پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از دیدنی های استان کرمان به شمار می رود

به گزارش افق بسطام، سیری در ایران/ براساس اخبار منتشر شده، پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از دیدنی های استان کرمان به شمار می رود.

پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از دیدنی های استان کرمان به شمار می رود

پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از زیستگاه های خرس سیاه بلوچی است. در سال 1387 تصاویری از وجود خرس سیاه در منطقه دهبکری منتشر شد و امیدها را در این منطقه نسبت به احیا کردن نسل این گونه منحصر بفرد زنده کرد. این در حالی بود که قبلا تصور کارشناسان حاکی از انقراض این گونه خاص در این منطقه بود و با توجه به اینکه مستنداتی دال بر وجود این حیوان در منطقه وجود نداشت، نظریه انقراض آنها قوت گرفت. اما با توجه به عکسها و فیلم هایی که از این منطقه گرفته شد، نام این خرسها از رده منقرض شده به در حال انقراض ارتقا یافت.

طی بررسی های بعدی آمار اینگونه منحصر بفرد بین 16 تا 20 قلاده اعلام شد. این منطقه در سال 1389 به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت و به دلیل اینکه خرس ها در منطقه ای به نام زریاب از توابع دهستان دهبکری شهرستان بم یافت شده بودند، نام پناهگاه را زریاب نامیدند. این منطقه در N2856 تا N2915 عرض شمالی و E5749 تا E5754 طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. این منطقه در 145 و 150 کیلومتری (جیرفت و بم) جنوب شرق مرکز استان و در 35 کیلومتری شمال شهرستان جیرفت و همچنین 50 کیلومتری غرب شهرستان بم واقع شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1936

به "پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از دیدنی های استان کرمان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه حیات وحش زریاب یکی از دیدنی های استان کرمان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید