بازسازی ساختمان: خسارت 1800 میلیاردی سیل در فارس، شروع پرداخت تسهیلات بازسازی

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سیل اخیر جنوب استان بیش از 500 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر1300 میلیارد تومان به بخش های زیربنایی و زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت زد.

بازسازی ساختمان: خسارت 1800 میلیاردی سیل در فارس، شروع پرداخت تسهیلات بازسازی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمود رضایی آدینه 24 دی با بیان اینکه 1380 خانه شهری و روستایی در سیل اخیر فارس تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا است، به خبرنگاران گفت: طبق مصوبه کمیسیون عمران مجلس به صاحبان واحدهای تخریب شده از سیل در جنوب استان تسهیلاتی معادل 270 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد که 200 میلیون تومان در قالب تسهیلات و 70 میلیون تومان در قالب وام های بلا عوض است.

معاون استانداری فارس گفت: سود این تسهیلات برای واحدهای شهری 5 درصد و برای واحدهای روستایی 4 درصد با بازپرداخت 20 ساله خواهد بود و تسهیلاتی نیز برای تعمیر منازل آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده است.

رضایی بعلاوه به پرداخت وام های بلاعوض در این زمینه نیز اشاره و گفت: این یاری ها معادل 25 میلیون تومان است که برای تعمیر واحدهای آسیب دیده پرداخت می گردد.

وی در ادامه از پرداخت وام های بلاعوض 70 میلیون تومانی در قالب تسهیلات معیشتی و برای اسکان موقت افراد سیل زده در شهرها و روستاهای آسیب دیده استان اطلاع داد و گفت: در مجموع مقرر شد مبلغی بالغ بر 270 میلیارد تومان در قالب یاری های تسهیلاتی و وام های بلاعوض به وسیله بنیاد مسکن، به آسیب دیدگان از سیل در شهرها و روستاهای جنوبی فارس پرداخت گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعه اجرایی بنیاد مسکن در منطقه ها جنوبی استان مستقر شده و عملیات آوار برداری را آغاز نموده است؛ بعد از انجام این مقدمات، عملیات بازسازی و تعمیر منازل آغاز خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، به وسیله بنیاد مسکن در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت این تسهیلات قرار می گیرد، اضافه نمود: دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت بلاعوض در اختیار افرادی که نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی اشان اقدام نمایند، قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1759

به "بازسازی ساختمان: خسارت 1800 میلیاردی سیل در فارس، شروع پرداخت تسهیلات بازسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: خسارت 1800 میلیاردی سیل در فارس، شروع پرداخت تسهیلات بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید