کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتری

به گزارش افق بسطام، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم پلیس فتا ایلام در مورد کلاهبرداری از مغازه داران و فروشندگان کالا و خدمات در استان ایلام هشدار داد.

کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتری

به گزارش خبرنگار از ؛ سرگرد علی رضا یعقوبی در این خصوص گفت: در یک روش جدید از کلاهبرداری، افراد کلاهبردار به مغازه ها مراجعه و تعداد محدودی کالا خریداری و هزینه را پرداخت می نمایند. سپس این کلاهبرداران پس از برقراری رابطه دوستی با صاحب مغازه و جلب اعتماد به آن ها اعلام می نمایند که احتیاج به وجه نقد دارند و از صاحبه مغازه می خواهند مبالغی را از دستگاه کارتخوان مغازه از حساب کلاهبردار کسر و به جای آن وجه نقد تحویل دهد. مغازه داران نیز به فرد کلاهبردار اعتماد کرده و خواسته وی را اجابت می نماید.

او اضافه کرد: آنالیز بعضی پرونده های واصله نشان می دهد که افرادی که قبلا از حساب شهروندان کلاهبرداری کرده اند، در واقع با این روش پول را به حساب صاحبان مغازه واریز کرده وبه جای آن وجه نقد دریافت کرده اند و این اقدام باعث می گردد تا پلیس صاحب مغازه را به عنوان آخرین نفر مصرف نماینده وجه شناسایی و به عنوان متهم تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این کارشناسی انتظامی به شهروندان و مغازه داران توصیه کرد: چنانچه افرادی به عنوان مشتری به مغازه آن ها مراجعه و تقاضای وجه نقد نمودند، موضوع را با حساسیت دنبال نمایند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 638

به "کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری از مغازه داران در پوشش مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید