یک طلا برای آبروداری تکواندو ایران، افزایش نگرانی ها برای آینده

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات به مدت دو روز با حضور 64 تکواندوکار برتر دنیا در چهار وزن المپیکی به میزبانی آذربایجان در استادیوم سرحدچی شهر باکو برگزار گردید.

یک طلا برای آبروداری تکواندو ایران، افزایش نگرانی ها برای آینده

در خاتمه این دوره از رقابتها در مجموع زنان و مردان 32 مدال رنگارنگ توزیع شد که تنها 13 کشور پیروز به کسب مدال شدند. انگلستان با سه طلای بخش بانوان رتبه نخست جدول توزیع مدالها را کسب کرد. کره جنوبی با دو طلا، دو نقره و یک نقره در دو بخش مردان و زنان خانه دوم جدول را به خود اختصاص داد و سه تیم ایران، مکزیک و آذربایجان هم با یک طلا سوم هستند.

مصر با دو نقره، روسیه با یک نقره و چهار برنز، بلژیک، چین و تایوان هر کدام با یک نقره، آمریکا، سوئد و اسپانیا هم هر کدام با یک برنز عناوین بعدی جدول مدالها را به خود اخصاص دادند.

اما تیم ملی کشورمان با 5 تکواندکار در این رقابتها به دیدار رقبای خود رفت. مسعود حجی زواره، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، آرمین هادی پور و سجاد مردانی ترکیب تیم کشورمان در این مسابقات را تشکیل می دادند که غیر از مردانی که با وجود آسیب دیدگی پیروز به کسب مدال طلا شد و به نوعی برای تکواندو ایران آبروداری کرد، سایر اعضای تیم ملی توفیقی نداشته و به نوعی دور از انتظار ظاهر شدند.

از سال 2013 که جهت کسب سهمیه المپیک با راه اندازی رقابتهای جایزه بزرگ تغییر کرد، شاید این دوره یکی از ضعیف ترین نمایش تکواندوکاران ایرانی روی شیهاپ چانگ گرندپری ها بود.

تیم ایران تاکنون 10 بار در مسابقات جایزه بزرگ طی سه سال گذشته شرکت نموده که حاصل آن 8 مدال طلا، 5 نقره و 17 برنز بوده که هفت مدال طلا را تنها سه تکواندوکار کسب نموده اند. مهدی خدابخش و فرزان عاشورزاده هر کدام سه مدال و سجاد مردانی هم دو طلا کسب به خود اختصاص داده اند. البته مردانی دو مدال طلای خود در رقابتهای نهایی گرندپری کسب نموده و از این لحاظ رکورددار است.

نتایج ضعیف مردان تکواندو ایران همچنان ادامه دارد. شکست در ریو، نتایج ضعیف نوجوانان در رقابتهای جهانی کانادا و نمایش ضعیف تر در باکو، این نگرانی را برای تکواندو ایران و جامعه ورزش در پی دارد که آیا در مسابقات جهانی 2017 میجو هم باید شاهد چنین نتایجی بود!

هرچند شنیده می گردد بعد از مسابقات جام جهانی فدراسیون سناریویی جدید برای تیم ملی اجرا خواهد نمود و بیژن مقانلو به سرنوشت فریبرز عسگری بعد از لندن 2012 دچار خواهد شد، ولی به نظر می رسد فدراسیون تکواندو برنامه مشخصی برای برون رفت از این شرایط در دست ندارد.

به هر حال تکواندو ایران نمایش قابل قبولی در باکو نداشت. امیدواریم تیم ملی در جام جهانی که از فردا شروع می گردد لااقل از عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود دفاع نموده و بتواند آبروی تکواندو سطح بالای ایران حفظ کند.

نتایج کامل اوزان مختلف در بخش مردان:

* وزن 58- کیلوگرم: 1- کالوس ناوارو(مکزیک)2-تائه هون کیم(کره جنوبی) 3- تروتسا(اسپانیا)

* وزن 68- کیلوگرم: 1- دائه هون لی(کره جنوبی) 2-جواد آچاپ(بلژیک) 3-کنستانتین مینن(روسیه)

* وزن 80- کیلوگرم: 1- میلاد بیگی(آذربایجان) 2-عیسی سیف(مصر) 3-آلرت گان(روسیه)

* وزن 80+ کیلوگرم: 1-سجاد مردانی(ایران) 2- ولادیسلاور لارین(روسیه) 3-رومن کانتسوف(روسیه)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 352

به "یک طلا برای آبروداری تکواندو ایران، افزایش نگرانی ها برای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک طلا برای آبروداری تکواندو ایران، افزایش نگرانی ها برای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید