همکاری اصناف در مرمت بازار تاریخی ارومیه

به گزارش افق بسطام، اصناف ارومیه در مرمت بازار تاریخی این شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی همکاری می نماید.

همکاری اصناف در مرمت بازار تاریخی ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در بازدید جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان از بازار تاریخی ارومیه؛ اصناف بازار برای مرمت این اثر تاریخی اعلام آمادگی کردند.

براساس این گزارش جلیل جباری با حضور در راسته های مختلف بازار تاریخی ارومیه از وضعیت بنای بازار بازدید نموده و برلزوم مرمت بخشهایی که احتیاج به مرمت اضطراری دارند تاکید نمود.

او هم چنین به دعوت رئیس اتحادیه زرگران ارومیه از محل دفتر این اتحادیه که در درون سرای شجاع الدوله قرار گرفته و بتازگی توسط اعضای اتحادیه و با نظارت این اداره کل مرمت شده بازدید کرد.

جباری هم چنین در دیدار صمیمانه ای که با تعدادی از اعضای اتحادیه های مختلف بازار ارومیه داشت با اعلام اینکه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی آماده همکاری است گفت: ما آماده ایم با مشارکت و کسبه بازار نسبت به مرمت بخشهایی که در سطح بازار دچار صدماتی شده اند اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد: تا دوهفته آینده خبرهای خوبی در خصوص مرمت طبقات فوقانی و بخشهای مختلفی از راسته های بازار به گوش خواهد رسید و امیدواریم کسبه بازار همانند پروژه های مرمتی سابق تعامل و همکاری های خود را ادامه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از راسته های آقا رضی ، چاقو سازان ، آجیل فروشان ، عطاران ، اجلال ، پنیر فروشان و زرگران بازدید کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 225

به "همکاری اصناف در مرمت بازار تاریخی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اصناف در مرمت بازار تاریخی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید