شانزلیزه پاریس باغ می گردد

به گزارش افق بسطام، شهرداری پاریس به طرح 250 میلیون یورویی تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک باغ، چراغ سبز نشان داد.

شانزلیزه پاریس باغ می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ایرنا: تارنمای روزنامه یورو ویکلی نیوز، آن آیدالگو شهردار پاریس از تایید برنامه ها برای تبدیل خیابان معروف شانزلیزه به یک باغ استثنایی اطلاع داد. این تغییر کاربری جانی تازه به کالبد خیابانی خواهد دمید که سالهاست از مسائل مرسوم در تمام کلانشهرهای دنیای مدرن از جمله آلودگی، نبود جای پارک، شلوغی و مصرف گرایی رنج می برد.

آیدالگو اعلام نمود مقامات شهر پاریس با اختصاص بودجه ای 250 میلیون یورویی این خیابان تجاری پر دود و ترافیک را به باغی سرسبز برای گردشگران و اهالی شهر پاریس تبدیل خواهند کرد. از ایده های جاه طلبانه برای تغییر کاربری این خیابان معروف می توان به ایجاد تونل های درختی برای بهبود کیفیت هوا، به نصف رساندن تعداد ماشین ها در خیابان و تبدیل خیابان های شلوغ به پیاده رو اشاره نمود.

کمیته شانزلیزه که از سال 2018 کارزاری را برای ایجاد تغییرات بنیادی در این خیابان و محوطه اطرافش به راه انداخته بود، با انتشار بیانیه ای از این خبر استقبال کرد و نوشت: این خیابان افسانه ای در 30 سال گذشته شکوه خود را از دست داده است. شانزلیزه به تدریج از حضور مردمان پاریس خالی و بحران های متعددی چون جنبش جلیقه زردها، اعتصابات و بحران های بهداشتی و مالی را از سر گذراند.

نام خیابان شانزلیزه از معادل فرانسوی عبارت الیسیوم یا بهشت در اساطیر یونان باستان گرفته شده است. برنامه ها برای تغییر کاربری این خیابان که اغلب به عنوان مهمترین خیابان فرانسه معرفی می گردد، ایده هایی جدید برای تبدیل محوطه برج ایفل به یک پارک عظیم و تجدیدنظر زیست محیطی در طراحی مرکز شهر پاریس را نیز شامل می گردد.

به نقل از روزنامه گاردین، طرح تغییر کاربری خیابان شانزلیزه تا قبل از بازی های المپیک تابستانی سال 2024 به میزبانی پاریس، عملی نخواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1198

به "شانزلیزه پاریس باغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانزلیزه پاریس باغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید