عملیات مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی ادامه می یابد

به گزارش افق بسطام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با تأمین اعتباری بالغ 2 میلیارد ریال عملیات مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی در بخش حیاط ضلع شمال غربی ادامه خواهد داشت.

عملیات مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی ادامه می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: این عملیات شامل بازسازی بخش های تخریب شده حیاط شمال غربی، مرمت جداره های پیرامون حیاط ، مرمت طاق نماها، درب ها و پنجره ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به مرمت بنای مورد نظر اختصاص یافته بود که شامل بامسازی، مرمت جداره های داخلی و خارجی مرمت دربهای ورودی و کف سازی بخش های واقع در ضلع شمال غربی بنا است.

خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی متعلق به دوره قاجار است و شامل مجموعه معماری بزرگ و منحصر به فردی است که از یک حیاط اصلی و بناهای واقع در اضلاع شمالی، غربی و شرقی تشکیل شده است. همچنین هر بخش از این مجموعه دارای یک حیاط اختصاصی است که مجموعا 5 حیاط را شامل می گردد.

این مجموعه عظیم معماری حدود 5 هزار متر مربع مساحت دارد و در خیابان محسنی اراک واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 154

به "عملیات مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن عراقی ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید