شامپانزه ها عشق فیلم هستند!

به گزارش افق بسطام، شاید باورتان نشود اما با تحقیقات اجرا شده، محققین نشان دادند که شامپانزه ها نه تنها از تماشا فیلم لذت می برند بلکه می توانند حوادث آن را نیز به خاطر بسپارند.

شامپانزه ها عشق فیلم هستند!

بر اساس گزارش تایم محققان دانشگاه کیوتو به تازگی با آزمایش هایی متوجه شدند شامپانزه ها زمانی که فیلم هایی درباره میمون ها می بینند، میخکوب صفحه تلویزیون می شوند! آنها می توانند پس از تماشای فیلم، حوادث و اتفاقات آن را به یاد آورند. در این آزمایش دو فیلم کوتاه برای 6 بونوبو و 6 شامپانزه نمایش داده شد. در این فیلم ها انسان هایی با لباس میمون، حرکات ترسناک و مهیجی از خود به نمایش می گذاشتند. در یکی از آنها هنرپیشه در سکانسی از میان یک در بیرون می پرد و در فیلم دیگر، یکی از بازیگرها با جسمی به هنرپیشه دیگر حمله می نماید.

24 ساعت بعد، حیوانات دوباره همان فیلم ها را می بینند. در این حین محققان آنها را زیر نظر می گیرند. براساس تحلیل حرکات چشم دانشمندان متوجه شدند میمون ها انتظار بیرون پریدن میمون از همان دری را دارند که دیروز دیده اند و در فیلم دیگر قبل از حمله به درستی به همان جسمی نگاه می نمایند که هنرپیشه میمون نما با آن به میمون دیگر حمله می نماید!

این آزمایش نشان می دهد که شامپانزه ها و بونوبو ها توانایی ذخیره اطلاعات فیلم هایی که دیده اند را در حافظه بلند مدت خود دارند و می توانند پس از مدتی از این اطلاعات استفاده نمایند.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1956

به "شامپانزه ها عشق فیلم هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شامپانزه ها عشق فیلم هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید