ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی سرعین در دستور کار نهاده شد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، ظهر دوشنبه ستاد پیگیری مناسب سازی اماکن عمومی و فضاهای شهری با دست پر نظرات اعضای خود را جمع بندی کرد.

ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی سرعین در دستور کار نهاده شد

در پی طرح مسائل مناسب سازی آبگرم های معدنی از سوی خبرنگاران در گزارشی تحت عنوان ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی/حسرت معلولان برای یک استخراعضای این ستاد این بار با طرح مسائل به ضرورت اجرای برنامه های منسجم جهت بهسازی و مناسب سازی آبگرم های معدنی تأکید کردند.

در این جلسه معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل بابیان اینکه اصول مناسب سازی در مجتمع های اقامتی و آبگرم های معدنی جدید الساخت موردتوجه قرار می گیرد، تأکید کرد: نظارت بر مناسب سازی آبگرم های معدنی بخش خصوصی به عهده ما و مابقی بر عهده آب منطقه ای استان است.

قادر تقی زاده توضیح داد: از ساخت وسازهای گردشگری درخواست شده نسبت به رعایت اصول مناسب سازی اقدام نمایند و در حال حاضر سه آبگرم ایرانیان، سبلان و قهوه سویی مناسب سازی شده است.

این اظهارات که با انتقاد یکی از اعضای جلسه همراه شد، با طرح این موضوع که قهوه سویی نه تنها مناسب سازی نشده بلکه عملاً حتی آسانسور و رمپ آن مشکل دارد ضرورت مناسب سازی را خواهان شد.

در ادامه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز بابیان اینکه باید امر مناسب سازی در آبگرم های معدنی به جد موردتوجه قرار گیرد، اضافه نمود: میراث فرهنگی باید در سایت خود آبگرم های مناسب سازی شده را جهت استفاده معلولان معرفی کند.

علی آذرنژاد بابیان اینکه مراجعه در شهر سرعین زیاد است و به ویژه جانبازان و معلولان احتیاج دارند که از آبگرم های معدنی استفاده نمایند، تأکید کرد: ستاد باید نسبت به مناسب سازی آبگرم ها اقدام نموده و گزارش های این موضوع به صورت جدی اعلام و آنالیز گردد.

وی خواهان آنالیز شرایط مناسب سازی در آب درمانی ها، مراکز هسته ای شهر سرعین و هتل ها شد و در شرایطی که نه فرماندار سرعین و نه شهردار سرعین در جلسه حضور داشتند خواهان معین کردن نماینده ثابت به جلسات ستاد پیگیری مناسب سازی شد.

وی از تک تک اعضای حاضر خواست تا خود را معرفی نمایند و بابیان اینکه نباید مصوبات این جلسه پشت گوش انداخته گردد، تأکید کرد: دستگاه ها باید مدیر یا معاون یا کارشناس ثابت معرفی نمایند و از جلسات بعد این موضوع اغماض نخواهد شد.

درعین حال که معاون فرماندار سرعین نیز درخواست مناسب سازی را منوط به مصوب شدن آن در جلسه مطرح نمود، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: احتیاج است احتیاج آب های گرم معدنی معین شده و نسبت به مناسب سازی اقدام گردد.

لازم به ذکر است چندی پیش رئیس هیئت مدیره سرمایه گذاران آب های گرم معدنی استان اردبیل نیز در مصاحبه با خبرنگاران در خبر طرح مناسب سازی آبگرم های سرعین اجرا می گردد، طرح مناسب سازی آب های گرم معدنی را مطرح نمود.

خبرنگاران به دلیل ضرورت اجرای این طرح آماده انعکاس نتایج عملکرد و تصمیمات هر دو حوزه و نظرات کارشناسان در این خصوص است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 665

به "ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی سرعین در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی سرعین در دستور کار نهاده شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مناسب سازی آبگرم های معدنی سرعین در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید