مکان های دیدنی شهر صدرا Sadra

به گزارش افق بسطام، صدرا یکی از شهرهای جدید ایران و چهارمین شهر بزرگ استان فارس است که در شمال غربی شیراز قرار گرفته است. شهر مادر صدرا، شیراز می باشد که فاصله ازمرکز شهر مادر 15 کیلومتر و به علت محدود شدن بین دو رشته کوه دارای یک نسیم دائمی از طرف شمال غرب (گویم) به طرف جنوب شرق (باجگاه) بوده و باعث می گردد آلودگی هوا به ‘حداقل برسد.در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های صدرا بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی شهر صدرا Sadra

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مجموعه گردشگری سرزمین سبز

این مجموعه که در شهر جدید صدرا واقع شده است شامل چندین سالن و رستوران می باشد. همچنین دارای سالن کنفرانس بسیار خوب، سالن مراسم عقد و عروسی فوق لاکچری نیز می باشد. این مکان در حدود 20 کیلومتر خارج از شیراز می باشد.

فاز یک

این فاز در واقع اولین بخش این شهر می باشد که از سال1371آغاز به ساخت وسازشده وعمده جمعیت کنونی این شهر در این فاز ساکن می باشند. همچنین این فاز دربیشتر قسمت هایش دارای عراضی اوقافی میباشد و به دلیل عبور ریل قطار در مجاورت بلوار حافظ و شهرسازی پرتراکم و ارتفاع وفاصله زیاد در محله کوهسار و همچنین تراکم جمعیتی بسار بالا در بلوار فردوسی تمایل بسیار زیادی وجود دارد که شهروندان در منطقه زمین های مسکن وزارت دفاع ساکن شوند.

منطقه وزارت دفاع در فاز1

این منطقه در محدوده خیابان پاسارگاد 2 و مولانا 2 میباشد به دلیل ملکی بودن عراضی و معماری اروپائی (تراکم جمعیت بسیار کم فضای سبز بسیارزیاد)و فاصله بسیار زیادی که از محل عبور ریل قطار وهمچنین مجاورت با پارک مرکزی صدرا وساخته شدن این محله به موازات طولی باغشهر صدرا ونزدیکی به بیمارستان پیوند اعضا از مرغوبیت ملکی بسیار بالائی برخوردار بوده و گاها از سایر استان های کشور مانند تهران اصفهان تبریز مشهد وکشور های حاشیه خلیج این منطقه راجهت سکونت ا انتخاب می کنند.

سایر مناطق فاز1

از سایر پروژه های موجود در فاز یک می توان به پروژه مسکن مهر .آسمان صدرا و همچنین بوستان های بسیار زیادی دراین فاز می باشد که می توان به پارک نجوم که دارای یک رصد خانه می باشد اشاره کرد. بیشتر مجتمع های تجاری شهر صدرا در این فاز می باشد که می توان به مرکز تجاری زندیه .مرواریدو…اشاره کرد.

فاز 2

طراحی این فاز در زمینی به مساحت 1200 هکتار از سال 1370 آغاز و قطعات آن در دوبخش ویلایی و آپارتمانی از سال 1371 توسط تعاونی مسکن مخابرات .علوم پزشکی .دانشگاه .زمزم .نیروانتظامی.ارتش . زمین شهری و… به متقاضیان واگذار شد. فاز 2 فاصله نسبتا زیادی با فاز1 دارد.وخط انتقال گاز ازآن عبور میکند .

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 645

به "مکان های دیدنی شهر صدرا Sadra" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی شهر صدرا Sadra"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید