برگزاری سمینار صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

به گزارش افق بسطام، سمینار صنایع دستی ایران، با هدف معرفی ظرفیت های صنایع دستی ایرانی، جاذبه های گردشگری و مواریث فرهنگی ایران، روز سه شنبه 14 آذر (5 دسامبر) در میلان ایتالیا برگزار گردید.

برگزاری سمینار صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در مراسم سمینار صنایع دستی ایران، که سفیر سابق ایتالیا در ایران، معاون صنایع دستی کشورمان و جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی و بازدید کنندگان کشورهای مختلف نیز حضور داشتند، ظرفیت های صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران و گوشه هایی از جاذبه های گردشگری و مواریث فرهنگی تاریخی ایران که به عنوان مهمان ویژه به این نمایشگاه دعوت شده است، برای حاضران در این جلسه معرفی گردید.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سخنانی به تشریح ظرفیت های این هنر صنعت در ایران پرداخت و سفیر سابق ایتالیا در ایران و رئیس نمایشگاه نیز در سخنرانی های خود بر تقویت همکاری ها با ایران تأکید کردند و طرح خانه ایرانی که در این نمایشگاه عرضه شده است تشریح شد.

در پیغام علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در این مراسم قرائت شده، آمده است:

توسعه تجارت همیشه از عوامل مؤثر در رشد مالی کشورها محسوب می گردد که می تواند علاوه بر رشد مالی و مزیت صادراتی، زمینه های افزایش توان رقابت پذیری کشورها را در عرصه های بین المللی رقم زند.

توجه به این اصل اساسی، فرصتی را نیز برای توسعه و ترویج محصولات صادراتی در ورود به سطح بازارهای دنیای و دستیابی به فناوری با رویکرد توسعه تجاری سازی فراهم می آورد.

جمهوری اسلامی ایران همیشه بر این باور بوده است که ارتباطات و همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور علاوه بر تحقق اهداف مالی و موفقیت در کسب و کار، زمینه های مؤثر و حیاتی را در جهت ارتقای سطح بینش، افزایش بهره وری فرهنگی، حفظ اصالت فرهنگ ها و تحکیم ارتباطات سازنده و مطلوب دوجانبه ایجاد می کند.

کشور ایران با دارا بودن تاریخ چند هزار ساله و تنوع فراوری بیش از 250 رشته صنایع دستی و اشتغال بیش از 358 هزار نفر در زمینه فراوری و تجارت صنایع دستی ایرانی، به عنوان یکی از حافظان و پرچم داران فرهنگ و هنر در دنیا محسوب می گردد که حضور صنعتگران، هنرمندان و فعالان صنایع دستی خود را در این رویداد بزرگ بین المللی و تعامل با فعالان محترم ایتالیایی و سایر کشورها ارج می نهد.

امروزه گسترش جوامع محلی با موضوع صنایع کوچک و سبز که بهترین نمونه آن صنایع دستی است و همچنین توجه به سرمایه فرهنگ و سنت، جایگاهی بسیار مهم در توسعه پایدار یافته و می تواند به عنوان جایگزینی مهم، نقشی به سزا در عرصه بین المللی ایفا کند.

بدیهی است تعاملات فرهنگی و هنری در قالب چنین نمایشگاه هایی می تواند تاثیری سازنده در تقویت روابط و تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا داشته باشد.

در انتها ارائه پیشنهادات همکاری دو جانبه در زمینه توسعه اقتصاد صنایع دستی به توضیح ذیل اعلام می گردد:

  • برگزاری جشنواره بین المللی و سمپوزیوم های علمی مشترک در مورد معرفی نحوه های فراوری و آموزش صنایع دستی فی مابین دو کشور
  • تبادل اطلاعات در زمینه آنالیز فرصت های سرمایه گذاری مشترک برای مثال در مورد ایجاد expo، گالری های تخصصی، حراجی و ایجاد مراکز تجاری صنایع دستی
  • اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه فراوری و صادرات صنایع دستی به منظور بازاریابی و بازارشناسی و بازدید از کارگاه های فراوریی صنایع دستی دو کشور
  • ایجاد تعرفه های ترجیحی برای کالاهای صادراتی صنایع دستی جهت انجام مبادلات بازرگانی میان دو کشور
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی دو جانبه در رشته های مختلف چرم، شیشه وسفال و سرامیک
  • تبادل توسعه فناوری اطلاعات در زمینه ایجاد سایت های فروش الکترونیک صنایع دستی کشور
منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 410

به "برگزاری سمینار صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سمینار صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید