شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی عراق؛ 260 نفر

به گزارش افق بسطام، عضو کمیساریای حقوق بشر در عراق شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی در این کشور را دویست و شصت نفر گفت.

شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی عراق؛ 260 نفر

فیصل العبد الله عضو کمیساریای حقوق بشر در عراق، امروز شنبه و پس از شدت دریافت اعتراضات در استان بصره، خاطرنشان کرد که شمار جان باختگان اعتراضات در این کشور افزایش یافت.

بعد از آنکه روز پنجشنبه شمار جان باختگان دویست و پنجاه نفر اعلام شد، امروز شنبه العبد الله خاطرنشان کرد که شمار کشته به دویست و شصت نفر رسیده است.

بنا بر گزارش وبگاه شبکه خبری السومریه، این مسئول عراقی همچنین اطلاع داد که حدود دوازده هزار نفر نیز از زمان شروع اعتراض ها و تظاهرات ها در چند استان عراق، مجروح یا مصدوم شده اند.

العبدالله به شبکه السومریه خاطرنشان کرد که همچنین حدود صد ساختمان دولتی و مقر احزاب سیاسی به آتش کشیده شده است و کمیساریا برای کسب اطلاعات به وسیله تیم های رصد خود که در همه استان های عراق جز کردستان حضور دارند، با سختی های زیادی روبه روست.

امروز شنبه، دور دوم اعتراضات خیابانی عراق، وارد دومین هفته متوالی شد. اعتراض ها از اول اکتبر شروع شد اما به دلیل فرا رسیدن ایام اربعین حسینی که عراق در آن میزبان هزاران زائر داخلی و خارجی است، متوقف شد و از آدینه بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد.

منابع رسانه ای در عراق، امروز از تشدید تظاهرات ها در استانهای مختلف و همچنین تجمع معترضان مقابل بندر ام القصر و یک میدان نفتی در استان بصره اطلاع دادند. منابع عراقی گفتند معترضان قصد ورود به بندر و همچنین میدان نفتی داشتند که پس از مقاومت نیروهای امنیتی، حدود یکصد و پنجاه نفر مجروح شدند. بعضی از مجروحان نیز از نیروهای امنیتی هستند.، فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 407

به "شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی عراق؛ 260 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار جان باختگان اعتراضات خیابانی عراق؛ 260 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید