قله فراوری داروهای پیچیده زیستی را فتح کردیم

به گزارش افق بسطام، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ایران به قله فراوری داروهای پیچیده زیستی رسید.

قله فراوری داروهای پیچیده زیستی را فتح کردیم

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قله ای که تا به امروز تنها پرچم چند کشور محدود توسعه یافته را در خود جای داده بود. بنا به گفته قانعی ایران توانست در شرایط سخت تحریم ها در کنار کشورهای پیشرفته دارویی جهان قرار گیرد.

فراوری بعضی داروهای زیستی با فناوری پیچیده ای همراه است و کشورهای زیادی هستند که توان دستیابی به این فناوری های پیچیده را ندارند. اما ایران با کوشش متخصصان خود توانست این راه سخت را به خوبی طی کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضی داروهای زیستی، فناوری پیچیده ای دارند و تنها چند کشور این داروها را فراوری می کردند اما ایران نیز به جرگه فراوریکنندگان این نوع داروها پیوسته است، گفت: ایران نه تنها به فناوری فراوری این داروها دست پیدا کرد بلکه داروهایی فراوری نموده ایم که هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خارجی ندارد.

به گفته وی، مصداق اگر علم در ثریا باشد مردمانی از ایران به آن دست می یابند، همین جا تعیین می گردد، جوانان ما بدون داشتن امکانات خاص و پیچیده و در شرایط تحریم توانستند به این افتخارات نائل شوند.

قانعی ادامه داد: باید به توانایی و دانش این جوانان احترام بگذاریم و برای گذر از این شرایط سخت مالی به آن ها اطمینان کنیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 672

به "قله فراوری داروهای پیچیده زیستی را فتح کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قله فراوری داروهای پیچیده زیستی را فتح کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید