دعوت از دانشگاهیان برای رفتارسنجی پل گیشا حین جمع آوری

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران آنلاین:مدیر کل هماهنگی سازمان ها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از متخصصان و کارشناسان حوزه فنی دعوت کرد تا در صورت تمایل طرح های خود را برای آزمایش روی پل گیشا حین باز کردن سازه های آن ارائه نمایند.

دعوت از دانشگاهیان برای رفتارسنجی پل گیشا حین جمع آوری

امیرعلی بزمونه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به عملیات جمع آوری پل گیشا گفت: در جهان هنگام تخریب سازه های بزرگ آزمایش های متعددی برای شناسایی رفتار سازه تحت بارهای بهره برداری و لرزه ای انام می گردد. سازه ها در زمان تخریب، یک آزمایشگاه واقعی برای ارزیابی علمی هستند؛ در واقع بهترین زمان برای شناسایی رفتار سازه، زمان تخریب است.

او با اشاره به این که با نهایی شدن طرح جمع آوری پل گیشا و از چهار ماه قبل با همکاری متخصصان و الگوبرداری از پل Z24 سوئیس، سناریوهای مختلفی را برای باز کردن پل گیشا طراحی نموده ایم، اظهارکرد: در محل های مختلف در پل سنسورگذاری شده است تا محل ارتعاش و میزان آن سنجیده گردد و طی مدت 45 روز الی دو ماهه ای که قرار است متخصصان نسبت به باز کردن این پل اقدام نمایند، این سنجش ها ثبت خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی سازمان ها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: داده های رفتارسنجی پل گیشا حین باز شدن در فضای علمی منتشر خواهد شد تا متخصصان و کارشناسان بتوانند از این داده ها در طرح های علمی خود از این اطلاعات استفاده نمایند. از محققان سراسر کشور دعوت به عمل می گردد در صورت تمایل طرح های خود را که در راستای آزمایش حین باز کردن پل است، به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران ارسال نمایند. ظرف یک هفته پس از آنالیز، مجوزهای لازم برای آزمایش و مشارکت در تحقیقات برای آنها صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 111

به "دعوت از دانشگاهیان برای رفتارسنجی پل گیشا حین جمع آوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از دانشگاهیان برای رفتارسنجی پل گیشا حین جمع آوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید