قابلیت جدید Nearby Sharing به اندروید رسید

به گزارش افق بسطام، اپل همواره یکی از آسان ترین روش ها را برای ارسال و دریافت فایل های عظیم در اپلیکیشنی به نام AirDrop داشته است. اندروید هم قبلاً از برنامه ای به نام Android Beam که بر پایه اتصال NFC بود، استفاده می کرد اما در اندروید 10، این برنامه به صورت کلی حذف شد. این برنامه با NFC به دستگاه مورد نظر متصل می شد، اما برای انتقال داده ها از بلوتوث استفاده می کرد و سرعت انتقال به شدت پایین بود.

قابلیت جدید Nearby Sharing به اندروید رسید

طبق خبرهای وب سایت Android Police، قابلیت انتقال فایل جدید گوگل با نام Nearby Sharing به مرحله آزمایشی بتا رسیده و افرادی که در برنامه Google Play Services جز تست نماینده های بتا هستند، می توانند از این قابلیت استفاده نمایند. این افراد در منوی Android share به گزینه جدیدی به نام Nearby Share دسترسی پیدا می نمایند.

با انتخاب این گزینه، دستگاه های نزدیک به شما معین شده و شما نیز می توانید قابلیت شناسایی شدن را برای مخاطبین خود را فعال یا غیبرطرفال کنید. همچنین می توانید به صورت کلی قابلیت Nearby Share را غیبرطرفال کنید.

با فعال کردن قابلیت Nearby Share، اگر دستگاهی در نزدیکی گوشی شما قصد ارسال فایلی را داشته باشد، حتی اگر دستگاه شما برای فرستنده قابل شناسایی هم نباشد، شما متوجه فرستنده می شوید و می توانید برای دریافت فایل قابلیت شناسایی اسمارت فون خود را فعال کنید.

گوگل نیز در بیانیه ای عنوان نمود در آینده اطلاعات بیشتری راجع به قابلیت Nearby Share منتشر خواهد نمود. گوگل میخواهد قابلیت Nearby Sharing را با پشتیبانی از اندروید 6 (مارشملو) و نسخه های بالاتر از آن معرفی کند.

کمتر از یک سال پیش معین شد گوگل در حال کار بر روی یک جایگزین برای Android Beam به نام Nearby Sharing است و حتی XDA-developers یک نسخه دمو از آن را به اشتراک گذاشتند.

این برنامه بسیار شبیه اپلیکیشن AirDrop اپل عمل می نماید، به این صورت که هر دو دستگاه گیرنده و فرستنده باید بلوتوث و Wi-Fi خود را فعال نموده، سپس دو دستگاه برای ایجاد اتصال از بلوتوث استفاده می نمایند و پس از آن Wi-Fi وظیفه ارسال و دریافت فایل ها را بر عهده می گیرد. پس در این حالت دریافت و ارسال اطلاعات بسیار سریع تر صورت می گیرد و این گزینه در منوی Share اندروید وجود دارد که دسترسی به آن را نیز ساده تر می نماید.

البته قبل از این هم سامسونگ از S-Share برای انتقال فایل ها استفاده می کرد. S-Share با استفاده از NFC اتصال را برقرار و سپس با Wi-Fi انتقال اطلاعات صورت می گرفت، اما این قابلیت فقط برای دستگاه های سامسونگی در دسترس بود. همچنین هواوی هم از برنامه Huawei Share استفاده می نماید که عملکردی شبیه به ایردراپ اپل دارد، اما این اپلیکیشن نیز فقط در گوشی های هواوی کاربرد دارد.

علیرغم اینکه بیشتر اسمارت فون های اندرویدی قابلیت مشابهی برای انتقال اطلاعات با Wi-Fi داشته اند، کمبود چنین قابلیتی برای پلتفرمی به بزرگی اندروید کاملاً حس می شد و حالا گوگل در پی برطرف این نقص از سیستم عامل خود برآمده است.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 909

به "قابلیت جدید Nearby Sharing به اندروید رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت جدید Nearby Sharing به اندروید رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید