10 مورد از زیباترین تزئینات معماری جهان

به گزارش افق بسطام، 10. اکسلبرگ (Axelborg)، کپنهاگ، دانمارک

اداره های مختلفی از جمله شورای غذا و معماری دانمارک در ساختمان اکسلبرگ قرار دارند. این بنا که در سال 1920 ساخته شده است، از بیرون خیلی جذاب به نظر نمی رسد، اما به واقع دارای راه پله های شگفت انگیز و سالنی بسیار دلربا است. اکسلبرگ از لحاظ تاریخی ساختمانی قابل توجه به شمار می رود و البته زیبایی نمای داخلی آن، هر چشمی را به خود خیره می نماید.

10 مورد از زیباترین تزئینات معماری جهان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

9. کویین هاوس (Queens House)، لندن، انگلستان

ساختمان کویین هاوس بین سال های 1616 و 1619 در گرینویچ ساخته شده است. پله ها، عنصر مهمی در تکامل رنسانس بریتانیایی هستند. بعد از سفری که شاه جیمز اول، پادشاه انگلستان به کشور ایتالیا داشت، دستور ساخت این بنا را برای همسرش صادر کرد. کل این کاخ، به عنوان نقطه عطف فرهنگی در بریتانیا نشانه گذاری شده است. زیبایی خاص این مجموعه، پله های لاله ای دورانی شکل آن هستند. بازدید از موزه و این کاخ زیبا دلیل خوبی برای سفر به منطقه گرینویچ است. همچنین، امکان دارد در این مدت، با مراسم ازدواج و رویدادهای دیگری در محیط کاخ روبرو شوید.

8. امبارکادرو سنتر (Embarcadero Center)، سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

امبارکادرو سنتر، مجموعه 5 آسمانخراش در منطقه اقتصادی سان فرانسیسکو است. اگرچه این مجموعه از بیرون بسیار مدرن به نظر می رسد (مانند آسمانخراش شیشه ای)، اما دارای طراحی داخلی زیبایی است. به علاوه، تعداد زیادی راه پله مدور پر زرق و برق در این مجموعه وجود دارد. فواره ها و مجسمه های خیالی از این مرکز یک جاذبه توریستی ساخته اند. همچنین تزئینات و ستون های موزائیکی ، احساس فزونی تاریخی به این مجموعه مدرن بخشیده اند. راه پله های مدور امبارکادرو سنتر، در میان عکاسان بسیار پر هوادار هستند. در اینجا می توان تعداد زیادی بوتیک، رستوران، سینما و رویدادهای مختلفی را پیدا کرد. به علاوه می توانید در یکی از دو هتلی که متعلق به این مجموعه هستند، اقامت کنید.

7. موزه های واتیکان، واتیکان

موزه های واتیکان، میزبان مجموعه های هنری بیشماری هستند که هر ساله حدود 5 میلیون نفر از آن ها بازدید می نمایند. راه پله های مدور باشکوه این مجموعه موزه ها، در سال 1932 توسط جوزپه مومو طراحی شده اند و از آن موقع تا به امروز، توجه عکاسان را به خود جلب می نمایند. بدون شک بازدید از مهمترین موزه اروپا در شهر رم، ارزشش را دارد.

6. کازا بالیو، بارسلونا، اسپانیا

کازا بالیو شاهکاری زیبا و سورئال از هنرمند مشهور، آنتونی گاودی است. البته جوزف ماریا ججول هم در این کار، گاودی را همراهی نموده است. این بنا در سال 1877 ساخته و بین سال های 1904 تا 1906 از طریق هر دو طراح بازسازی شد. جزئیات پر زرق برق در نمای بیرونی و داخلی ساختمان، نزدیک شدن به آن را نیازمند دقت بسیاری می نماید. بنای رنگارنگ و مدرن کازا بالیو، یکی از شناخته شده ترین جاذبه های بارسلونا است که دست کم یک بار باید از آن بازدید کنید.

حمام سلطان امیر احمد، کاشان، ایران

حمام زیبا و پرجزئیات امیر احمد، در قرن شانزدهم میلادی (قدمت این حمام را به دوره ی سلجوقیان نسبت می دهند، اما بنای فعلی از دوران قاجار به جا مانده) ساخته شده است و امروزه جاذبه توریستی محبوبی به شمار می رود. این حمام به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده و بنای زیبای آن با کاشی های زینتی که بعضی از آن ها فیروزه ای و طلایی هستند تزئین شده است. معماری شگفت انگیز و تزئینات زیبا به علاوه اهمیت تاریخی و فرهنگی، این جمام را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کاشان تبدیل نموده است که دست کم برای یک بار هم که شده، باید از آن بازدید کنید.

عکس: علی کرد زاده

4. مسجد جامع اصفهان، اصفهان، ایران

این مسجد تماشایی، نتیجه ساخت و سازهای پی در پی است که از قرن هفتم تا 20 میلادی در ایران جریان داشت. (بنا بر شواهد تاریخی، مسجد جامع اصفهان بر روی ویرانه های مسجد قدیمی تری ساخته شده که اعراب ساکن قریه طهران در اصفهان در قرن دوم هجری در یهودیه بنا نموده بودند، مسجد اولی بر خرابه های ابنیه ای مربوط به اواخر دوره ساسانی برپا شده بود: ویکیپدیا). این مسجد، قدیمی ترین بنای مذهبی در ایران به شمار می رود. همچنین به عنوان شاهکار معماری ایرانی اسلامی هم از آن یاد می گردد.

عکس: علی کرد زاده

3. کاخ الحمرا، اندلس، اسپانیا

مجموعه کاخ الحمرا و استحکامات نظامی، طی دوران حکومت مسلمانان بر اسپانیا ساخته شده است. زیبایی مسحور نماینده این کاخ را می توان با این حقیقت شرح داد که هدف ساخت آن به منظور آوردن تمثیلی از بهشت روی زمین بوده است. بنابراین، تمام این مجموعه که شامل باغ ها، فواره ها، جریان های آب خارجی و جزئیات هنرمندانه بی نظیر داخلی می گردد، بسیار زیبا به نظر می رسد. کاخ الحمرا را می توان مشهورترین مثال معماری عربی اسلامی در اروپا بر شمرد که زیبایی آن چشم ها را به خود خیره می نماید.

2. مسجد نصیرالملک، شیراز، ایران

وجود سه بنای ایرانی در این لیست، خود نشان دهنده خلاقیت و هنر ایرانیان است. مسجد بسیار زیبای نصیر الملک در سال 1888 میلادی (1255 تا 1267 خورشیدی) ساخته شد. با وجود ساختار سنتی، شیشه های تزئینی رنگی خارق العاده این مسجد از آن مکانی بسیار نفس گیر ساخته اند. زمانی که نور خورشید از پنجره ها به درون بنا می تابد، کل شبستان این مجموعه پر از نورهای مسحور نماینده رنگارنگ می گردد. بدون شک اگر قرار باشد لیستی از جاذبه های دیدنی ایران که باید ببینید تهیه گردد، این مسجد در آن برای خود جایی دست و پا خواهد نمود. کافی است یک بار از نزدیک این بنا را ببینید تا به صحت گفته های ما پی ببرید.

1. مسجد عظیم شیخ زاید، ابوظبی، امارات متحده عربی

مسجد شیخ زاید، به سفارش رئیس جمهور فقید امارات متحده عربی ساخته شده است. هدف ساخت این مسجد علاوه بر کاربردش، ترکیب ارزش های سنتی، معماری و طراحی با امکانات مدرن بود. به طور تحت اللفظی، این بنای مذهبی جهان را با هم متحد نموده است، چرا که مواد به کار رفته در ساخت آن، از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی فراهم شده اند. معماری و همچنین شکوه فرهنگی معنوی مسجد شیخ زاید، دلایل خوبی برای بازدید از آن محسوب می شوند.

منبع: placestosee

منبع: کجارو
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1260

به "10 مورد از زیباترین تزئینات معماری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از زیباترین تزئینات معماری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید