چرا اتوبوس ها در ژاپن در جعبه های کرایه از مو های انسان استفاده می نمایند؟

به گزارش افق بسطام، بعضی از شرکت های اتوبوسرانی ژاپنی در گذشته مواد مختلفی از جمله پلاستیک و مو های حیوانات را آزمایش کردند، اما پس از استفاده از موی انسان موفقیت بیشتری کسب کردند. پیش تر از مو های چینی ها در اتوبوس های ژاپنی استفاده می شد، اما به نظر می رسد که شرکت های اتوبوسرانی مو های مردم هند را ترجیح می دهند، زیرا موی مردمان آن کشور استحکام و خواص الکترواستاتیک مناسبی برای کار دارند.

چرا اتوبوس ها در ژاپن در جعبه های کرایه از مو های انسان استفاده می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، کارکرد مو ها در اتوبوس های ژاپنی چگونه است؟ مسافران می توانند بلیت و سکه را در جعبه کرایه اتوبوس های ژاپنی قرار دهند. مو هایی که شبیه برس های کوچک جمع شده اند اساسا به عنوان فیلتر در جعبه ها عمل می نمایند تا بلیت ها را از سکه ها جدا نمایند. مو بلیت ها را می گیرد، اما به علت وزن سکه ها به ان اجازه عبور می دهد و کل فرایند تنها چند ثانیه به طول خواهد انجامید.

در اکتبر 2021 میلادی گیفو شیمبون یک روزنامه محلی صبحگاهی در استان گیفو در ژاپن ویدئویی را در یوتیوب آپلود کرد که نحوه عملکرد اتوبوس های ژاپنی را نشان می دهد. در توضیحات ویدیوی به اشتراک گذاشته شده آمده است که بعضی از جعبه های کرایه اتوبوس های برجسته از مو های هندی استفاده می نمایند.

بسیاری از هندی ها در مراقبه ای شرکت می نمایند که در آن مراقبه نمایندگان برای نشان دادن ارادت خود به خدایان سرشان را می تراشند. در هند بعضی از معابد هدایا را می گیرند و برای استفاده در آینده به شرکت ها می فروشند. هند یکی از بزرگترین صادرنمایندگان موی خام انسان در دنیا است. داده ها حاکی از آن است که هند 14.3 میلیون دلار مو ظرف مدت 20 سال صادر نموده است. هنگ کنگ در همان بازه زمانی 44.4 میلیون دلار مو صادر نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2102

به "چرا اتوبوس ها در ژاپن در جعبه های کرایه از مو های انسان استفاده می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اتوبوس ها در ژاپن در جعبه های کرایه از مو های انسان استفاده می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید