند باشد که در کنار این که از سفر لذت می بریم، ترفندهایی برای سفری مقرون به صرفه داشته باشیم و بتوانیم بودجه سفر خود را مدیریت کنیم. در ادامه این مطلب با ما در خبرنگاران همراه باشید تا همه چیز درباره سفر کم هزینه به ارمنستان را به اتفاق هم آنالیز کنیم.

تور ارمنستان ارزان: چگونه سفر کم هزینه به ارمنستان داشته باشیم؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

1- زمینی سفر کنید

برای سفر به ارمنستان دو راه پیش روی شما وجود دارد. هم می توانید به صورت زمینی سفر کنید و هم با هواپیما به ارمنستان بروید. مسیرهای زمینی با اتوبوس های مجهز طی می گردد. البته قیمت تورهای زمینی بستگی به توری که شما انتخاب می کنید و بعلاوه شرکت مسافرتی که آن را ارائه می دهد دارد اما، قیمت تمام شده برای شما به نسبت خدماتی که در طول سفر ارائه می گردد 30 درصد کمتر از مسافرت با هواپیما برای شما تمام می گردد.

2- به صورت شخصی سفر کنید

اگر تمایل دارید که به صورت شخصی و انفرادی به ایروان سفر کنید، این امکان نیز برای شما وجود دارد. شما هم می توانید با ماشین شخصی خود و هم با اتوبوس و مینی بوس سفرتان را انجام دهید. اگرانتخاب شما این است که با ماشین شخصی خود سفر کنید هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش می یابد و تنها برای سرویس ماشینتان در طول راه و عوارض های جاده ای و بعلاوه اجازه تردد و ورود به ارمنستان متقبل هزینه خواهید شد. اگرمی خواهید با اتوبوس و یا مینی بوس سفر کنید هزینه ای بسیار کمتر از هزینه تور و سفر با ماشین شخصیتان را تنها برای رسیدن به ارمنستان البته پرداخت خواهید کرد. این که با ماشین شخصی و اتوبوس به ارمنستان سفر کنید را تنها زمانی به شما توصیه می کنیم که برای بار دوم و یا حتی سوم به بعد است که شما می خواهعید به ارمنستان سفر کنید. بهتر است برای بار اول با تور سفر کنید تا راه و چاه سفر را به خوبی یاد بگیرید.

3- ماشینتان را لب مرز پارک کنید

این توصیه برای کسانی است که تصمیم دارند سفری شخصی و با ماشین خودشان به ارمنستان داشته باشند. با توجه به این که بنزین در ارمنستان گران است بهتر است که ماشین خود را لب مرز در مکانی مناسب پارک کنید. می توانید از هر جا که بخواهید ماشین سواری بگیرید و یا حتی کرایه کنید. ماشین های سواری بسته به مدلشان قیمتی بین 62 تا 100 دلار روزانه هزینهی اجاره دارند.

4- از مترو و اتوبوس بهره ببرید

ساده ترین راه برای جابه جایی در ارمنستان، مترو است. در کل هزینه ای مناسب نسبت به دیگر وسایل نقلیه این شهر دارد. البته استفاده از اتوبوس هم راهی مقتصدانه برای سفر در ایروان و دیگر شهر های ارمنستان است. اتوبوس ها در ارمنستان دو نوع دارند. اتوبوس معمولی و برقی که ار نظر هزینه ای فرقی هم با هم ندارند. البته اتوبوس برقی ها ارزان ترند. این نکته را از قلم نیاندازید که در ارمنستان چیزی به نام بلیط اتوبوس وجود خارجی ندارد و شما باید در هنگام پیاده شدن کرایه را به صورت نقدا بپردازید.

5- برای اقامت از هاستل ها بهره ببرید

برای اقامت ارزان در ارمنستان از هاستل ها و مهمانخانه ها بهره ببرید. هاستل ها هزینه ای بسیار کم دریافت می نمایند و شما می توانید اقامتی ارزان و ارزان داشته باشید. قیمت هاستل ها از شبی 1500 درام آغاز گردد و به نسبت خدماتی که به شما ارائه می گردد، قیمت آن کمی بالاتر می رود اما باز هم مناسب است. از جمله هاستل های خوبی که می توانیم نام ببریم که هم قیمت مناسبی دارند و هم خدماتشان خوب است می توان به هاستل المنت (Element Hostel)، هاستل بیوواک(Hostel Bivouac) و هاستل بریج ایروان(Bridge Hostel Yerevan) اشاره نمود. برترین اقامتگاه ها را در صفحه رزرو هتل ایروان خواهید یافت.

6- در رستوران های ارزان قیمت غذا بخورید

هزینه غذا در ارمنستان در کل نسبت به بودجه سفر شما کم است اما قصد ما از نوشتن این مطلب این است که شما را برای داشتن یک سفرکم هزینه به ارمنستان هدایت کنیم. در رستوران های ارزان قیمت، کیفیت غذا مناسب است و قیمتش هم پایین است. قیمت غذاها از حدود 2 تا 4 هزار درام است که به پول ایران بین 12.500 تا 110 هزار تومان برای شما تمام می گردد. در فست فود های زنجیره ای ارمنستان نیز برای میل کردن یک وعده کامل برابر است با 1500 تا 3000 درام بپردازید. توجه داشته باشید که هر قیمتی که در این مطلب ارائه می گردد برابر با تاریخ 25 دی سال 1396 می باشد. قیمت درام ارمنستان به تاریخ امروز یعنی 25 دی 1396 برابر با 9.700

7- از سوپر مارکت ها خرید کنید

از سوپر مارکت های بزرگ و زنجیره ای در ایروان و دیگر شهر های ارمنستان خرید کنید زیرا، هم ارزان هستند و هم مطمئن. از بین سوپر مارکت های ایروان می توانیم به Yerevan City اشاره کنیم.

8- جاذبه های ارزان را بروید ببینید

در کل ایروان و شهرهای دیگر ارمنستان بسیار زیبا و پر از جاذبه هستند و شما با قدم زدن در هر کجای این شهرها می توانید لذت ببرید. حتی هستند جاذبه هایی که بازدید از آن ها کاملا رایگان است، همچون: موزه کشتار جمعی ارمنستان و یا مسجد آبی. اما برای بعضی از جاذبه ها باید حتما بلیط ورودی بخرید. در این جا ما جاذبه هایی که ورودی ارزانی دارند را برای شما بازگو می کنیم.

  • موزه تاریخ ارمنستان، 1000 درام (8 هزار تومان)
  • موزه نسخ خطی باستانی، 1000 درام (8 هزار تومان)
  • باغ گیاه شناسی ایروان، 200 درام (2هزار تومان)
  • مرکز هنری کافسیجان و نمایشگاه های مجموعه ای آن، 1000 درام (8 هزار تومان)

9- بازار ونیساج را از دست ندهید

برای این که در ایروان خرید کنید و با بودجه ای تعیین، سوغاتی و یا خرید شخصی خوب و ارزان ای انجام دهید، تنها کافیست تا منتظر شوید روز شنبه فرا یرسد و در کنار میدان ریپوبلیک، بازار ونیساج باز گردد و خرید هایتان را انجام دهید.

10- از سیم کارت های ارمنی بهره ببرید

اگر نمی خواهید از خدمات رومینگ بهره ببرید می توانید با پرداخت 1000 درام، یک سیم کارت ارمنستانی را تهیه کنید. این سیم کارت ها را می توانید از کتاب فروشی ها خریداری نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1775

به "تور ارمنستان ارزان: چگونه سفر کم هزینه به ارمنستان داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: چگونه سفر کم هزینه به ارمنستان داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید