راهنمای خرید بهترین سوغات ویتنام

به گزارش افق بسطام، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

راهنمای خرید بهترین سوغات ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

احتمالاً همه ما نام ویتنام را شنیدیم و شاید با اسم بعضی شهرها و مناطق آن مانند هانوی و هالونگ بی نیز آشنا باشیم. اما سوغات ویتنام را نیز می شناسید؟

در سال های اخیر ویتنام به خاطر طبیعت زیبا و سحرآمیز خود به شدت مورد استقبال توریستان ایرانی قرار گرفته است و هر ساله تور ویتنام در زمره یکی از بهترین تورهای آسیایی قرار می گیرد. اما از آنجایی که این مقصد نسبت به مقصدهای اروپایی ناشناس تر است، سوغات ویتنام نیز ناشناخته است.

اما خرید سوغات یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که توریستان در تورها انجام می دهند و تور ویتنام نیز بدون خرید سوغاتی ویتنام تکمیل نمی شود. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین سوغاتی های ویتنام آشنا شوید.

کلاه مخروطی ویتنامی

لباس سنتی ویتنام

قهوه ویتنامی

اما بیش از اینکه درباره خرید سوغات از ویتنام صحبت کنیم، بهتر است نکات خرید سوغات کشور ویتنام را مرور کنیم.

اولین نکته ای که در هنگام خرید سوغات ویتنام باید رعایت کنید، چانه زدن و تخفیف دریافت است. چانه زدن هنگام خرید سوغات از ویتنام یک رسم معمول است و بیشتر اوقات می توانید از این طریق تخفیف های خوبی بگیرید.

حتی بسیاری از اوقات می توانید با چانه زدن 40 تا 50 درصد قیمت اولیه را کم کنید و تخفیف بگیرید.

همچنین در نظر داشته باشید که هیچوقت از اولین مغازه خرید نکنید، زیرا معمولاً می توانید با گشتن در بازارها قیمت مناسبتری پیدا کنید.

همچنین بهتر است قبل از اینکه در بازارهای اصلی سوغاتی بخرید، قیمت محصول مورد نظر خود از در مغازه های دیگر بپرسید و بعدا در صورت تمایل از بازار خرید کنید.

در نهایت در نظر داشته باشید که قیمت هر چیزی بر اساس کیفیت آن مشخص می شود و سوغاتی های ارزان، از کیفیت کمی برخوردارند.

همچنین تقریباً تمام سوغاتی های ویتنام محصولات سنتی و صنایع دستی خانواده های ویتنامی هستند و شما با خرید سوغات از ویتنام، به خانواده های ویتنامی یاری نموده اید.

بهترین مراکز خرید ویتنام

خوشمزه ترین غذاهای ویتنامی

کلاه مخروطی ویتنامی (Nón Lá)

کلاه مخروطی ویتنامی یا Nón Lá بی شک مهمترین نماد کشور و مردم ویتنام است که قدمت آن به 3000 سال پیش می رسد. به همین دلیل است که این کلاه ها را در صدر فهرست بهترین سوغات ویتنام جای داده ایم.

کلاه های مخروطی ویتنام هم از منظر تاریخی و فرهنگی اهمیت بسیاری دارد و هم در طول سفر شما بسیار کاربردی است. این کلاه ها را با استفاده از برگ های بامبو می بافند و به همین دلیل هم سبک است و هم دوام بالایی دارد. با خرید این سوغات ویتنام علاوه بر یک یادگاری ارزشمند، در برابر باران و آفتاب نیز مصون خواهید ماند.

یادتان باشد که هنگام خرید کلاه مخطروطی ویتنامی، کلاهی را انتخاب کنید که کش زیر چانه ای داشته باشد تا از روی سرتان سر نخورد یا باد آن را نبرد.

این کلاه را تقریبا در تمام شهرهای ویتنام می توانید پیدا کنید اما بهترین جا برای خرید آن در هانوی، محله قدیمی شهر و یا بازار Dong Xuan است. همچنین در شهر هوشی مین نیز می توانید برای خرید این سوغاتی ویتنام به بازار Binh Thanh سر بزنید.

قیمت این سوغات ویتنام نیز متنوع است و فروشگاه های صنایع دستی معمولاً قیمتی بین 30 هزار تا 110 هزار دانگ (واحد پول ویتنام) برای این کلاه می گیرند، اما در بازارهای محلی می توانید با قیمت 10 هزار دانگ نیز این کلاه ها را پیدا کنید.

لباس سنتی ویتنام (Áo Dài)

یکی دیگر از سوغاتی های کشور ویتنام که آن نیز سابقه ای طولانی دارد، لباس سنتی مردم این کشور به نام Áo Dài است. این لباس بلند و زیبا هم توسط زنان و هم مردان در مراسم های سنتی و خاص استفاده می شود. این لباس آستین های بلند و یقه ایستاده دارد که به دلیل چاک بلند تا بالای کمر، همراه با شلوار پوشیده می شود.

پیشینه این لباس به کشور چین برمی شود و به نظر می رسد که ویتنامی ها این لباس را از لباس سلطنتی چین اتخاذ نموده اند. این لباس رنگ خاصی ندارد اما ویتنامی ها رنگ لباس و شلوار آن را به صورت متضاد انتخاب می نمایند.

اگرچه می توانید این لباس را در مناطق مختلف از قبیل بازار Hang Da شهر هانوی خریداری کنید، اما در صورت تمایل می توانید پارچه بخرید و به یک خیاط بدهید تا لباسی دقیقا مناسب خودتان بدوزد. البته در این شرایط باید حدود یک هفته زمان داشته باشید و چیزی بین 700 هزار تا یک میلیون و 400 هزار دانگ پرداخت کنید.

قهوه ویتنامی

اما علاوه بر کلاه و لباس سنتی ویتنام، قهوه ویتنامی یکی دیگر از بهترین مواردی است که می توانید به عنوان سوغات ویتنام خریداری کنید. قهوه ویتنام به خاطر طعم خاص و نحوه فرآوری آن در دنیا شهرت دارد و می توانید در هر کجا این سوغاتی ویتنام را پیدا کنید. کافی شاپ ها، فروشگاه ها، بازارهای محلی و سوپرمارکت ها مکان هایی هستند که می توانید قهوه ویتنامی را در آن پیدا کنید.

قهوه ویتنامی نه تنها یک یادگاری و سوغات خوب از ویتنام است، بلکه می تواند هدیه ای مناسب و جذاب برای دوستان و خانواده تان باشد.

نحوه دم کردن قهوه ویتنامی نیز بسیار خاص است. اهالی ویتنام قهوه را درون فیلترهای فلزی می ریزند و با اضافه کردن آب جوش، قهوه به صورت قطره ای درون لیوان می ریزد. شیر غلیظ شده نیز یکی از افزودنی های محبوب اهالی ویتنام برای خوردن قهوه است. همچنین قهوه سرد نیز محبوبیت زیادی در بین ویتامی ها دارد و بد نیست در طول سفر این قهوه را امتحان کنید.

همانطور که گفتیم، نحوه دم کردن قهوه ویتنامی نیز خاص است و بهتر است در کنار خرید دانه های قهوه، دستگاه مخصوص دم کردن قهوه ویتنامی که Phin نام دارد را نیز خریداری کنید.

هانوی نه تنها پایتخت ویتنام است بلکه مرکز قهوه ویتنام نیز به شمار می رود و بهترین جا برای خرید قهوه همین شهر است. Trung Nguyên یکی از بهترین برندهای قهوه در ویتنام است که می توانید آن را برای خرید سوغات ویتنام انتخاب کنید.

هر کیلوگرم قهوه بین 90 تا 250 هزار دانگ قیمت دارد و فیلترهای مخصوص را نیز می توانید از 40 تا 120 هزار دانگ خریداری کنید.

نحوه دم کردن قهوه ویتنامی نیز خاص است و بهتر است در کنار خرید دانه های قهوه، دستگاه مخصوص دم کردن قهوه ویتنامی که Phin نام دارد را نیز خریداری کنید.

ویتنام کشوری جذاب برای یک سفر خاطره انگیز است که با داشتن فرهنگ غنی، تاریخ پرفراز و نشیب و طبیعت بکر می تواند شما را حسابی سر ذوق بیاورد. اما این کشور علاوه بر جاذبه های توریستی، مقصد مناسبی برای خرید سوغاتی است و خرید سوغات ویتنام می تواند همواره خاطرات این سفر را برای شما زنده کند.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1087

به "راهنمای خرید بهترین سوغات ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین سوغات ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید