درگذشت یک روزنامه نگار سینمایی

به گزارش افق بسطام، حسین پورحسین ـ روزنامه نگار، نویسنده و تهیه کننده سینما ـ صبح روز آدینه (30 آبان ماه) در سن 73 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

درگذشت یک روزنامه نگار سینمایی

به گزارش خبرنگاران، جلیل فخرایی ـ شاعر و روزنامه نگار ـ با اعلام این خبر، در توصیف زنده یاد پورحسین گفت: او از فعالان باسابقه مشهدی در حوزه سینما بود که معاونت امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان را نیز در کارنامه خود داشت. کتاب ماندگار صد سال سینما در مشهد توسط او در سال 1389 منتشر شد.

فخرایی درباره سابقه حرفه ای زنده یاد پورحسین یادآور شد: استاد پورحسین سال ها با روزنامه قدس همکاری داشت و سال گذشته در روز خبرنگار به عنوان پیشکسوت حوزه رسانه مورد تقدیر نهاده شد. او در مشهد از جمله پژوهشگران و علاقه مندان به هنر سینما بود که بخش اعظمی از عمرش را صرف کار سینما و روزنامه نگاری کرد. در ابتدای کتاب صد سال سینما در مشهد عنوان شده است که این کتاب از نگاه تماشاگران سینما تدوین شده و در آن از واژه نگاری های ژورنالیستی پرهیز شده است. کتاب نثری کاملا ژورنالیستی و غیرآکادمیک دارد. بخش زیادی از صد سال سینما در مشهد در سال 1378 با عنوان پرسه در ایام، با سینما از گذشته تا امروز با نگارش و گفت وگوی حسین پورحسین و به تنظیم حسین نخعی شریف، در هفته نامه شهرآرا منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1153

به "درگذشت یک روزنامه نگار سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت یک روزنامه نگار سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید