خشکسالی تا 70 درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برد

به گزارش افق بسطام، تولید کنندگان روغن زیتون در اسپانیا به علت از دست دادن شصت تا هفتاد درصد از محصولات خود براثر خشکسالی به شدت نگران آینده خود شده اند.

خشکسالی تا 70 درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برد

تولید کنندگان روغن زیتون در استان هوئیلوای اسپانیا به علت از دست دادن شصت تا هفتاد درصد از محصولات خود براثر گرمای شدید هوا به شدت نگران آینده خود شده اند.

یکی از تولیدکنندگان روغن زیتون می گوید محصول امسال بسیار کم بود. حساب کرده بودیم که مقدار مشخصی زیتون برداشت کنیم، اما مقدار برداشت واقعی ما شصت تا هفتاد درصد کمتر بوده است. شرایط ما به علت خشکسالی این طور شده است و اگر باران نبارد نمی دانم چه باید بکنیم.

گرمای شدید هوا و فقدان بارش ها تاثیر بسیار شدیدی بر باغ های زیتون در اسپانیا داشته است و محصول زیتون امسال بسیار کوچکتر و کمتر شده است.

خوزه آنسلمو، رئیس شرکت اولیبیس تولید کننده روغن زیتون در اسپانیا می گوید خشکسالی بر همه چیز تاثیر گذاشته است. در وهله نخست بر روی درختان تاثیر می گذارد، زیرا آب کافی وجود ندارد که درخت بتواند مواد مغذی را دریافت کند این مساله به شدت بر روی رشد میوه ها و همچنین روغنی که از زیتون گرفته می شود تاثیر می گذارد.

مقدار برداشت محصول زیتون امسال در اسپانیا پس از فصل 2012-2013 کمترین محصول طی سال های اخیر بوده است و تابستان 2022 در اسپانیا نیز سومین تابستان خشک از زمان ثبت بارش ها در این کشور در سال 1964 به شمار می رود. همچنین تابستان گذشته گرمترین تابستان اسپانیا بود.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1987

به "خشکسالی تا 70 درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی تا 70 درصد از محصولات زیتون اسپانیا را از بین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید