دهمین رویداد گردشگری ادبی در کازرون برگزار می شود

به گزارش افق بسطام، هم زمان با هفته گردشگری دهمین رویداد گردشگری ادبی در روستای دوان شهرستان کازرون و تنگ چوگان برگزار می شود.

دهمین رویداد گردشگری ادبی در کازرون برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، امیرحسین حکمت نیا مجری تورهای گردشگری ادبی گفت: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه ها و منابع تاریخی، گردشگری در فارس، در حال حاضر 10 نوع تور گردشگری ادبی در این استان شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین شش راستا گردشگری ادبی در بافت تاریخی شهر شیراز شناسایی شده که برگرفته از اشعار و داستان های شاعرانی، چون حافظ و سعدی است.

حکمت نیا اضافه نمود: با توجه به این که شیراز قرار است به عنوان شهر اخلاق ادبی ثبت شود در هفته گردشگری تور بازدید از محله اسحاق بیگ، محله آب و بازار مرغ در شیراز اجرا می شود که دیدن ردپای تاریخ در قرن هشتم هجری قمری به صورت روایت محور از اشعار خواجه راز و سفرنامه های گردشگران خارجی خواهد بود.

او اظهار کرد: از قلعه ایزدخواست در شمال فارس تا قلعه اژدهاپیکر در جنوب استان نمونه ای از مدل تورهای گردشگری ادبی است.

مجری تورهای گردشگری ادبی با بیان این که ادبیات عامل جدیدی در انگیزه های سفر است، گفت: گردشگری ادبی بخشی از گردشگری فرهنگی است که در ابعاد مکان زندگی، وقایع و اتفاقات طول زندگی گردشگر و مشاهیر رقم می خورد. در این نوع گردشگری ارتباط بین صنعت گردشگری، زندگی و ادبیات فراهم می شود که گردشگران خواستار یادگیری، تجربه و احساس در محیطی اصیل و نوستالژیک هستند.

گردشگری ادبی، گردشگری تازه رونق یافته ای است که ایران به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی ای که دارد، می تواند زمینه مناسبی برای شکل گیری و گسترش آن باشد.

این نوع گردشگری، اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند کانادا، انگلیس و ترکیه توسعه یافته و مورد استقبال گردشگران بسیاری هم قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 291

به "دهمین رویداد گردشگری ادبی در کازرون برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین رویداد گردشگری ادبی در کازرون برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید