کمینِجاده مرگ برای تازه ترین قربانی، نگذارید اتفاق تلخ تکرار گردد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، جاده شمشک به دیزین که از آن به عنوان جاده مرگ نام برده می گردد تا به امروز قربانیان زیادی داشته است. اواسط دی ماه سال گذشته بود که یکی از کارکنان عملیات برفروبی و پاکسازی این جاده جان خود را از دست داد و هیچ گاه هم در پاسخ به پرسش های متعدد رسانه ها، معین نشد مقصر اصلی این حادثه کیست.

کمینِجاده مرگ برای تازه ترین قربانی، نگذارید اتفاق تلخ تکرار گردد

خطری که کسی مسئولیتش را نمی پذیرد

بهمن در این جاده بزرگترین تهدید برای به خطر انداختن جان مردمی است که خواه برای رسیدن به پیست اسکی دیزین و خواه برای برفروبی و پاکسازی در آن حضور دارند. نکته قابل تأمل در مورد این جاده این است که تقریباً همه نهادهای دخیل در آن پیش از شروع فصل اسکی با نامه ای کتبی خبر از عدم استاندارد و ناایمن بودن آن می دهند تا در صورت بروز حادثه احتمالی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمایند. اما آیا هیچ نهاد ناظر و بازدارنده ای برای عدم بازگشایی این جاده در شرایط خطرناک به ویژه پس از بارش های سنگین وجود ندارد؟

پای فدراسیون اسکی هم در میان است

سال جاری در اتفاقی مناسب و لازم، پیست اسکی دیزین به فدراسیون این رشته واگذار شد. طبیعی است که فدراسیون اسکی به عنوان متولی این رشته احتیاج به داشتن حداقل یک پیست اسکی به ویژه برای برگزاری بدون دردسر و بی منت تمرینات و اردوهای تیم های ملی خود و البته مکانی برای درآمدزایی دارد اما فراموش نکنیم پیش از آن باید جان و سلامت اسکی بازان علاقه مند به اسکی در این پیست تأمین گردد.

در حالی که پروژه واگذاری پیست اسکی دیزین به فدراسیون تا همین اوایل فصل اسکی جدید ادامه داشت بعضی از کارمندان این پیست در اظهاراتی عجیب نسبت به ایمن سازی و استاندارد سازی کامل دیزین صحبت می نمایند. اظهاراتی که ضروری است با سند و مدرک صحت آن معین گردد نه با ادعا!

تغییری صورت نگرفته است!

جاده شمشک به دیزین همان جاده سال گذشته است، با همان خطرات، همان ریسک ها و البته متأسفانه با همان رویه سال گذشته نسبت به بازگشایی آن اقدام شده است. این در حالی است که انتظار می رود سال جاری با توجه به اینکه فدراسیون پیست اسکی دیزین را بر عهده گرفته است تغییر رویه ای در بازگشایی این جاده خطرآفرین اتخاذ گردد.

سال های قبل این طور استنباط می شد که بهره بردار خصوصی به دنبال منافع و درآمد خود تحت هر شرایطی نسبت به بازگشایی جاده اقدام می نماید اما سال جاری با روی کار آمدن فدراسیون اسکی جامعه ورزش و علاقه مندان به این رشته انتظار دارند که حفظ جان مردم به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به بازگشایی این جاده به ویژه در روزهای با ریسک بالاتر خطرآفرینی داشته باشد.

این بار اگر اتفاقی بیفتد مستقیماً پای فدراسیون اسکی هم در میان است و شاید همین موضوع دقیقاً دغدغه این روزهای سید عبدی افتخاری رئیس باتجربه فدراسیون اسکی باشد. موضوعی که اگر همچون سال گذشته به آن بی اعتنایی گردد ممکن است یک اتفاق تلخ دیگر را رقم بزند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 576

به "کمینِجاده مرگ برای تازه ترین قربانی، نگذارید اتفاق تلخ تکرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمینِجاده مرگ برای تازه ترین قربانی، نگذارید اتفاق تلخ تکرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید