فخری: عابدینی کمر تیم روسیه را شکست تا مدال بگیرد

به گزارش افق بسطام، پیمان فخری در گفت وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه مدال برنز مجتبی عابدینی که در مسابقات قهرمانی دنیا به دست آمد، توانست یکی از آرزوهای دوران مربیگری وی را برآورده کند، گفت: از شروع کارم در شمشیربازی، یکی از آرزوهایم کسب مدال دنیای بود که بالاخره به آن رسیدم؛ با کسب این مدال توانستیم نام ایران را در تاریخ دنیای شمشیربازی به ثبت برسانیم.

فخری: عابدینی کمر تیم روسیه را شکست تا مدال بگیرد

وی با تأکید بر ارزشمند بودن مدال دنیای مجتبی عابدینی گفت: تاکنون چندین بار در رقابت های مختلف دنیای حاضر بودیم و تا نزدیکی مدال هم پیش رفتیم اما هر بار به دلیلی، مدال از دستمان می پرید. مجتبی روز گذشته دست به کار بزرگی زد و توانست با از پیش رو برداشتن قهرمانان دنیا و المپیک، صاحب مدال شود.

این مربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با اشاره به اینکه در جریان مسابقات اسلحه سابر انفرادی قهرمانی دنیا، ماکس هارتونگ آلمانی مغلوب مجتبی عابدینی شد، گفت: این بازیکن نفر سوم دنیا است که در چهار، پنج مسابقه اخیر، همیشه در جمع 4 بازیکن برتر نهاده شد. در همین رقابت ها عابدینی، ابراهیموف روسی هم شکست داد که از اعتبار بالایی برخوردار است. این بازیکن روسی، مربی 25 هزار یورویی دارد و با امکانات بسیار و خَدم و حَشم، راهی مسابقات دنیای شده بود با این حال با نتیجه 15 بر 9 مقابل عابدینی باخت.

فخری با تأکید بر اینکه با این نتیجه و درواقع با کار بزرگ عابدینی، کمر تیم ملی روسیه در مسابقات دنیای شکست، ادامه داد: 157 شمشیرباز از کشورهای مختلف در مسابقات شرکت داشتند و در این میان، مجتبی توانست ارزشمندترین مدال تاریخ شمشیربازی ایران را از آنِ خود کند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با یادآوری اینکه پیش از این صحبت هایی مبنی بر خاتمه دوران ورزش قهرمانی مجتبی عابدینی توسط بعضی رسانه ها مطرح شده بود، توضیح داد: در پاسخ به همه سؤالات و انتقادهایی که در این زمینه مطرح بود، فقط می گفتم مجتبی باز هم به اوج بازمی شود چون می دانستم چطور باید این بازیکن را ساخت و به دوران اوج آمادگی بازگرداند. مجتبی با مدال خود، پاسخ همه آنها را داد. او بازیکن بزرگی است که حق بزرگتر از این هم دارد. مطمئناً در آینده نزدیک اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 121

به "فخری: عابدینی کمر تیم روسیه را شکست تا مدال بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فخری: عابدینی کمر تیم روسیه را شکست تا مدال بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید